1e keer springen met mijn boerin Ilya!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PanamaD

1e keer springen met mijn boerin Ilya!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 12:02

Hallo :wave: ,

Alweer even geleden ging het springmateriaal de bak in en daar hebben we dank baar gebruik van gemaakt! Een vriendin van me heeft de foto's met me iPhone gemaakt waardoor niet alles even zichtbaar is. Natascha, ontzettend bedankt voor het maken van de foto's!

Waarom ik Ilya, otw Billie, een boerin noem? Het is niet een dressuur paard, geen spring paard... Wat wel? Een boerin die van alle markten thuis is! Beetje koppig en gevoelig zit er zeker in!

Paspoortje:
Naam: Ilya,
Geslacht: Merrie,
Ras: Haflinger x Appaloosa,
Geboren: 10 februari gokje... Zal ik even na kijken! Ze is dit jaar 10 geworden,
Onze relatie: Ik ken haar ondertussen 3.5 jaar! Waarvan 1.5 jaar mede van mij,
Karakter: De koppigheid van een Haflinger, de gevoeligheid van een Appaloosa. Als het der niet zint doet ze het niet maar geef je haar de vertrouwen gaat ze door het vuur voor je!

Rijden: Billie is niet het 'dressuur' paard die je zo hup aan de teugel rijd daar gaat heel wat vooraf, je zal op veel foto's zien dat ze dan ook niet nageeft. Heb maar 1 foto waar ze na geeft, natuurlijk zakte ze vaker maar dat zat net niet op de foto. Ze heeft vaker gesprongen maar niet veel en het was een hele tijd geleden dan weer.

Over mij: Dressuurmatig, vind springen geweldig net als bossen. We gaan weer lessen, druk opzoek naar een instructeur :). Dit is de eerste echte keer dat ik met haar spring. Zelf wel eens gesprongen op andere paarden, niet vaak.

Kan nog veel meer vertellen maar ik denk dat je de foto's maar moet bekijken!

1. Instappen, reed met een stalgenoot!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Ik sta 'voor paal' :P
Afbeelding

4. Daar gaan we! Geen goede foto... Beginnen met laag kruisje...
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Betere foto :)
Afbeelding

7. De stijlsprong... Alsof het niets is.
Afbeelding

8. Erover 'stappen' kan natuurlijk ook -O-
Afbeelding

9. Stalgenoot tussen door :)
Afbeelding

10. Dit vind ze lastig! Ben erg trots op de foto.
Afbeelding

11. Uitstappen, ze was goed moe...
Afbeelding

12. en 13. Deze foto's vind ik het mooist! Bewerkt op InstaGram...
Afbeelding
Afbeelding

Hoogste sprong was maar 45cm. Voor ons hoog genoeg zeker voor het begin!

Mijn kenmerken:
- Meer naar voren kijken, paard blijft mooi :o
- Teugels op maat houden. Dit komt omdat ze sneller ontspant op lange teugel dan korte teugel, maar over de hindernis mogen ze soms wel wat korter!

Nja, heel verslag. Kijken = reageren toch? ;)
Alle commentaar is welkom! Maar hou er rekening mee dat we samen voor het eerst springen, dus beetje lief voor ons blijven.

Ik heb genoten van de dag! Ik hoop jullie ook van de foto's! Vragen staan vrij!
Laatst bijgewerkt door PanamaD op 18-05-13 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Wild_Horses9

Re: 1e keer springen met mijn boerin Ilya!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:07

Ten eerste, wat een onwijs leuk paardje heb jij! Het is voor de eerste keer springen echt al knap dat je de 40 cm red, mijn pony begon met 10 :O. We springen nu alweer een tijdje niet, maar het hoogste wat ze gehaald heeft was ongeveer 1.10, wat ik toch aardig knap vind van mijn pony.(ze is zelf 1.35 ;P). Door het springen heb ik een enorm goede band gekregen met m'n pony, hopelijk krijg jij die ook/heb jij die ook al ^^.
Nouja, veel succes met het verdere springen hé, ik hoop dat ik je ooit nog eens tegenkom op de Olympische Spelen ;). Veel liefs.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 12:12

O dat was ik er vergeten bij te melden! Ze is ongeveer 1.55/1.60 :)

@Wild_Horses9, dank je wel! 45cm was niet hoog, zie foto 8, dat is 35cm waar ze overheen stapte haha. Nou als wij elkaar tegen komen in de Olympische spelen is dat wel heel vet.

Wild_Horses9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:13

wortelsussie schreef:
O dat was ik er vergeten bij te melden! Ze is ongeveer 1.55/1.60 :)

@Wild_Horses9, dank je wel! 45cm was niet hoog, zie foto 8, dat is 35cm waar ze overheen stapte haha. Nou als wij elkaar tegen komen in de Olympische spelen is dat wel heel vet.

Haha, ik ga m'n best doen ;)

Elsemiekex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 11:05

Ik heb het idee dat je iets meer moet meegeven boven de sprong. Als je de teugels dan korter pakt, maakt dat boven de sprong verder niet uit, en kan je na de sprong gewoon weer verder (:

heyitsfemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:55

Ik vind het er leuk uitzien, jullie samen. :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 20:05

Elsemiekex schreef:
Ik heb het idee dat je iets meer moet meegeven boven de sprong. Als je de teugels dan korter pakt, maakt dat boven de sprong verder niet uit, en kan je na de sprong gewoon weer verder (:

Je bedoelt dat ik dus dat ik de teugel iets korter moet nemen, als ze gaat springen dan wat meer geef en daarna de teugel weer oppak. Begrijp ik je zo goed? :)

heyitsfemke schreef:
Ik vind het er leuk uitzien, jullie samen. :)

Dank je wel! :D

Fromage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:33

Ik vraag me af of ze wel actief genoeg is, omdat ze, zoals je aangaf, over de hindernis stapte en bij een van de laatste foto's raken haar benen de balk net niet. Je teugels zijn niet te lang, zolang je maar contact houdt met de mond. Verder zien jullie er leuk uit!

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:38

Wat een super leuke kruising zeg, echt een leuk paardje!
De foto's zien er verder ook leuk uit, de enige tip die ik zou hebben is al gegeven omtrent de teugeldruk. :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 16:57

Fromage schreef:
Ik vraag me af of ze wel actief genoeg is, omdat ze, zoals je aangaf, over de hindernis stapte en bij een van de laatste foto's raken haar benen de balk net niet. Je teugels zijn niet te lang, zolang je maar contact houdt met de mond. Verder zien jullie er leuk uit!

Ze was vrij rustig en daardoor ook niet super actief haha goed gezien! Ik zal de volgende keer haar meer naar voren rijden / actiever maken! Thanks voor de tip :)

SAH1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:35

Vind het er leuk uitzien. Ga mee met de bovenstaande reactie dat je iets meer mee mag gaan met de sprong. Leuk paardje!

Tommie50

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 18:49

Knap paardje heb je daar! :D Ziet er al goed uit hoor voor de eerste keer.
De tips die ik had zijn al gegeven (actiever op de sprong aanrijden en contact blijven houden).
Succes verder!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 19:52

Tommie50 schreef:
Knap paardje heb je daar! :D Ziet er al goed uit hoor voor de eerste keer.
De tips die ik had zijn al gegeven (actiever op de sprong aanrijden en contact blijven houden).
Succes verder!

SAH1992 schreef:
Vind het er leuk uitzien. Ga mee met de bovenstaande reactie dat je iets meer mee mag gaan met de sprong. Leuk paardje!

Beide hartstikke bedankt, ik ga er zeker aan werken zodra de balken weer in de bak liggen!