Ik heb vrijdag nieuwe peesbeschermers gekocht bij de Dekatuin voor 16,95 euro(geen idee of dit uitmaakt, maar ik zet het er maar even bij
). Gisteren heb ik er voor het eerst mee gereden in de paardrijles op de manege, we gingen springen(dit weet je nooit van tevoren). Ik had nogal haast(dacht dat ik te laat was :p) en we hebben dus maar een kort gedeelte van de rit erheen(ik heb geen trailer en de reis valt wel mee, normaal een half uurtje in stap & draf) gestapt, verder gedraafd en kleine stukjes zelf galop. We kwamen aan op de manege, waren dus véél te vroeg(we gingen rond 2 uur weg en waren er om 10 over 2/kwart over 2). Na een tijdje wachten mochten we de bak in. We reden een tijdje en toen mochten we kleine sprongetjes nemen in een volte(niet hoger dan rond de 20 cm). Toen we dit een aantal keer hadden gedaan gingen we een wedstrijdje doen wie het snelste de meeste punten kon scoren. Ik had er uiteindelijk best veel, omdat Bibbi in de les nogal vlot loopt. In de galop hoorde ik de peesbeschermers dus tegen elkaar kraken, en ik dacht al dat er iets mis was, maar wat? Toen ik thuis was na de rit terug, zag ik wat er was gebeurd. Vrijwel al het lak is eraf, je ziet duidelijke strepen zitten van het tegen elkaar aan knallen. Mijn vraag is.. Hoe kan dit? Mijn pony heeft nog nooit problemen gehad met benen te dicht bij elkaar, en het was niet het eerste paar peesbeschermers wat we hadden gekocht. Ze waren overigens niet verschoven.