Matsje schreef:Leuk paard,wat voor ras is dat? Je rijdt haar ook netjes, mooie zit ook.
Ik mis wat stelling op de korte zijdes, ze loopt nu vrij recht, en je mag haar meer terugrijden met het aanspringen galop en de overgang terug gaat wat gehaast. Verder vind ik haar achterhand wat lui, zowel in de middendraf als de sb en achterwaarts. Probeer haar iets meer te laten dragen van achter. Dit kan je ook doen door in je sb en travers tempowisselingen te pakken, beetje sneller, beetje langzamer, aandraven terwijl je stapt in een zijgang. En misschien wat actiever halthouden, ronder instellen, en dan achterwaarts.
Ook vind ik haar nageeflijkheid niet optimaal, die moet nog wel beter voor de M2. Nu loopt ze in 1 houding, waarbij je af en toe net te veel onderhalsspanning ziet. In bv middenstap laat ze haar hoofd niet 'vallen' maar blijft ze in haar houding en steekt ze haar neus naar voren. Misschien dat je haar wat lager en ronder kan rijden in de training en dan kleine stukken haar weer meer oppakken, maar daarbij wel bewaken dat ze hetzelfde blijft aanvoeling qua druk en rug als in het lager en ronder.
Bedankt voor je reactie! Je hebt inderdaad gelijk dat ze ietswat lui is.. zijn we druk mee bezig maar zal jouw tips ook goed in mn achterhoofd houden!
Silke is een andalusier van tien jaar