sterke spieren kweken.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jwl

sterke spieren kweken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:00

Sinds kort ben ik bezig mijn grote c pony onder handen nemen wat betreft zadel mak maken ed. (pony is ruim 4)

pony is 1,37 en stevig gebouwd, ik ben zelf 1,72. De dierenarts is van mening dat hij prima een volwassen zal kunnen dragen dus dat is het probleem niet.

Ben nu aan het zorgen dat ik 5 kilo kwijt ben voor ik er zelf op stap, vind ik wel zo eerlijk tegen over de pony. Ik heb licht gewicht tuig aan geschaft om hem zo veel mogelijk te ontzien.

Nu wil ik hem dus aan het werk zetten zodat zijn aan kunnen sterken. Ik heb geen haast wat betreft het inrijden ik wil voornamelijk dat de pony goed in zijn vel zit en klaar is om iemand te dragen.

nu vroeg ik me af wat de beste oefeningen zijn om bepaalde spier groepen te trainen. Hij loopt nu voornamelijk aan de longe en heeft inmiddels de 3 commando's onder de knie. Hij stapt draaft en gallopeerd dus op comando. Sinds kort pak ik af en to. Een draf balkje mee.

Anoniem

Re: sterke spieren kweken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:09

Ik zou er zelf niet opstappen oim in te rijden, door onbalans kan je gewicht in de weg zitten en dat kan vervelend zijn voor de pony maar ook link.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 19:11

Ik laat er iemand voor komen speciaal uit Delft. Dit ben ik vergeten bij te melden. Meisje past er qua lengte goed op en rijd paarden in voor haar opleiding ;)
Ik wil hem gewoon zo veel mogelijk voordeel mee geven

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:46

Is het werken aan de hand niet iets voor je? Vind ik een hele mooie combi met longeren, het geeft je paard de gelegenheid z'n lichaam te leren gebruiken, spieren te trainen, recht te richten en een stuk gehoorzaamheid en mentale uitdaging :)

rebecca1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:51

Veel wandelen en longeren aan de dubbele longe! :)

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 21:10

Nirvana_ schreef:
Is het werken aan de hand niet iets voor je? Vind ik een hele mooie combi met longeren, het geeft je paard de gelegenheid z'n lichaam te leren gebruiken, spieren te trainen, recht te richten en een stuk gehoorzaamheid en mentale uitdaging :)

bijvoorbeeld maar ik zoek dus een uitleg hierbij

Loe_Loe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:17

Als het een stevige pony is, kan je er best op vind ik hoor. Alleen niet gelijk willen klaarstomen binnen 3 maanden voor de eerste wedstrijd... Maar zadelmak, rem en stuur, buiten aan het verkeer laten wennen, in stap figuurtjes rijden voor het sterk en soepel maken, ik zie geen problemen. Goed dat je hulp krijgt, met z'n twee-en met een groene pony werken is zoveel fijner!

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 22:19

Dat snap ik :) maar dat is niet mijn vraag. Mijn vraag is : wat voor oefeningen kan ik vanaf de grond doen om zijn spieren optimaal te ontwikkelen op een verantwoorde manier. Denk hierbij aan rugspieren aansterken en dergelijke.

Anouskax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:54

met touwtjes longeren of dubbele lijnen traint de spieren goed. ook word hun rug er sterker van

:)