Tetsje @ b proefje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kasty

Tetsje @ b proefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 11:54

Hallo,

Ik ben niet zo heel actief op het forum, maar ben er iedere dag wel even te vinden!
Nog steeds druk met mn fries Tetsje , zowel onder het zadel en voor de kar.
Volgens diverse mensen een erg fanatieke recreatieve ruiter :-)
Ik rij dus eigenlijk alleen maar onderlinge wedstrijden, gewoon voor de lol en om te zien hoever ik ben.

Afgelopen woensdag had ik dan ook een onderlinge in It Heechsan gehad.
Erg leuk en ik kreeg 190 punten en een 2e prijs :-) Tetsje deed het weer super :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Caelum

Re: Tetsje @ b proefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:59

Ziet er goed uit

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:00

Friezel <3 Als allereerst; erg knap paard!
Wel zie ik in de galop dat je een beetje naar voren gaat zitten, misschien kun je dat proberen te beperken. Op de derde foto lijkt ze ook wat op de voorhand te vallen, maar verder heb ik weinig hier op aan te merken :)
Ziet er goed uit, veel succes nog met haar :) Mag ik vragen wie de vader is?
Oh grapje :Y) Had je profiel nog niet bekeken. Leffert is moeders vader? Zo eentje heb ik ook, lijkt wel een beetje op haar :)

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 12:15

Ja klopt van het voorover vallen in galop, heb ik nog veel moeite mee.. Stond ook in het protocol..
We oefenen hard verder, ook heb ik veel gedoe met mijn zadel het zit nog steeds niet zoals ik wil..

Tetsje is een bijna 7 jarige arjen X leffert

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:17

Stoer paard hoor en mooi hoofdstel!

_makemyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:08

Ziet er erg netjes uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 16:41

Even een complimentje, dit is één van de weinige dressuurfriezen (die blijkbaar ook nog voor de kar staat, dus al helemaal diep respect) die ik niet vér achter de loodlijn zie kruipen. Je rijdt haar netjes met haar neusje eruit, chapeau! Jij mag wel je tenen naar binnen draaien en wat meer op je billen gaan zitten, omdat je nogal naar voren valt (vooral in de galop) gaan je benen namelijk ook automatisch naar achteren. Al met al mag je best wat trotser op je paard gaan zitten, je hebt immers een heel gaaf dier om trots op te zijn :j

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 19:03

Wat een aardig compliment zeg, bloos bloos! Ik rij haar idd ook dressuurmatig elke week voor de kar..

Mijn houding moet idd nog wat aan geknutseld worden.. Woensdag komt de zadel passer weer om te kijken of we nog dingen kunnen veranderen.. Ik zit vrij gesloten in dit zadel, dat moet misschien anders zodat ik idd ook makkelijker op mijn billen kan blijven zitten en makkelijker de tenen naar binnen kan doen... Ben nu eenmaal niet de dunste ruiter...

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:07

Wat leuk Hennie! Die draffoto oogt heel fijn! Leuk dier is het! In galop gaat hij nog best hard of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:10

hennieb schreef:
Wat een aardig compliment zeg, bloos bloos! Ik rij haar idd ook dressuurmatig elke week voor de kar..

Mijn houding moet idd nog wat aan geknutseld worden.. Woensdag komt de zadel passer weer om te kijken of we nog dingen kunnen veranderen.. Ik zit vrij gesloten in dit zadel, dat moet misschien anders zodat ik idd ook makkelijker op mijn billen kan blijven zitten en makkelijker de tenen naar binnen kan doen... Ben nu eenmaal niet de dunste ruiter...

Ik heb hetzelfde probleem hoor, vind het op mijn huidige zadel ook erg lastig om op mijn billen te zitten. Heb er nou een lamsvel bontje overheen gelegd en het gaat nu al een stuk beter!

Kasty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 19:37

heleen06 schreef:
Wat leuk Hennie! Die draffoto oogt heel fijn! Leuk dier is het! In galop gaat hij nog best hard of niet?

De galop gaat vooral hoog, het tempo hebben we goed onder controle. De foto lijkt best heftig, ik denk dat ze daar net aanspringt.. Maar op zo'n tijd kan ze ook best hard haha
Maar goed het blijft de moeilijkste gang voor mijn paard en menig andere Fries haha..
Ze wordt in juli 7 maar we zijn pas een jaartje echt goed met de galop bezig...