,Alweer even geleden ging het springmateriaal de bak in en daar hebben we dank baar gebruik van gemaakt! Een vriendin van me heeft de foto's met me iPhone gemaakt waardoor niet alles even zichtbaar is. Natascha, ontzettend bedankt voor het maken van de foto's!
Waarom ik Ilya, otw Billie, een boerin noem? Het is niet een dressuur paard, geen spring paard... Wat wel? Een boerin die van alle markten thuis is! Beetje koppig en gevoelig zit er zeker in!
Paspoortje:
Naam: Ilya,
Geslacht: Merrie,
Ras: Haflinger x Appaloosa,
Geboren: 10 februari gokje... Zal ik even na kijken! Ze is dit jaar 10 geworden,
Onze relatie: Ik ken haar ondertussen 3.5 jaar! Waarvan 1.5 jaar mede van mij,
Karakter: De koppigheid van een Haflinger, de gevoeligheid van een Appaloosa. Als het der niet zint doet ze het niet maar geef je haar de vertrouwen gaat ze door het vuur voor je!
Rijden: Billie is niet het 'dressuur' paard die je zo hup aan de teugel rijd daar gaat heel wat vooraf, je zal op veel foto's zien dat ze dan ook niet nageeft. Heb maar 1 foto waar ze na geeft, natuurlijk zakte ze vaker maar dat zat net niet op de foto. Ze heeft vaker gesprongen maar niet veel en het was een hele tijd geleden dan weer.
Over mij: Dressuurmatig, vind springen geweldig net als bossen. We gaan weer lessen, druk opzoek naar een instructeur
. Dit is de eerste echte keer dat ik met haar spring. Zelf wel eens gesprongen op andere paarden, niet vaak. Kan nog veel meer vertellen maar ik denk dat je de foto's maar moet bekijken!
1. Instappen, reed met een stalgenoot!

2.

3. Ik sta 'voor paal'

4. Daar gaan we! Geen goede foto... Beginnen met laag kruisje...

5.

6. Betere foto

7. De stijlsprong... Alsof het niets is.

8. Erover 'stappen' kan natuurlijk ook

9. Stalgenoot tussen door

10. Dit vind ze lastig! Ben erg trots op de foto.

11. Uitstappen, ze was goed moe...

12. en 13. Deze foto's vind ik het mooist! Bewerkt op InstaGram...

Hoogste sprong was maar 45cm. Voor ons hoog genoeg zeker voor het begin!
Mijn kenmerken:
- Meer naar voren kijken, paard blijft mooi
- Teugels op maat houden. Dit komt omdat ze sneller ontspant op lange teugel dan korte teugel, maar over de hindernis mogen ze soms wel wat korter!
Nja, heel verslag. Kijken = reageren toch?
Alle commentaar is welkom! Maar hou er rekening mee dat we samen voor het eerst springen, dus beetje lief voor ons blijven.
Ik heb genoten van de dag! Ik hoop jullie ook van de foto's! Vragen staan vrij!
. We springen nu alweer een tijdje niet, maar het hoogste wat ze gehaald heeft was ongeveer 1.10, wat ik toch aardig knap vind van mijn pony.(ze is zelf 1.35 ;P). Door het springen heb ik een enorm goede band gekregen met m'n pony, hopelijk krijg jij die ook/heb jij die ook al ^^.