Zolonia (Germus R x Wolfgang) at work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kusjemariska

Zolonia (Germus R x Wolfgang) at work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 21:39

Hallo bokkers,

Vandaag heeft mijn zusje foto's gemaakt van het rijden van Zolonia en mij.
We rijden nu sinds 2 weken bij de rijvereniging, hiervoor hebben we altijd bij een manege gereden.
Het rijden gaat al stukken beter dan vroeger toen ik haar net had. Natuurlijk zijn er altijd nog veel verbeteringen mogelijk maar die wil ik graag van jullie horen !

Even wat over mij :
Voor Zolonia heb ik altijd op een draver gereden.
Ik heb Zolonia nu ruim een jaar.
Met Zolonia heb ik wat wedstrijd gestart in de B maar geen winstpunt behaald.
Ook voor mij zijn er nog veel verbeterpunten o.a. mijn tenen naar binnen draaien.

En wat over Zolonia :
Zolonia
9 jaar
Germus R x Wolfgang
B dressuur
Bij haar vorige eigenaar heeft ze B gelopen en punten voor de L1.

Nou, genoeg gekletst hier de foto's :

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

Graag opbouwend commentaar waar ik iets mee kan !

Groetjes Mariska en Zolonia

Amber27

Re: Zolonia (Germus R x Wolfgang) at work

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:11

Let op je kapstokjes :Y) verder vind ik het er netjes uitzien

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 22:20

Idd je kapstokjes en wat trotser gaan zitten op dat knappe paard van je.
Verder zijn jullie al heel erg vooruit gegaan de afgelopen tijd. En ze mag wat actiever door haar lijf en wat ruimer gaan lopen maar ik weet dat je daar mee bezig bent dus ga zo door toppertjes +:)+

Babsding

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:18

Het ziet er prima uit, let op je kapstokken en je spoor. Ik zie hem vaak in de buik van het paard staan. Verder ziet het er netjes uit! ga lekker zo door!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 07:26

Ik zou de sporen eerst maar eens af doen :j
Je tenen staan continu naar buiten gedraaid waardoor je continu zit te porren met je spoor.

Verder zou ik graag je handen wat meer gedragen zien.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 07:41

Okay , ik zal de sporen er eens af doen ;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 08:12

Ik heb wat moeite met je houding op de bovenste fotos, beetje ingezakt, heel aaprt. Je zit niet goed, maar op de laatste foto is dat al een stuk beter, buiten je voeten dan:-). Ik zou ook je handen ietswat hoger houden. Maar idd, je hebt een mooi paard!!!

SAH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:04

Leuke combi zijn jullie. Moet wel zeggen dat ze na mijn idee vasthoud ? Dat kan je op de onderste foto goed zien ! Verder ga ik mee met het bovenstaande, om je spoortjes eens af te doen.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:14

Jaa dat kan wel kloppen , ze heeft altijd nogal op de handrem gelopen , heel langzaam en niet actief dus , nu zijn we vooral bezig met activiteit en dat ze daar in nageefelijk blijft maar dan wil ze nog wel eens sterk worden. K denk dat we dat gwn moeten trainen en vooral de achterhand goed actief houden dan wordt ze vanzelf wel lichter aan de voorkant :)

SAH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:27

De ruimte geven van voren en haar van achter naar voor rijden dan moet het helemaal goedkomen. Anders een 2x per week longeren met pessoa?

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:29

Jaa dat doen we meestal ook sws 1 x per week ;)

SAH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:30

Oke, nou dan moet het wel goedkomen (Y)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:34

kusjemariska schreef:
Jaa dat kan wel kloppen , ze heeft altijd nogal op de handrem gelopen , heel langzaam en niet actief dus , nu zijn we vooral bezig met activiteit en dat ze daar in nageefelijk blijft maar dan wil ze nog wel eens sterk worden. K denk dat we dat gwn moeten trainen en vooral de achterhand goed actief houden dan wordt ze vanzelf wel lichter aan de voorkant :)

Heel normaal dat ze dan sterk wordt, want ze moet iets doen wat ze nooit heeft gedaan. En wat ze dus moeilijk vind. Gewoon lekker voorwaarts rijden. En niet met die voorhand bezig gaan. Die komt vanzelf wel als ze door haar lijf gaat lopen.

Elvirave

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:52

Let op dat je niet te veel voorover valt (zie dit op foto 3 en 4 gebeuren)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:23

Mij valt inderdaad ook vooral op dat ze ontzettend vasthoudt, volgens mij in de kaak. Daarbij loopt ze ook bij lange na niet actief genoeg, en lijkt ze een beetje stijf door haar lijf. Ik zie een paard en ruiter die het heel goed proberen en lekker oefenen, maar een paard dat lichamelijk eigenlijk niet lekker zit.

Als ik jou was zou ik die voorkant nog wat loslaten, laat haar maar wat langer en lager lopen. Dan kan ze misschien wat loskomen in de rug en wat soepeler worden. Als je haar van voren wat losser laat zal ze ook minder steun hebben, en dus echt zelf moeten gaan lopen. Dan zal die handrem er ook af gaan, ze moet gewoon vertrouwen krijgen, ze mág lopen! Lekker veel voltes en slangenvoltes en af en toe lekker laag longeren. Dan moet het vast goed komen :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:27

Ik zie inderdaad ook de kapstokjes en het optrekken van je hak.
Leuk paardje hoor, mogen volgens mij wel wat kilo'tjes bij.
De opa van die jouw is ook de opa van die van mij. :D

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:51

welmoed__ schreef:

Dit paard is niet te dun. Is mooi op gewicht. Ach en die kapstokjes ga ik me niet aan storen. Hebben zelfs de topruiters.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:55

Het valt opzich ook wel mee ja, toen ik even beter keek.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:15

FriesWytske schreef:
kusjemariska schreef:

Heel normaal dat ze dan sterk wordt, want ze moet iets doen wat ze nooit heeft gedaan. En wat ze dus moeilijk vind. Gewoon lekker voorwaarts rijden. En niet met die voorhand bezig gaan. Die komt vanzelf wel als ze door haar lijf gaat lopen.

Jaa indd dat zei mijn instructrice ook. Gwn een kwestie van trainen !

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:18

BaileyMix schreef:
Mij valt inderdaad ook vooral op dat ze ontzettend vasthoudt, volgens mij in de kaak. Daarbij loopt ze ook bij lange na niet actief genoeg, en lijkt ze een beetje stijf door haar lijf. Ik zie een paard en ruiter die het heel goed proberen en lekker oefenen, maar een paard dat lichamelijk eigenlijk niet lekker zit.

Als ik jou was zou ik die voorkant nog wat loslaten, laat haar maar wat langer en lager lopen. Dan kan ze misschien wat loskomen in de rug en wat soepeler worden. Als je haar van voren wat losser laat zal ze ook minder steun hebben, en dus echt zelf moeten gaan lopen. Dan zal die handrem er ook af gaan, ze moet gewoon vertrouwen krijgen, ze mág lopen! Lekker veel voltes en slangenvoltes en af en toe lekker laag longeren. Dan moet het vast goed komen :)

Okay gaan we doen ! Ze is een een paar weken terug naar de osteopaat geweest dus lichamelijk heeft ze geen blokkades ofzo dus k denk dat het gwn een kwestie van trainen is =)

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:19

FriesWytske schreef:
welmoed__ schreef:

Dit paard is niet te dun. Is mooi op gewicht. Ach en die kapstokjes ga ik me niet aan storen. Hebben zelfs de topruiters.

Paard is indd niet te dun , ze was wat aan de dunne kant maar we hebben nu een groot stuk weiland er bij en k heb het idee dat ze nu gwn goed op gewicht is :)

X_Kruimel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 23:11

Leuk paard heb je :)
Inderdaad je kapstokjes, en meschien inplaats van sporen een zweepje? je hoeft hem natuurlijk niet constant te gebruiken maar meschien als je hem in je hand neemt dat ze dan al wat sneller gaat?
Voorkomt wel het ''voet probleem''
Heel veel succes,
Ziet er voor de rest super uit ga vooral zo door! :D

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 05:49

X_Kruimel schreef:
Inderdaad je kapstokjes, en meschien inplaats van sporen een zweepje? je hoeft hem natuurlijk niet constant te gebruiken maar meschien als je hem in je hand neemt dat ze dan al wat sneller gaat?
Heel veel succes,

Zweepje heb k er nu ook al bij maar van alleen een zweepje in mn hand is mevrouw niet van onder de indruk .. en als k dr een x een tikje geef uit zich dat in een bok. K zal mn sporen afdoen maar mn kapstokjes heb ik al heel erg lang er k moet er constant bij nadenken mn tenen naar binnen te draaien maar dat vergeet ik dus nogal eens ;p

X_Kruimel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 14:38

kusjemariska schreef:
X_Kruimel schreef:
Heel veel succes,

Zweepje heb k er nu ook al bij maar van alleen een zweepje in mn hand is mevrouw niet van onder de indruk .. en als k dr een x een tikje geef uit zich dat in een bok. K zal mn sporen afdoen maar mn kapstokjes heb ik al heel erg lang er k moet er constant bij nadenken mn tenen naar binnen te draaien maar dat vergeet ik dus nogal eens ;p

Hihi oke. :)
Meschien Andere beugelblokjes? ik heb van die beugelblokjes die zijn aan de buitenkant hoger. en aan de binnenkant laag.
Is niet hinderlijk doet niet pijn.
maar men tenen zijn wel mooi naar binnen dan :D
Meschien een goeie tip?

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 15:33

X_Kruimel schreef:
kusjemariska schreef:

Hihi oke. :)
Meschien Andere beugelblokjes? ik heb van die beugelblokjes die zijn aan de buitenkant hoger. en aan de binnenkant laag.
Is niet hinderlijk doet niet pijn.
maar men tenen zijn wel mooi naar binnen dan :D
Meschien een goeie tip?

Hahah die heb k al ij mn beugels zitten :p
Maar bedankt voor de moeite ! ;)