Zwarte 4-jarige ruin, in champagne setje!(v. Dark Ynte)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

narrator

Zwarte 4-jarige ruin, in champagne setje!(v. Dark Ynte)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 13:24

:wave:

Dark shadow is bijna 4 en loopt nu 6,5 maand onder het zadel.

Mijn vorige topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1702774

Ik zou heel graag wat tips willen met betrekking tot onderstaande foto's. :)

Afbeelding

Stap
Afbeelding

Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor iets meer ruimte geven.
Afbeelding

Moet iets minder duwen met me zit.
Afbeelding

Zie commentaar bovenstaande foto.
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Beetje onstuimig middengalopje, hihi.
Afbeelding

Uitdraven
Afbeelding

Hoop dat jullie er met plezier naar hebben gekeken. : )

Alvast hartelijk dank! :j

narrator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 13:43

Foutieve post! Wordt verwijderd..

sanneloveyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:45

Jammer. Is een prachtig paard ! Verder heb ik niks aan te merken !

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:48

Ik vind dat je je paard wel iets meer met het neusje eruit mag rijden. Waar jij bij een foto zet 'beetje onstuimig midden gallopje' denk ik goh, dat ziet er beter uit! Jou houding is op die foto niet heel fijn, maar z'n neusje is er uit, hij treedt heel goed onder, springt mooi door en bergop. Verder je handen niet kantelen, maar rechtop houden. Nu zijn je handen niet recht op de foto's, je duim is verder naar voren dan je pink.

Uitdraven ziet er heel fijn uit! Het is een heel erg mooi paard :j

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:51

Heel fijn paard om te zien, maar je moet 'm echt meer aan de voorkant loslaten zodat het neusje er meer uitkomt. Uitdraven ziet we wel fijn uit, lekker los in het lijf. De foto waar je onstuimig galopje bij hebt staan vind ik een fijner beeld dan de rest, hier komt haar neus en veel beter uit en treedt ze ook beter onder. Verder heel mooi paard! :j Hier nog even aan werken en het plaatje is compleet.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 13:56

Probeer je paard meer te rijden zoals op de laatste foto en pas op het eind wat meer op te pakken. Lengte buiging zodat hij rechter wordt en meer overgangen. Zodra hij erachter kruipt versnellen en weer proberen of hij je hand volgt, beter je teugels wat te lang en dat je 100 keer weer overnieuw moet beginnen dan dat hij achter de loodlijn loopt. En laat hem maar liever wat onstuimig galopperen dan achter de loodlijn.

Friezen zijn echt kampioen opkrullen dus ik weet hoe lastig het is ;-) Succes!

narrator

Re: Zwarte 4-jarige ruin, in champagne setje!(v. Dark Ynte)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 14:03

Bedankt voor jullie commentaar!

Wat betreft het achter de loodlijn lopen, dat klopt inderdaad. Hij heeft afgelopen weken weer voor de koets gelopen, waardoor hij ineens flink weerstand is gaan geven aan de voorkant. Heb hem er daarom iets meer doorheen gereden, zodat ik hem daarna kan uitschuiven en lengte kan geven in de hals. Normaal gesproken rijd ik hem eerst lang/laag en daarna pak ik hem af en toe iets op.(nog niet te lang, omdat hij nog zo jong is)

& wat betreft de middengalop: ik wilde net in verlichte zit gaan zitten, vandaar mijn rare houding. ;) Zelf vind ik dat hij daar nog wat meer zijn rug mag gebruiken. Maar daar loopt hij inderdaad niet achter de loodlijn. :)

Voor de details: Het is zelfs een arabofries, dus de spanning van de arabier omzetten door op te krullen in de hals, haha. Goed gezien!

Maris__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:41

Ik zat ook erg te twijfelen of het nou een Fries of een KWPN'er was, maar aangezien de vader me niks zegt, heb ik me wijzelijk stil gehouden :)) Erg mooi dier!

Mallow

Re: Zwarte 4-jarige ruin, in champagne setje!(v. Dark Ynte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 14:12

Slotje ivm dubbelpost