Silke in het M1!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nijnthju

Silke in het M1!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-13 14:30

Hallo iedereen,
Vorige week zijn we op wedstrijd geweest in Drachten en m'n moeder heeft de proeven gefilmd dus ik dacht ik maak weer eens een topic aan. :D
Ik heb Silke nu 6 jaar en we rijden sinds anderhalf jaar wedstrijden. Onze verbeterpunten liggen bij de uitgestrekte draf, de oprichting, achterwaarts en het over de rug lopen.

1ste proef.

2de proef.

Ik ben benieuwd of jullie nog tips hebben.
Groetjes Nynke

lies_sparkle

Re: Silke in het M1!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 14:54

Jaja Nynke dat ziet er al netjes uit ^^
Lekker actief houden en samen zo doorgaan :)

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 11:24

wat heb jij een mooi paard onder je kont zeg!
erg leuke combi, ik vind het er lekker zien.
je ziet inderdaad bij het achterwaarts gaan, dat je paard iets tegen de hand lijkt te komen.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:57

ik zou ook proberen om hem in middendraf nog iets meer te laten verruimen.. hij gaat volgens mij meer sneller dan dat zijn passen heel veel ruimer worden
verder ziet het er heel goed uit en mooi beestje heb je onder je zeg!

Milty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 11:14

Wow, wat een mooi paard! Ik heb verder geen wedstrijdervaring, dus kan geen commentaar geven.. Ik zou heel graag willen zitten zoals u zit, bij galop zit er geen ruimte tussen u en het zadel, dat vind ik zo mooi om te zien. Doorzitten zou ik ook graag zo goed willen kunnen als u.
Ik kan alleen maar positief zijn! Jullie zijn een geweldige combinatie!

nynke1122

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:20

Hey Nynke wat leuk dat ik jou hier tegenkom ! :D
ik ben nynke van het fjordenpaard haha, jullie zijn echt leuk samen !

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-13 15:47

Milty schreef:
Wow, wat een mooi paard! Ik heb verder geen wedstrijdervaring, dus kan geen commentaar geven.. Ik zou heel graag willen zitten zoals u zit, bij galop zit er geen ruimte tussen u en het zadel, dat vind ik zo mooi om te zien. Doorzitten zou ik ook graag zo goed willen kunnen als u.
Ik kan alleen maar positief zijn! Jullie zijn een geweldige combinatie!

Wauw bedankt voor je toffe commentaar!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:45

Ik vind het er netjes uitzien, zeker winstpunt waardig, welke punten had je?
Ik zou een iets rustiger tempo rijden, zodat het paard de passen iets beter afmaakt, en dan kun je ook meer verschil laten zien tussen arbeidsdraf en middendraf. Succes!

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 10:59

Leuk paard,wat voor ras is dat? Je rijdt haar ook netjes, mooie zit ook.

Ik mis wat stelling op de korte zijdes, ze loopt nu vrij recht, en je mag haar meer terugrijden met het aanspringen galop en de overgang terug gaat wat gehaast. Verder vind ik haar achterhand wat lui, zowel in de middendraf als de sb en achterwaarts. Probeer haar iets meer te laten dragen van achter. Dit kan je ook doen door in je sb en travers tempowisselingen te pakken, beetje sneller, beetje langzamer, aandraven terwijl je stapt in een zijgang. En misschien wat actiever halthouden, ronder instellen, en dan achterwaarts.

Ook vind ik haar nageeflijkheid niet optimaal, die moet nog wel beter voor de M2. Nu loopt ze in 1 houding, waarbij je af en toe net te veel onderhalsspanning ziet. In bv middenstap laat ze haar hoofd niet 'vallen' maar blijft ze in haar houding en steekt ze haar neus naar voren. Misschien dat je haar wat lager en ronder kan rijden in de training en dan kleine stukken haar weer meer oppakken, maar daarbij wel bewaken dat ze hetzelfde blijft aanvoeling qua druk en rug als in het lager en ronder.

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 16:11

CK88 schreef:
Ik vind het er netjes uitzien, zeker winstpunt waardig, welke punten had je?
Ik zou een iets rustiger tempo rijden, zodat het paard de passen iets beter afmaakt, en dan kun je ook meer verschil laten zien tussen arbeidsdraf en middendraf. Succes!

Ik had 185 en 193 :)

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 16:14

Matsje schreef:
Leuk paard,wat voor ras is dat? Je rijdt haar ook netjes, mooie zit ook.

Ik mis wat stelling op de korte zijdes, ze loopt nu vrij recht, en je mag haar meer terugrijden met het aanspringen galop en de overgang terug gaat wat gehaast. Verder vind ik haar achterhand wat lui, zowel in de middendraf als de sb en achterwaarts. Probeer haar iets meer te laten dragen van achter. Dit kan je ook doen door in je sb en travers tempowisselingen te pakken, beetje sneller, beetje langzamer, aandraven terwijl je stapt in een zijgang. En misschien wat actiever halthouden, ronder instellen, en dan achterwaarts.

Ook vind ik haar nageeflijkheid niet optimaal, die moet nog wel beter voor de M2. Nu loopt ze in 1 houding, waarbij je af en toe net te veel onderhalsspanning ziet. In bv middenstap laat ze haar hoofd niet 'vallen' maar blijft ze in haar houding en steekt ze haar neus naar voren. Misschien dat je haar wat lager en ronder kan rijden in de training en dan kleine stukken haar weer meer oppakken, maar daarbij wel bewaken dat ze hetzelfde blijft aanvoeling qua druk en rug als in het lager en ronder.

Bedankt voor je reactie! Je hebt inderdaad gelijk dat ze ietswat lui is.. zijn we druk mee bezig maar zal jouw tips ook goed in mn achterhoofd houden!
Silke is een andalusier van tien jaar

saskiamax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:20

Ziet er netjes uit. Lijkt wel een beetje op die van mij als ik het zo zie :) (fries x lippizaner)
Ik zie wel dat het een beetje gehaast lijkt. Ik weet niet of dit zo lijkt of dat het ook echt zo is.
Daar had ik met die van mij ook last van. Ik kon me nauwelijks voorbereiden op een onderdeel want meneer was daar al. Nu gaat alles een stuk rustiger en ziet het er ook beter uit.
Veel overgangen rijden denk ik.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:29

Het is een leuk paard hoor! (ik verwachte een fries, haha!)
Idd zal je snel met een paard wat het voorbeen er wel uit wil gooien extra moeten opletten dat het allemaal van achter uit moet blijven gaan.
En ik vind dat je iets teveel achterover leunt.
Verder ga ik mee met Matsje, veel afwisselen.
Je rijdt verder erg netjes! :))

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:20

ik vind het er netjes uit zien. Ik vind je wel vrij vast zitten in je schouders en handen. Persoonlijk zou ik zie iets meer naar voren brengen voor wat meer lucht aan de voorkant. Lijkt het trouwens maar zo of ligt haar zadel erg ver naar voren op haar schouder?

nijnthju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-13 15:40

Enamorado schreef:
ik vind het er netjes uit zien. Ik vind je wel vrij vast zitten in je schouders en handen. Persoonlijk zou ik zie iets meer naar voren brengen voor wat meer lucht aan de voorkant. Lijkt het trouwens maar zo of ligt haar zadel erg ver naar voren op haar schouder?

Hoe bedoel je het meer lucht van voren krijgen?

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-13 16:21

nijnthju schreef:
Enamorado schreef:

Hoe bedoel je het meer lucht van voren krijgen?

Handjes meer meegeven:)