ik heb echt totaal geen idee waar deze topic moet, maar niet plaatsen kom ik ook ver mee

Ik rij al een tijdje (5 jaar ofzo) en heb de hele tijd een probleem met me handen, als ik teugels in me handen heb, kan ik ze niet sluiten... Kan wel, maar niet heel lang. Hierdoor heb ik dus van die 'losse' handen.
Ik heb nu voorlopig een andere juf die al jaren werkt op de manege, want me huidige juf is geloof ik ziek, nouja zoiezo afwezig (weet niet precies waarom), de juf die ik nu heb, mag ik vaak op me lievelingspony Magic (haflinger, kan erg sterk zijn als ze dat wilt) en kan der zonder problemen sturen (zoals achter een pony vandaan komen door een volte te maken) en de juf zelf zegt ook, dat ze dat heel knap vind met die losse handen van mij, aangezien de meeste ruiters (zowel minder als meer ervaren) zowat aan de teugels hangen en nog niet voor elkaar krijgen. (ik weet natuurlijk niet of dit echt zo is, ik ben niet dag en nacht op de manege
)Ik vind het echt moeilijk om me handen gesloten te houden, maar me juf ziet er niet veel problemen in, want de pony's die ik rij, luisteren wel gewoon (zonder veel moeite te doen bedoel ik hea? en natuurlijk wanneer de pony's niet al te koppig zijn, maar dan is een zachte tik al vaak genoeg, en dan bedoel ik echt zacht) en dus ook Magic luisterd, die toch liever wilt afsnijden om achter een pony te hobbelen. Ook rij ik geen wedstrijdjes (ben geen wedstrijd mens, heb wel 1 keer wedstrijd gereden maar voelde me gewoon te onprettig etc, ik kijk liever gewoon naar mensen die wedstrijden rijden, veel leuker) dus daarvoor hoef ik niet persee me handen gesloten te hebben...
Maar ik vraag me toch af, of het een probleem kan zijn als ik met 'open' vuisten rij?
Wat ik bedoel met me hand:

Niet de beste foto, maar de camara heeft paar weken geleden pas voor het eerst een niet-wazig foto gemaakt tijdens het stilstaan
ook heb ik hem wat bijgesneden, de rest was letterlijk 1 en al waas, had geluk dat ie op me hand een beetje focusde (of hoe dat heet
) en met verkleinen werd het nog onscherper (vreemd genoeg)