Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar moet zeggen dat hij dat na het overstappen op bitloos nog weinig heeft gedaan.
En als je het overweegt heb ik hem nog voor je liggen.

Zijn natuurlijk ook sidepulls en andere bitloze hoofdstellen te koop die je kunt combineren met een bit, maar gewoon een halstertje onder de hoofdstel en daar teugels aan is een wat goedkopere optie om het eens uit te proberen

:) 
Julez schreef:Gewoon proberen!
Hoe is hij aan de hand aan het halster? reageert hij goed op druk wanneer je hem bijv. vraagt stil te staan?
Je hebt paarden die daar haast ongevoelig voor zijn en dan door je heen drammen, die zijn vaak bitloos (neusdruk) ook moeilijker te rijden dan paaren die goed reageren op neusdruk bij het wandelen met halster.
Succes!

Jientis schreef:Als ik aan de hand loop, vind ik dat hij redelijk goed reageert. Gisteren dacht ik echter, ik ga met heel lange teugel rijden puur op mijn benen maar dat ging voor geen meter. Hij snapte er niks van en viel over zijn eigen voeten, in draf. Maar er is maar 1 manier om het te weten te komen en dat is proberen
Hij hangt altijd heel fel op zijn bit dus dat zal inderdaad wel wennen zijn voor hem maar dat hangen is puur uit luiigheid ( en omdat hij niet genoeg steun in mijn zit vindt maar daar ben ik nog niet uit hoe ik dit kan oplossen).
ik hoop echt dat het super goed lukt want anders moet ik nog een hoofdstel kopen en dat is niet aan de orde momenteel financieel gezien.
Och ja, we zien wel. Voorlopig nog niets geleverd dus ik hoop het vandaag echt nog te ontvangen
Nammie schreef:Jientis schreef:Als ik aan de hand loop, vind ik dat hij redelijk goed reageert. Gisteren dacht ik echter, ik ga met heel lange teugel rijden puur op mijn benen maar dat ging voor geen meter. Hij snapte er niks van en viel over zijn eigen voeten, in draf. Maar er is maar 1 manier om het te weten te komen en dat is proberen
Hij hangt altijd heel fel op zijn bit dus dat zal inderdaad wel wennen zijn voor hem maar dat hangen is puur uit luiigheid ( en omdat hij niet genoeg steun in mijn zit vindt maar daar ben ik nog niet uit hoe ik dit kan oplossen).
ik hoop echt dat het super goed lukt want anders moet ik nog een hoofdstel kopen en dat is niet aan de orde momenteel financieel gezien.
Och ja, we zien wel. Voorlopig nog niets geleverd dus ik hoop het vandaag echt nog te ontvangen
Ik denk niet dat het alleen luiigheid van hem is , ook het leren zelfstandig te lopen zonder druk in de mond of op de neus.
Longeer ik mijn paard in alle vrijheid , zonder halster en zonder longeerlijn , dan loopt hij nu als een hertje en vliegt de bocht uit.
Doe ik er een longeerlijn aan , gaat hij super mooi lopen , maar dat is wel een vormpje...Hij heeft dan steun aan de longeerlijn.
Ik vermoed wel dat hij ook wat steun gaat hebben aan het bitloos hoofdstel, ik hoop alleen niet genoeg om te gaan hangen.
XxDancexX schreef:Waarom zou het niet kunnen?
Maar ik heb niet het idee dat het voor jouw paard veel toevoegt.
Maar je kan het gewoon proberen