Afgelopen zondag heb ik mijn wedstrijd debuut gereden met mijn knappe bijrijdpaard Thijs. Dit was een onderlinge wedstrijd. Met zijn eigenaresse had ik afgesproken dat ik gelijk me startkaart zou aanvragen als deze wedstrijd goed zou gaan (aan gezien ik al zo lang roep dat ik me startkaart ging aanvragen)... tsja en dan ben ik nu toch echt de sjaak, want jeetje wat heeft mijn topper zijn beste beentje voor gezet zeg!! mijn glimlach kan niet meer van mijn gezicht af, want wat was hij braaf zeg. Ik was dus eerste en tweede geworden met 211 en 200 punten!!!!!!
Thijs loop met zijn eigenaresse ook wedstrijden in de B en ik nu dus ook.
Natuurlijk zijn er nog heel veel verbeterpunten waar we aan moeten werken, die zijn bij mij bekend.
Zijn hoofd-hals houding is vaak nog wat onrustig, de ene keer loopt hij te diep, dan is hij wat tegen de hand. Ook voor mij zijn er nog veel verbeterpunten, soms zit ik naar voren, verlies ik het contact met zijn mond, heb ik me handen te breed en moet ik veel meer naar voren kijken enz. enz.
Waar we vooral veel mee bezig zijn is dat hij meer lengte in zijn hals moet krijgen. hij loopt snel te diep en dat is iets waar we met de lessen ook hard mee bezig zijn.
We moeten beiden nog heeeeel veel leren. Vooral om de rust te bewaren en niet te verstijven van de stress (ik dus
).Thijs vind een nieuwe omgeving al heel snel spannend en als de afwateringsinstallatie van de buren keihard water gaat spuiten in de sloot naast de bak dan is het onmogelijk om nog normaal door de bak te gaan.. Ik was ook heel erg zenuwachtig voor mijn eerste wedstrijd maarrr, ondanks alles zo gigantisch trots op me toppertje!
ik heb alleen foto's van 1 kant van proeven. kijk, geniet en een berichtje zou leuk zijn

de enge kant van de bak waar die enge waterspuit zat

thuis hebben we altijd zooo veel moeite om hem ook maar één pasje verruimen(normaal versnelt hij alleen ipv te verruimen of schiet hij in galop) en hier laat hij zien dat hij toch wel wat kan (tuurlijk komt hij aan de voorkant te veel omhoog en verlies ik het contact maar, elk kleine stapje is een begin)

en klaar!

suuuper trots!!

moe maar voldaan

Ik hoop dat jullie niet te hard voor me zijn, maar toch een berichtje achterlaten

.Ziet er fijn uit hoor.
hij heeft inderdaad nog de neiging om zich lekker op te kroppen en te diep te gaan lopen maar daar werken we natuurlijk ook hard aan.