Ik heb mijn nieuwe pony nu een paar maanden, ontzettend lief beestje, voor alles in staat, behalve;
Als ik aan het stappen ben en ik heb de teugels niet helemaal lang, gaat ze best snel steigeren. Vele
mensen zeggen dat het waarschijnlijk zal komen omdat hij bij de vorige eigenaar met teveel druk is
bereden, (ze kennen vorige eigenaar). Maar, hoe moet dit verder? Het werd van kwaad tot erger. Laatst
had ik mijn eerste wedstrijd met haar, dressuur. Ze heeft erg veel potentie voor de dressuursport maar is
altijd springmatig bereden. Wel heeft ze prachtige gangen, etc. Afijn, ik rijd de bak binnen, tijdens het losrijden
was ze al redelijk onrustig. Ik rijd naar de juryauto om me aan te melden. Ze staat heel rustig stil, en ineens uit het
niets begon ze extreem hoog te steigeren, tot ze dwars stond en toen achterover viel. Ik viel natuurlijk ook, gelukkig
kwam ik helemaal onbeschadigd terecht, had nergens pijn. Heb pony nagekeken of ze nog helemaal goed liep. Dat bleek,
dus ik stap weer op, rijd die proef. Gelukkig alsnog tweede..
Maar dit steigeren vind ik niet meer normaal, mijn moeder is er haast bang van geworden en mijn vader
heeft niet zoveel tijd om mee te gaan. Nu mag ik voorlopig alleen maar met hun begeleiding rijden, zo
is mijn trainen van 4 tot 6 x per week naar ongeveer 3 x in de week gedaald. Zelf merk ik dat vaker rijden
veel beter is voor haar..
Tips, trucs, video's? Alles is welkom!