B debuut Sandy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

L_alice

B debuut Sandy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 11:56

Leuk dat jullie kijken.

Het is lang geleden dat ik een topic geopend heb.
Maar ik ben erg trots op mijn paardje, daarom wil ik deze foto’s/ filmpje met jullie delen.
Ik heb afgelopen Zaterdag 18-05-2013 mijn eerste officiële wedstrijd gehad.
En ze heeft het super braaf gedaan. Wij moeten tussen de paarden starten.

1e proef 195 en 2e plaats, 2e proef 185 en 3e plaats.

Info:
Naam: Sandy
geslacht: Merrie
leeftijd: 5 jaar (Juni word ze 6)
niveau: B- dressuur. (training L)
Overige: Ik heb haar nu een jaar, ze was zadelmak, maar daar was ook alles mee gezegd.
Het is echt een paardje, met eigen mening, maar dat maakt het juist leuk!

Commentaar mag, maar houd het alsjeblieft netjes, en opbouwend.
eigen Commetaar:
-Mijn tenen
-Ze loopt soms wat te diep.
Verder vind ik ze wel lekker lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hals strekken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hou het commentaar netjes, en opbouwend.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: B debuut Sandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:59

Waar wil je je topic nou hebben? HAW of RIJ-ITP? Want je hebt hem op 2 plekken gepost...

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 12:02

netjes hoor, ik vind alleen 1 minpuntje nog, je handen met halsstrekken, die haal je daar naar je toe, laat duidelijk zien dat je hand meegeven dus je handen wat meer naar voren brengen dan ze normaal zitten, oogt vriendelijker ook

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 13:47

Ziet er netjes uit, leuke combinatie zijn jullie, erg leuk! Ik zie wel dat je hem aan een constante aan de teugel hebt, dat is heel goed, maar als hij aan de teugel loopt, moet je hem iets los laten zodat je hem niet onnodig vast houdt, dit is voor jou niet ontspannen en voor je paard niet. Zodat je paard weet als ik dit doe krijg ik meer teugel, en dat is dan een soort beloning voor hem. Dit is niet erg maar dat had ik op het begin ook heel erg omdat je toch best een krachtig paard hebt is dit in het begin even doorzetten. Maar ik weet zeker dat je er profeit van hebt! Succes verder, en nette punten gefeliciteerd!!

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 15:07

sofie189 schreef:
Ziet er netjes uit, leuke combinatie zijn jullie, erg leuk! Ik zie wel dat je hem aan een constante aan de teugel hebt, dat is heel goed, maar als hij aan de teugel loopt, moet je hem iets los laten zodat je hem niet onnodig vast houdt, dit is voor jou niet ontspannen en voor je paard niet. Zodat je paard weet als ik dit doe krijg ik meer teugel, en dat is dan een soort beloning voor hem. Dit is niet erg maar dat had ik op het begin ook heel erg omdat je toch best een krachtig paard hebt is dit in het begin even doorzetten. Maar ik weet zeker dat je er profeit van hebt! Succes verder, en nette punten gefeliciteerd!!

Dank je.
Bedankt voor de tip.
Ik heb helemaal niks in mijn handen, ze loopt uit zich zelf aan de teugel. Maar het ziet er blijkbaar zo uit. Ik ga hiermee aan de slag.

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 15:10

Ik ben aan het proberen filmpje van de 1e proef te uploaden, maar lukt niet echt.
Iemand tips voor fijn upload sites?

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:08

Wauw ziet er netjes uit! Wat een leuke combinatie zijn jullie :)
Zou alleen iets meer op je handen letten want worden soms pianohandjes

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:13

Leuk paard! Knap bont :)
Ik vind alleen je zadel niet helemaal lekker liggen. Dit kan natuurlijk ook zo lijken op de foto's.

sofie189

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 17:37

@alice okee bedankt dat je me advies zo goed opvat, ja kan inderdaad aan de foto's liggen, dat vertekend soms inderdaad nog wel iets. Ik zie het trouwens ook niet de hele tijd maar een paar fotos.

Ik vind het zadel perfect liggen! Mooi aangesloten, brede boom voor breed paard. Je kunt er eventueel wel een bontje onderdoen maar dat is als je dat zelf fijn vind. En zolang jij er goed op kan rijden en je paard er geen last van heeft. Moet je er gewoon op blijven rijden ;)

PromWMachine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 12:40

Ik ben het met _coquette_ eens. Het lijkt of het zadel niet lekker zit en dat je het vooral niet oplost met een bontje er onder. Het moet ook goed liggen zonder bontje...

Verder wel een mooi paard. Dat wit staat wel mooi bij haar. :j

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 17:47

Zadel lijkt inderdaad niet fijn te liggen.
Maar hij is pas op maat gemaakt op haar rug. (dit omdat ze heel kort en rond is, en ik 17,5 inch nodig heb)
Ik heb er wel zoon rubber matje onder liggen, omdat hij snel verschuift, ivm haar ronde bouw.

SAH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:51

Meer loslaten wanneer ze netjes loopt, lijkt vanaf de fotos gezien dat je haar daar houd en niet kan ontspannen. Maar een zadel word op maat gemaakt door hem op een rug te leggen, dit zonder bontjes etc. Waarom als die op maat gemaakt is waarom doe je dan een bontje eronder/rubber matje? Dan is die in mijn ogen ook niet op maat gemaakt.

Wel een leuk paardje.! Wat voor ras is het?

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 18:01

SAH1992 schreef:
Meer loslaten wanneer ze netjes loopt, lijkt vanaf de fotos gezien dat je haar daar houd en niet kan ontspannen. Maar een zadel word op maat gemaakt door hem op een rug te leggen, dit zonder bontjes etc. Waarom als die op maat gemaakt is waarom doe je dan een bontje eronder/rubber matje? Dan is die in mijn ogen ook niet op maat gemaakt.

Wel een leuk paardje.! Wat voor ras is het?

Omdat het heel moeilijk was om hem goed op maat te maken, omdat ze kort en rond is. Ging het op maat maken niet 100% goed.
Hij is ook op maat gemaakt zonder rubber matje. In principe hoeft die er ook niet onder, maar het is meer voor mijn eigen gevoel.

Ras is onbekend. mengelmoesje waarschijnlijk.

SAH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:57

Maar nu doordat jij dat rubbere matje eronder legt, voelt het misschien voor jou wel goed. maar voor je paard niet doordat die misschien voor 90% op maat is gemaakt zonder het matje. Maargoed daar moet je zelf maar over nadenken. Heeft ook niks verder met het topic te maken en ga er ook niet langer over door:) Vind het wel een leuk mengel moesje.!:D

marieke1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 08:32

Wat een leuke bonte pony!

Probeer wat hier boven ook al gezegd word volgens mij, wel te ontspannen als zij je hand naar beneden volgt.
Ook moet je opletten dat je je handen niet naar je toe haalt met halsstrekken.

Verder leuke combinatie!

L_alice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 20:10

marieke1994 schreef:
Wat een leuke bonte pony!

Probeer wat hier boven ook al gezegd word volgens mij, wel te ontspannen als zij je hand naar beneden volgt.
Ook moet je opletten dat je je handen niet naar je toe haalt met halsstrekken.

Verder leuke combinatie!

Dank je.
Ik ben nu hard aan het oefenen op hethanden onspannen en niet me toe halen met halsstrekken.
22 juni mijn 2e wedstrijd dus ben benieuwd!!

Marlene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:06

ziet er leuk uit!

annemarijn54

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 07:05

Netjes!