BLUEEEEEEEEEE, Z'tje doet haar best

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

S_en_Z

BLUEEEEEEEEEE, Z'tje doet haar best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 12:33

Weer eens een HAWtje.

ons topic van vorig weekend:
[RIJ-ITP] Zyalda door Nicole Romkes fotografie

Heb behoorlijk aan mijn houding gewerkt sinds de laatste keer. (in galop niet teveel met de beweging meegaan omdat je er dan achteraan komt, teugels meer op maat, niet te hoog gaan staan met lichtrijden (blijft lastig) Of je bovenlichaam naar achteren brengen. En het belangrijkste: Hakken laag (gaat al beter) en voor je kijken (of waar je naartoe gaat).)

Nu heb ik gister gereden in de ring naast de dressuurring (waar vandaag wedstrijd in is en gesleept was en waar ik dus niet in mocht hihi) in het 20x20 losrijd stukje en mijn lieve vriendinnetje Nicole heeft wat foto's gemaakt zodat ik mijn gevoel kan controleren op de plaatjes :) Altijd heel blij mee <3

Afbeelding
Zweefmomentje <3

Afbeelding
Binnenhoefslagje nemen omdat ze geneigd is linksom iets meer op de randen te lopen. Was hier zelf even mijn balans kwijt.

Afbeelding
Hier word ze in het bij elkaar rijden soms nog iets kort in de hals

Afbeelding
Iets te strak in de linkerkaak. Zyalda kan behoorlijk goed viertakten dus we zijn meer bezig met de drietakt dan met het hoofd. Wanneer ze dr lijf goed gebruikt laat ze zelf haar hoofd/hals ook vallen.

Afbeelding
Dit vind ik zelf wel een fijn plaatje

Afbeelding
Ze mag nog veel meer sprong gaan maken.. maar het word al veel beter dan het was :j

Afbeelding
Lekker de hals verlengen, voor mij hét bewijs dat ze goed naar mijn hand toe is.

Afbeelding
Niet helemaal door de kaak maar op zich wel fijn in de bovenlijn, je kan zien dat ik blij ben dat ze met een stukje naar voren gaan nu ook meer van de grond komt <3 Dat voel ik ook met rijden. En ik ben dolgelukkig met kleine stapjes vooruit.

Afbeelding
Lekker een stukje uitdraven links en rechtsom

Ik en Zyalda doen ons best en ik probeer zo vriendelijk mogelijk mijn paard en mijzelf te verbeteren. Heb vaak ook echt iets aan de meerdere ogen die meekijken dus hopelijk willen jullie dat ook doen.

Tot ziens! Liefs Sam

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:20

Dat is al een hele verbetering!
Ziet er goed uit!

EDIT: Heb alleen een beetje het idee dat ze nog iets meer los mag laten op sommige foto's, maar dat kan aan mij liggen: ik zit er niet op natuurlijk! ;)

_makemyday

Re: BLUEEEEEEEEEE, Z'tje doet haar best

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:07

Wat een leuke Combinatie :) Rijd je ook wedstrijden?

xsael

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 14:08

Ik vind het er heel netjes uitzien! Verbeterpuntjes heb je zelf al aangestipt en ik vind dat je er goed werk van maakt. Mooi paard ook! :oo

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 16:58

Op een paar wel idd moelly, maar dat stond er ook bij :j

_makemyday het is de bedoeling straks weer in het M1 te gaan starten. We hebben lange tijd niet gestart omdat ze nog net niet fijn genoeg voelde.

Xsael, thanks!

lavinak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:20

Wat een mooi dier zeg! En heerlijk dat ze je hand zo volgt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:42

Ik bekijk altijd met heel veel plezier jullie topics, ik vind het namelijk echt heel mooi hoe jij onder al je foto's een onderbouwing geeft van wat je doet en waarom je dat doet. Je hebt niet alleen een prachtig paard (en prachtige foto's) om naar te kijken, het is ook nog eens ontzettend leerzaam om te lezen :j

Ik vind het een heel fijn beeld geven!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 17:44

Ziet er hardstikke netjes uit!

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:47

Ziet er goed uit! Je bent je knap bewust van wat je doet!

Jullie zijn een mooie combinatie om te zien!

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:55

Ziet er goed uit
Mischien kleine tip probeer je handen in galop nog meer te dragen en niet je polsen naar beneden te drukken maar gewoon netjes recht op ;)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:58

Ziet er goed uit :)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:02

Ziet er heel fijn uit.

Leuke rijbroek en volgens mij zit dat zadel echt heerlijk!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:19

Bedankt allemaal! Ja dit zadel zit idd een heel stuk fijner dan mijn vorige :=

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 21:15

Ziet er goed uit hoor!! :D Die foto van het bij elkaar rijden ook, ze maakt zich dan misschien nog wat te rond, maar zodra ze meer kracht ontwikkeld en ze beter bij je blijft tijdens het 'verzamelen' kun je er ook wat meer aan gaan rijden waardoor je vanzelf wel weer het neusje er wat meer uit kan rijden. Gewoon in het terug rijden snel blijven maken van achteren :) Mooie setjes heb je altijd!! Rij je nou echt altijd in set of niet, ik vind het er altijd heel mooi en chique uitzien, maar ik heb er zelf echt niet het geduld voor om alles bij elkaar te zoeken haha, vooral als ik wat minder tijd heb! ;)
Maar je bent goed bezig hoor! Net die foto's dat ze iets vasthoud kunnen hele korte momentjes zijn, die zo onder het rijden misschien wel helemaal niet storend zijn! Succes in het M!!!

Marijn_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 23:18

Ziet er goed uit, mooie combinatie!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 00:29

Annutjuuh die momentjes worden inderdaad steeds kleiner. Snel is ze wel van achter, maar stuwen omzetten in activiteit vind ze nog heel erg moeilijk. Al gaat ze wel stukje bij beetje steeds meer kracht in de achterhand ontwikkelen :j

Dankjewel!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 08:01

Btw. Ja ik train wel vaak in "set" :j maar moet je bekennen dat t ook aan m'n bui ligt hoor :=

Heb niet heel veel setjes en het is niet dat ik iedere maand een dekje koop ofzo.

Eigenlijk nietecht een pennytijd gehad met mijn pony en op m'n vos vloekte alles dus dit paard moet het ontgelden hahaha

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:17

Als ik je een tip mag geven voor het dieper plaatsen van je voeten/hakken: toch je voeten iets verder in de beugels doen om nog meer te kunnen 'gronden' in je beugels. Voor nu zie ik eigenlijk alleen op foto 1, 2 en die van het halsstrekken (tel kwijt :Y) ) een aangesloten voet vanuit de heup, wellicht omdat je beugels net iets te lang zijn om dat gevoel te verbeteren (en dus je balans sneller te verliezen).

Je ziet wel duidelijk vooruitgang, inderdaad wat je zelf al aangeeft voornamelijk in de verbinding van achteruit waar ze sterker in lijkt te worden :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 08:29

En ik maar denken dat ik kort zit := (had hem al een gaatje omhoog gedaan) Bedankt voor je tip! Die ga ik eens uitproberen :D

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 11:56

Ziet er super uit <3 twee knappe dames.
Maar dit is HAW dus ik mag niet reageren als ik rijtechnisch niets heb aan te merken dus....volgende keer een groen setje :')

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 12:08

Ik ben jarig in december ;) hahahaha

Afbeelding

Groen achtergrondje... Ja, wss staat dat wel :P

<3 <3 <3 <3

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:42

Ziet er weer geweldig uit! Blauw staat jullie erg goed :))

Als tip van mij, het lijkt alsof je iets inknikt in je rechterheup, en daarmee dus met de linkerkant van je lichaam iets naar rechts knikt. Ik weet niet of dat voor jou ook zo voelt?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:45

S_en_Z schreef:
En ik maar denken dat ik kort zit := (had hem al een gaatje omhoog gedaan) Bedankt voor je tip! Die ga ik eens uitproberen :D

Als ik je dan nog de ultieme test in dat geval mag meegeven: 2 keer staan en 1 keer zitten tijdens het lichtrijden. Wanneer je beenligging in orde en in balans is moet dit fluitend gaan :D
(be aware, ik heb wel eens mensen met veel bravour na 2 passen er voorover af zien kukelen (stoelzit), maar als ik naar jou kijk denk ik dat dit wel moet lukken :j )

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:50

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje van het rijden. Het lijkt alsof Zyalda toch wat spanning heeft en niet helemaal los door het lijf is op het moment dat ze wat korter/hoger in hoofd/hals houding is. Het is wel een heel leuk dier!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 13:52

Amaryllis schreef:
Als ik je een tip mag geven voor het dieper plaatsen van je voeten/hakken: toch je voeten iets verder in de beugels doen om nog meer te kunnen 'gronden' in je beugels. Voor nu zie ik eigenlijk alleen op foto 1, 2 en die van het halsstrekken (tel kwijt :Y) ) een aangesloten voet vanuit de heup, wellicht omdat je beugels net iets te lang zijn om dat gevoel te verbeteren (en dus je balans sneller te verliezen).

Je ziet wel duidelijk vooruitgang, inderdaad wat je zelf al aangeeft voornamelijk in de verbinding van achteruit waar ze sterker in lijkt te worden :)

Amaryllis schreef:
S_en_Z schreef:

Als ik je dan nog de ultieme test in dat geval mag meegeven: 2 keer staan en 1 keer zitten tijdens het lichtrijden. Wanneer je beenligging in orde en in balans is moet dit fluitend gaan :D
(be aware, ik heb wel eens mensen met veel bravour na 2 passen er voorover af zien kukelen (stoelzit), maar als ik naar jou kijk denk ik dat dit wel moet lukken :j )

hihi ik steel jou tip en test ~~}> hakken uitdrukken is echt het moeilijkste wat er is voor mij -O-