Het is nu alweer enige tijd geleden dat Daya en ik in een HAW stonden, maar vind het nu wel weer eens een xtje leuk. Inmiddels zijn we van start gegaan in de B dressuur, maar de eerste wedstrijd helaas zonder winst. De omstandigheden waren slecht: bloedhete, zware binnenbak, ik had enorme pijn in mijn rug waardoor ik Day enorm tegenwerkte (bleek later op de foto's).. Ondanks alles 174 & 176 gereden met mijn dressurebier tussen de slagschepen van KWPNers, dus alsnog enorm trots op hem! Daarnaast pakken we zo nu en dan een endurancewedstrijdje mee voor de fun.
Ooit, toen hij net terug was bij mij na zijn rampzalige 6maandelijkse uitje, ging het zo:

Dit is slechts ter illustratie, want inmiddels zijn we enorm veel verder en de volgende foto's zijn het resultaat.
We hebben les, eens in de twee weken. Sinds een aantal weken pakken Daya en ik ook wat kleine (30/40cm) sprongetjes mee in de training om zijn achterhand wat mee te trainen. Voorheen was dit niet mogelijk vanwege te weinig bespiering.
Ook rijden we momenteel even bitloos, totdat de tandarts is geweest

Kritiek: Graag! MITS opbouwend

Handen meer naar elkaar toe.

Wat indraven, wederom mijn handen + rechtop zitten.

Al beter, maaaaar vooruit kijken.

Schouders naar achteren.

Weer die stomme schouders
en neusje mag net dat beetje eruit.
Geen idee wat er hier gebeurde, maar teugels te los en tempoverlies.

Vertellen waar ik naartoe ga, handen te wijd.

Te streng met mijn buitenhand.

Handen sluitennnnnn.

Op mijn kont zitten.

Wederom mijn handen +schouders.

Nou, ik ben heeeel benieuwd
Je wil dat je ellebogen en handen met je teugels een rechte lijn gaan vormen. Ik denk dus dat je op de meeste foto's je teugels nog wel eens stukje korter mag nemen. Daya loopt wel lekker ruim vind ik, hij beweegt echt lekker