19 mei heb ik weer eens een proefje gereden met manegepaard Norman. Dit was mijn 2e proef sinds een jaar, sinds mijn vorige topper Target is overleden.
Ikzelf rijd nu ongeveer 13 a 14 jaar. Al die jaren heb ik 1x in de week een uurtje gereden, met sporadisch een ritje op paarden van vriendinnen, en eens in het jaar een week ponykamp.
Ik was heeeel zenuwachtig voor mijn proef, maar dat bleek nergens voor nodig. Norman vond de opening naar de inrijbak wat spannend, want dat ziet er normaal anders uit, maar hij liep braaf door. Voor mijn proef begon kreeg ik ineens te horen dat ik met jasje MOEST rijden. Deed ik dat niet, mocht de proef wel doorgaan maar ik kreeg ik van de jury een 5 voor uiterlijk. Nou ik in de stress en besloten toch maar door te rijden. Na de proef toch even het protocol er op nagelezen en eigenlijk was het niet helemaal terecht want er staat nergens dat je niet met een vest met capuchon mag rijden
Maar ik klaag niet, want ik had 220 punten en een eerste prijs!Punten die op mijn protocol stonden:
1. Meer overgang laten zien
2. Rechtop blijven zitten, vooral in galop.
3. Stiller zitten, meer opvangen in heup en hak (kan iemand mij dit misschien duidelijker verwoorden?)
4. Hakken laag
5. Handen hoger/rechtop/stiller
6. Stiller been.
Dit zijn allemaal punten die ik heel terecht vond, daar loop ik wekelijks tegen aan. Als jullie behalve deze punten nog andere dingen opmerken hoor ik het graag! Wees wel reeel, ik kan maximaal 1 uurtje per week oefenen.

Wanneer het kan leest hij mij altijd voor, vind het wel fijn
Volgens mij is dat Roy of niet? Zijn stem klinkt op de film net als normaal 
Leuk dat je een topic gemaakt hebt, Annelotte!
Dus niet per sé dat hij hard loopt, maar dat hij echt attent op je beenhulpen reageert. Ik weet niet hoe hij nu is, maar ik heb de indruk dat hij niet zo van je been onder de indruk is. Daarbij zijn die overgangen inderdaad ook heel nuttig. Moest er van Sha telkens naar streven om er minstens 5 per lange zijde te maken, toen ik daar mee bezig moest
Denk dat het je houding ook veel goed doet als je echt wat meer op je kont gaat zitten