Puthzy springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiannePuthzy

Puthzy springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:16

hoi, ik ben kort geleden begonnen met springen met mijn paard nu wil ik graag comemntaar en tips

helaas heb ik geen goede foto's, de foto's van het springen waren mislukt en het lukte me niet om een goede screenshot te maken
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 01-06-13 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Vereentjex

Re: Puthzy springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:21

ziet er niet slecht uit, maar zijn wel kritiek puntjes:
probeer je handen wat rustiger te houden, lijkt af en toe alsof je hangt op het moment dat hij/zij er over is geweest.
probeer rustiger te gaan zitten nu plof je meer in het zadel
van mij mag je paard er ook wel iets vlotter over (maar dat is persoonlijk)
dus rustiger in je handen

Mies1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:22

Als ik jou was zou ik was lessen nemen. Dan kan iemand je op dat moment zeggen wat je kan verbeteren. Zeker als je pas net begint met springen is les heel belangrijk!
Verder moet je proberen je handen mee naar voren te geven boven de sprong en een beetje mee te zitten, nu ga je boven de sprong al weer terug in het zadel en daardoor gaan je handen ook niet mee.

Veel succes verder!

quipje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:25

Wat leuk dat je bent begonnen met springen ik heb 2 tips voor je.
voor boven en na de hindernis goed mee gaan met je pony's beweging ook al maakt ze een nood sprong met het mee gaan met de beweging heeft je pony er minder last van je zit.
En de 2e is ik zou je beugels 1 of 2 gaatjes korter doen ik vind met kortere beugels persoonlijk zelf fijner springen :D

Heel veel succes met het springen met je pony...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:26

Als je pony wat kilo's kwijtraakt zal het fijner voor hem zijn, nu ga je richting overbelasting als je met dit gewicht gaat springen en kan echte linke boel zijn voor zijn benen.

xxsifra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:13

Je beugels mogen paar gaatjes korter, dan gaat het meekomen al wat makkelijker!
Verder zou ik inderdaad lekker gaan lessen!

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:20

Ziet er niet echt slecht uit. Ik ben zelf ook nog niet zo'n gevorderde springruiter, maar als ik je nog een tip mag geven, blijf zitten in je zadel tot de sprong, dat zeiden ze bij mij toch heel de tijd, en dan net zoals hierboven al gezegd, meegeven tijdens de sprong beugels een gaatje korter ;)

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:22

De openingspost voldoet hier niet aan de regels van RT-HAW, daarom gaat er een slotje op. Lees eerst even Regels en Richtlijnen [HAW]Horses At Work aandachtig door, inclusief de links die erin staan.
Je achtergrondinformatie ontbreekt hier, daarbij kun je denken aan een uitleg over wat is je niveau, wat zijn je doelen, waar ben je mee bezig, tegen welke problemen loop je aan etc. etc.
Indien je de nodige aanpassingen binnen de 3 dagen via het TeM systeem doorgeeft, passen wij de openingspost aan en gaat je topic weer open. Onder de volgende link kan je lezen wat temmen is.