Geryon schreef:Je theorie klinkt goed, maar dat zou ik wel anders in praktijk brengen. Wat je nu doet is geen lang en laag, maar laag en (te) rond. Zo laag en zo rond dat zij voor de rest niets meer kan doen. Ze loopt ontzettend op de voorhand, want ze kan het niet verwerken. Dus hier heb je eigenlijk niet zoveel aan qua lichamelijke training.
Probeer wat meer te focussen op de achterhand en dit wat ze nu doet niet toe te laten (bijv. handen wat naar voren en met de benen het paard naar de hand toe rijden).
Probeer meer te werken naar de houding van de enalaatste foto (mag wel ietsje lager) en daarin af te wisselen (iets meer het neusje eruit, dan weer wat dieper, lager, hoger etc. etc.).
Dit is de houding die zij aan neemt, en dat is te rond ja dat weet ik. Maar dat is voornamelijk nog door haar onbalans, het is of dit of met dr hoofd in de lucht. Ik probeer haar daar vanuit weg te rijden maar dat vind ze nog erg moeilijk en komt dan eigenlijk weer omhoog. We zitten nu op een punt dat het net het een of het ander is.
Ik rijd haar absoluut niet op mijn handen. Wat ik doe is haar recht stellen en meestal zakt ze meteen. Dat vang ik dan op met mijn handen en geef dan gas als het kan. Ik kan niks forceren zou ik dat willen want dan word ze nijdig, en groot gelijk, haha.
Ik ben het verder volkomen met je eens hoor.