Training met Apart's Beau, tips voor betere houding ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShirlMilou

Training met Apart's Beau, tips voor betere houding ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 20:07

Hallo leuke bokkers!
Heb vandaag een filmpje van mijn training gemaakt.
En ik wil graag mijn houding verbeteren.
Dus op welke punten denken jullie dat ik mijn houding kan verbeteren?
En op welke manier ? Tips dus! Hou het aub netjes!
Complimentjes zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:15

Ik zou mijn beugelgaten een paar gaten langer doen, waardoor je je "stoelzit" meer kan verhelpen. Geeft gelijk een beter beeld denk ik zo. Het zal tevens voorkomen dat je bij het lichtrijden bij het neerkomen, in de
lepel terecht komt in plaats van in het midden van je zadel.

De sporen mogen ook wat meer afhangen. Ze steken nu omhoog, waardoor bij de galop je paard, wellicht ongewild, aldoor wordt "geprikt".

Verder is het volgens mij een heel braaf paard.
Succes ! :)
Laatst bijgewerkt door Whoknows op 26-05-13 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:20

Hoi :)

Ik zou je handen wat rechter houden, niet naar beneden houden als je snapt wat ik bedoel.
En dan een knikje in je ellebogen en mooi ontspannen naast je lijf houden. Het ziet er soms wat stijf uit (je. Handen)
Verder lekker ontspannen zitten en mooi vooruit kijken.
En je beugels een gaatje langer :)

Leuk paard :D

Groetjes

elsenfox

Re: Training met Apart's Beau, tips voor betere houding ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:32

ik zou je beugels iets langer doen, je komt nu te ver uit je zadel tijdens het lichtrijden en land ook weer vrij hard in het zadel naar mijn idee.
Ziet er verder goed uit :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:28

Idd je komt uit balans door je korte beugels en zit daarbij t paard wat in de weg. Verder zet je je hand vast naar beneden en zie je dat het paard constant tegen je hand aanloopt en soms wat teugelkreupelt met het hoofd(beetje hinken). Probeer luchtig te blijven in je hand, voel dat je mee gaat met de mond.

Loan01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:34

- Teugels iets korter. Je handen liggen iets te veel naar achter, richting je benen. En rechtopstaande handen :)
- Als je rechtkomt bij het lichtrijden, proberen om niet te veel je bekken naar voor te steken, maar gewoon uit je zadel te komen. Het bespaart je moeite en ziet er beter uit :)
- En zoals de rest zegt: beugels mogen gerust iets langer.

Ik moet zeggen: je zit wel echt heel mooi recht!
Laatst bijgewerkt door Loan01 op 26-05-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:35

Wat mij vooral opvalt is dat je echt super snel licht rijd..
Je moet voor jou gevoel rustiger gaan lichtrijden en ik denk dat je dan automatisch ook minder ver het zadel uit wilt komen.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 22:35

Gaat het om springtraing of dressuurtraining? Vind dat je voor een springruiter erg netjes zit en rijdt namelijk :)

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 23:11

@Jasmijn159 ben inderdaad een springruiter maar wil toch iets meer aan m'n houding doen!
Zodat het in het geheel er ook beter uit ziet!

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 23:12

Joolien schreef:
Idd je komt uit balans door je korte beugels en zit daarbij t paard wat in de weg. Verder zet je je hand vast naar beneden en zie je dat het paard constant tegen je hand aanloopt en soms wat teugelkreupelt met het hoofd(beetje hinken). Probeer luchtig te blijven in je hand, voel dat je mee gaat met de mond.

Wat bedoel je precies met tegen de hand?
Zou je een voorbeeld kunnen geven in seconden van het filmpje?
Zodat ik het zelf terug kan zien!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 17:48

Wat een leuk paard heb je zeg.
Wat ieder voor mij al heeft gezegd, Beugels langer, wat relaxter lichtrijden (dichter bij het zadel blijven en meegaan op het tempo van het paard) het lijkt nu alsof je sneller gaat dan het paard loopt en dat je daardoor terug botst in het zadel.
Verder wat meer ontspanning in de hand, je ziet hem af en toe met zn hoofd iets kantelen en een beetje protesteren voor mijn idee. Teugels iets korter en wat meer toestaan.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Heb je miss ook wat springfoto's (gewoon uit nieuwschierigheid hoe die springt :P )

Succes verder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 09:57

ShirlMilou schreef:
Joolien schreef:

Wat bedoel je precies met tegen de hand?
Zou je een voorbeeld kunnen geven in seconden van het filmpje?
Zodat ik het zelf terug kan zien!

Vooral in het begin van het eerste filmpje zie je hem regelmatig tegen je hand aanlopen. In galop zie je het ook heel goed, jij zet heel erg je hand vast en daar loopt hij steeds tegenaan. Hij kan daardoor in galop ook net niet lekker doorspringen. Probeer dus beter mee te gaan met je hand en de paardenmond te volgen. In galop mag je iets meer sprong vragen want hij neigt daar naar 4-takt.

Probeer je paard ook te laten nageven op je been, niet om je hand. Dus als hij omhoog komt met het hoofd, enkel de hand sluiten en met been er tegenaan rijden, zo gaat je paard meer lengte nemen in het lijf en de rug beter loslaten.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 13:06

Voor puur je houding inderdaad je beugels wat langer.. maar aangezien je springt zijn deze natuurlijk standaard wat korter. Dus het is maar net op welk front je feedback wilt krijgen. Je zit in elk geval netjes rechtop!
Je handen/polsen staan inderdaad wat op slot, misschien heeft dit een reden? Ik heb een beetje het idee dat je te veel je best doet aangezien het gefilmd wordt, probeer wat meer te ontspannen, dan moet het helemaal goed komen. Succes!

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-13 13:30

MarlonNaldo schreef:
Wat ieder voor mij al heeft gezegd, Beugels langer, wat relaxter lichtrijden (dichter bij het zadel blijven en meegaan op het tempo van het paard) het lijkt nu alsof je sneller gaat dan het paard loopt en dat je daardoor terug botst in het zadel.
Verder wat meer ontspanning in de hand, je ziet hem af en toe met zn hoofd iets kantelen en een beetje protesteren voor mijn idee. Teugels iets korter en wat meer toestaan.

Hoop dat je snapt wat ik bedoel. Heb je miss ook wat springfoto's (gewoon uit nieuwschierigheid hoe die springt :P )

[SPR-ITP] Training in de springwei met Apart's Beau
Topic van mij en beau springen!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 19:21

ShirlMilou schreef:
MarlonNaldo schreef:

[SPR-ITP] Training in de springwei met Apart's Beau
Topic van mij en beau springen!

Gaaf, mooie foto;s. Wat me wel stoorde is je bit. Lijkt te groot maar dit kan natuurlijk ook gezichtsbedrog zijn.
Wat voor niveau spring je met Beau?

ShirlMilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-13 21:09

Het bit in het filmpje of de fotos?
Zijn allebei zelfde maat maar lijkt wel goed!
Heb nu 5 parcoursen gedaan waaronder 6 winstpunten!

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 18:58

ShirlMilou schreef:
Het bit in het filmpje of de fotos?
Zijn allebei zelfde maat maar lijkt wel goed!
Heb nu 5 parcoursen gedaan waaronder 6 winstpunten!

Foto's

Dressage_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 19:29

Wat mij opvalt is dat je er nogal stijf op zit. Probeer je wat meer te ontspannen tijdens het rijden, denk aan schouders (ronddraaien) of voordat je gaat rijden even de rotatie in de rug wat los te maken. Daarnaast ga je erg hoog staan bij het lichtrijden.

Houd het simpel!! Succes!

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 21:21

Het valt mij op dat het voor het beeld lijkt, dat je constant teveel druk op de teugels hebt. Daarnaast vindt ik dat je in de wending meer je binnenhand naar voren richten de mond moet doen, dan naar je toe. Beugels inderdaad wat langer, en proberen rustiger in het zadel gaan zitten. Ik zie ook pianohanden, deze recht op houden en handen meer voor je dragen.