De laatste 20minuten van mijn 60minuten les gister gingen geweldig goed! Paard was op mij aan het lettten en ik op haar, en we reden netjes door de bak heen!
Maar de eerste 40minuten was ik de drama queen. Er was nog een ander paard bij mij in de bak en ik ben dan continue op dat paard aan het letten, en op die ruiter. Gewoon, automatisch. Gewoon omdat ik waarschijnlijk zo onzeker ben, en omdat mensen dan kijken naar hoe ik aan het rijden ben. Nu was dit de 2e keer op dit paard, en is dit wel een paard waar ik ongelofelijk aan moet wennen en het paard ook aan mij. Maar ze doet echt niks, zelfs niet als ik mijn aandacht naar een ander paard in de bak breng onder mijn les.
Maar toen het paard en die mensen aan de bak weg waren was mijn concentratie helemaal voor mijn paard en voor mijn instructrice en hebben we heeerlijk rond gehobbelt!
Hoe kan dit toch? Waarom is het zò erg als mensen die ik niet ken, (bij mensen die ik wel ken heb ik het ook wel, maar lang niet zo erg.) gaan kijken??
Gister heb ik dit nog wel besproken met mijn instructrice en die zegt dat ik gewoon erg onzeker ben en daar aan moet gaan werken. Maarja, hoe??
Waarom lukt het op een andere lokatie met een ander paard juist wel, dus niet op mijn eigen pensionstal maar op een manege bij school kan ik wel mijn ding doen, en dan kan ik wel gaan rijden zoals ik dat wil. En dan boeit het mij vrij weinig of er nu 2 leerlingen aan het rijden zijn of 10.
Overigens sta ik nu z'n 2 a 3 maanden op deze pensionstalling en rijd ik met mijn andere paard gewoon in de bak. Maar toch onbewust ga ik ook niet 'normaal' rijden als er mensen in de bak aanwezig zijn...
Wat kan ik er aan doen om gewoon niet zo flauw te zijn, en gewoon te blijven rijden? Even een knop omzetten werkt niet, ik heb gister echt heel vaak dat knopje gezocht maar kon hem niet vinden....

Maar tegenwoordig kan het me helemaal niet meer schelen. Ik kijk zelf ook wel eens naar andere mensen en ik let er zelf helemaal niet op hoe goed ze kunnen rijden. Ik vind het gewoon leuk. Als ik op het paard zit redeneer ik ook altijd dat de mensen er net als ik over zullen denken. En dat bevalt prima. Ik rijd veel meer ontspannen en heb nergens last van. Niks van aantrekken wat ander van je rijkunsten vinden!
mischien dat je gewoon eens moet gaan praten met andere?