ons topic van vorig weekend:
[RIJ-ITP] Zyalda door Nicole Romkes fotografie
Heb behoorlijk aan mijn houding gewerkt sinds de laatste keer. (in galop niet teveel met de beweging meegaan omdat je er dan achteraan komt, teugels meer op maat, niet te hoog gaan staan met lichtrijden (blijft lastig) Of je bovenlichaam naar achteren brengen. En het belangrijkste: Hakken laag (gaat al beter) en voor je kijken (of waar je naartoe gaat).)
Nu heb ik gister gereden in de ring naast de dressuurring (waar vandaag wedstrijd in is en gesleept was en waar ik dus niet in mocht hihi) in het 20x20 losrijd stukje en mijn lieve vriendinnetje Nicole heeft wat foto's gemaakt zodat ik mijn gevoel kan controleren op de plaatjes

Zweefmomentje

Binnenhoefslagje nemen omdat ze geneigd is linksom iets meer op de randen te lopen. Was hier zelf even mijn balans kwijt.

Hier word ze in het bij elkaar rijden soms nog iets kort in de hals

Iets te strak in de linkerkaak. Zyalda kan behoorlijk goed viertakten dus we zijn meer bezig met de drietakt dan met het hoofd. Wanneer ze dr lijf goed gebruikt laat ze zelf haar hoofd/hals ook vallen.

Dit vind ik zelf wel een fijn plaatje

Ze mag nog veel meer sprong gaan maken.. maar het word al veel beter dan het was

Lekker de hals verlengen, voor mij hét bewijs dat ze goed naar mijn hand toe is.

Niet helemaal door de kaak maar op zich wel fijn in de bovenlijn, je kan zien dat ik blij ben dat ze met een stukje naar voren gaan nu ook meer van de grond komt

Lekker een stukje uitdraven links en rechtsom
Ik en Zyalda doen ons best en ik probeer zo vriendelijk mogelijk mijn paard en mijzelf te verbeteren. Heb vaak ook echt iets aan de meerdere ogen die meekijken dus hopelijk willen jullie dat ook doen.
Tot ziens! Liefs Sam