Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blijheid schreef:Ik denk dat je een ongebroken trens bedoeld, en geen stang?
Een ongebroken trens heeft alleen een recht mondstuk, en gewone trensringen. Een stang heeft een ongebroken mondstuk, scharen en een kinketting.
Een ongebroken trens is op zich een prima bitje om mee te rijden, zeker als je paard onrustig is met een enkel- of dubbelgebroken trens. Het is ook niet scherper, het werkt alleen wat anders, namelijk met wat meer druk op de tong en niet de knijpwerking van een gebroken trens. (even de kort door de bocht uitleg)

Tip; kijk even welke maat bit je nu hebt (welke breedte) zodat je straks in de winkel niet hoeft te gokken
Blijheid schreef:Als je paard dat gewend is en daar fijn op loopt en op het huidige bit niet, dan lijkt me dat geen slecht idee inderdaad
Bij bijna elke winkel hebben ze die wel, ik zou gewoon even kijken bij jou in de buurtTip; kijk even welke maat bit je nu hebt (welke breedte) zodat je straks in de winkel niet hoeft te gokken
aeolusnr1 schreef:Ik vermoed dat ook Decathlon zo'n bit ook verkoopt.
Maar zeker voor je naar de winkel gaat de juiste breedte van het goed passende bit meten.
Er zijn veel maten beschikbaar, de meest gangbare maat is 12,5cm, maar dus kleiner of net iets groter kan ook, dus wees zeker welke maat je nodig hebt, is zonde om net het verkeerde te kopen.