Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Joolien schreef:Idd je komt uit balans door je korte beugels en zit daarbij t paard wat in de weg. Verder zet je je hand vast naar beneden en zie je dat het paard constant tegen je hand aanloopt en soms wat teugelkreupelt met het hoofd(beetje hinken). Probeer luchtig te blijven in je hand, voel dat je mee gaat met de mond.
)
ShirlMilou schreef:Joolien schreef:Idd je komt uit balans door je korte beugels en zit daarbij t paard wat in de weg. Verder zet je je hand vast naar beneden en zie je dat het paard constant tegen je hand aanloopt en soms wat teugelkreupelt met het hoofd(beetje hinken). Probeer luchtig te blijven in je hand, voel dat je mee gaat met de mond.
Wat bedoel je precies met tegen de hand?
Zou je een voorbeeld kunnen geven in seconden van het filmpje?
Zodat ik het zelf terug kan zien!
MarlonNaldo schreef:Wat een leuk paard heb je zeg.
Wat ieder voor mij al heeft gezegd, Beugels langer, wat relaxter lichtrijden (dichter bij het zadel blijven en meegaan op het tempo van het paard) het lijkt nu alsof je sneller gaat dan het paard loopt en dat je daardoor terug botst in het zadel.
Verder wat meer ontspanning in de hand, je ziet hem af en toe met zn hoofd iets kantelen en een beetje protesteren voor mijn idee. Teugels iets korter en wat meer toestaan.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Heb je miss ook wat springfoto's (gewoon uit nieuwschierigheid hoe die springt)
Succes verder
ShirlMilou schreef:MarlonNaldo schreef:Wat een leuk paard heb je zeg.
Wat ieder voor mij al heeft gezegd, Beugels langer, wat relaxter lichtrijden (dichter bij het zadel blijven en meegaan op het tempo van het paard) het lijkt nu alsof je sneller gaat dan het paard loopt en dat je daardoor terug botst in het zadel.
Verder wat meer ontspanning in de hand, je ziet hem af en toe met zn hoofd iets kantelen en een beetje protesteren voor mijn idee. Teugels iets korter en wat meer toestaan.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Heb je miss ook wat springfoto's (gewoon uit nieuwschierigheid hoe die springt)
Succes verder
[SPR-ITP] Training in de springwei met Apart's Beau
Topic van mij en beau springen!