2e filmpje met Justin

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elss94

2e filmpje met Justin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 18:23

Hoihoi,

Ik heb heel veel reacties gehad op mijn vorige filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=Y850WfdQ0rE

nu heb ik een nieuw filmpje, van het wedstrijdje dat ik gereden heb. Het was in de B proef 5.
Ik vroeg me af wat jullie daar van vinden en of het commentaar hetzelfde zou zijn.

Voor degene die niet meegelezen hebben de vorige keer:

Ik ben Els, ben 18 jaar en rijd hier op Justin.
Justin is een ruin van 12 jaar en 1,65 groot.
Ik heb zelf nooit wedstrijden gereden en dit was mijn állereerste keer!

Het eerste filmpje is gemaakt op 2 mei, voordat ik les heb gehad.
Het tweede filmpje is gemaakt op 12 mei, 10 dagen en 1 dressuurles later:

http://www.youtube.com/watch?v=6wELGUASm8k

Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden!

ps. houd er wel rekening mee dat ik Justin nog niet lang rijd én dat dit mijn eerste wedstrijd was!

annoouukie

Re: 2e filmpje met Justin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 21:32

Ik zie al veel verschil!

Op je wedstrijd, ten eerste gefeliciteerd!
Handen zijn vrijwel goed vind ik zelf :j
Alleen je benen.. hebben ze ADHD? :') (Voor de mensen met ADHD, ik bedoel het niet gemeen ;) )
Probeer ze wat stiller te houden. Ook zie ik kapstokjes, alleen heb je die niet nodig dus mogen die ook wel weg.
Mooi paard, en leuke combinatie zijn jullie! :D

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:24

hahaha, nee mijn benen hebben geen ADHD. ik zag het ook ja, maar in het begin is het heel erg, laterna vind ik dat ze al stiller zijn. Misschien van de zenuwen? :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:26

Jullie gaan vooruit! Leuk om te zien dat jullie zo een leuke combi vormen. Je hebt idd wat wiebel benen en ik zou denk ik de sporen aflaten of anders gewone spoortjes ipv zwanenhals gebruiken. Hoeveel punten hadden jullie? Het ziet er imo winstwaardig uit :j

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:32

ja we hadden ook 198 punten, eerste plaats van de 10! was er zelf heel erg tevreden over, had het niet verwacht :)

konijnte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:35

Ik vind het er heel netjes uit zien en jullie zijn goed vooruit gegaan.
De aanleuning is een stuk constanter en je handen houd je een stuk beter stil.
Ik vind alleen de sporen er niet echt fijn uit zien. Je houd je benen niet echt lekker stil en de sporen zitten best hoog dus elke keer als je hem aanspoort zit je hem te prikken. Ik denk dat het beter is om met je kuiten hulpen te geven, maar als hij niet op je been reageert kun je hem even aanraken met je spoor om hem wakker te maken. Zo krijg je hem ook beter aan je been. Probeer ook niet bij elke stap die hij zet aan te sporen. Als hij vooruit moet leg je je benen aan en dan moet hij meteen reageren. Zo niet dan prikje met je spoor.

Succes. En ga zo door. Gefeliciteerd wat een goede punten zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 22:36

Hij heeft geloof ik in het verleden m1 of m2 gelopen dus wedstrijden zijn hem bekend! Ik vind ook dat het uitstraald dat hij jou het vertrouwen geeft van "het komt wel goed". En dat jij hem daarop ook vertrouw! Dat maakt jullie een leuke combi :j super punten, dus van harte met je winst!!

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 22:40

bedankt voor het commentaar, ik zal er op letten. het verschil tussen filmpje 1 en 2 is maar 10 dagen dus ik heb echt geprobeerd wat met het commentaar van iedereen te doen! :)

@share dat was ook echt zo, ik vertrouwde echt op hem en gelukkig heeft hij geen stap verkeerd gezet. Heel fijn zo'n paardje als je zelf af en toe wat onzeker bent!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 14:55

er zit inderdaad al best wat vooruitgang in :) maar zoals de anderen ook zeggen mag je, je benen wat stiller houden en je hakken meer uitdrukken! probeer ook wat rustiger licht te rijden, het lijkt nu best wel of je best hard in het zadel te recht komt! hoop dat je er wat aan hebt, succes :D

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:01

Ziet er goed uit hoor! idd wat er voorgaands al gezegd is maar we hebben allemaal wel iets waar we aan moeten werken ;) Leuk paard ook, heel veel plezier nog met trainen!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:54

Het is allemaal net iets minder maar nog steeds wel duidelijk te zien, vooral je rechterhand wiebelt nog te veel en je benen trek je nog steeds op.
Zonder beugels oefenen is wel een goed idee voor jou.
Het algehele plaatje toont wel wat rustiger. :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:49

Ik was een bericht in je 1e topic aan het typen maar zal hier even reageren ipv daar.

Wat mij in beide filmpjes opvalt, zodra je stapt zaag je je paard naar beneden. Een paard geeft na op ontspanning en verbinding met de teugels, niet op dwang.

Verder waar je in het eerste filmpje enkel je sporen erin steekt als je hem te langzaam vind, ben je op wedstrijd wel constant op je spoor aan het drijven.
Je zei dat je het paard sloom vond zonder spoor maar in beide filmpjes vind ik het paard erg "gehaast" lopen? iets meer rust zou het beeld veeeel fijner maken :j.
Zoals in het eerste topic gezegd kun je beter een zweepje pakken; deze zit je in de weg zeg je maar als je je hand netjes stil houd heb je van een zweep geen last.

Je handen staan steeds op ongelijke hoogte, waarbij vaak je binnenhand net even hoger is (ook naar beneden dwingen) daar zou je tijdens het rijden goed op kunnen letten.

Je paardje sleept je er lekker doorheen, nu moet je zelf als ruiter goed groeien. Maar daar heb je wel een goed paard voor :j.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:40

Ik heb ook gereageerd op je vorige topic, en je kreeg zeker veel comentaar maar na mijn idee van iedereen heel opbouwend. De wedstrijd ziet er ook heel goed uit, gefeliciteerd met je punten.
Ik zie nog steeds dezelfde puntjes als ik toen zei. Maar dat is iets waar je met les vanzelf aan zal werken en in groeit.

Puntjes die ik nog zie, of vorige keer had gezegd.
Je overgangen kunnen mooier bouw het op.
Jullie balans, (iets wat ook aan elkaar wennen is denk ik) tempo controle, zijn allemaal punten waar jullie waarschijnlijk wel aan (zullen gaan) werken.
oh en denk bij doorzitten en galopperen er aan dat je je benen lang houdt en niet optrekt.

heel veel succes!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 14:10

Gefeliciteerd!! Wat goed zo op een 1e wedstrijd samen 1e worden!!! Mij vielen voornamelijk de handen op. Dat die wat onrustig zijn, maar dat komt, omdat ik er zelf ook aan moet werken. Je reed netjes hoor!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 18:37

Top, hij is al vlotter