Voor het lange verhaal: [RT-HAW] Dressuurmatig trainen voor een vreemd doel
Voor het korte verhaal: Zanneke is een koerspaard, ze heeft eind vorig seizoen gewonnen mede omdat we haar anders zijn gaan trainen. Wat vinden jullie, is er vooruitgang ten opzichte van vorig jaar( zie andere topic)?
Ze was afgelopen vrijdag derde bij haar eerste race dit seizoen, ik ben dus enorm tevreden, want er stonden goede paarden in en ze moet nog aan scherpte winnen. Ook lijkt ze een loop met veel meer kracht te hebben ontwikkeld, wat er helaas wel in resulteerd dat ze nu de koerskar raakt met haar achterbenen

Dit is de eerste keer onder het zadel na de race, ze was wat stijf en moest volgens mij nog iets wennen aan het andere beslag. Je ziet in de loop van de foto's dat ze losser word.
De punten waarvan ik en Cer( degene die haar rijd) in ieder geval blij worden:
*Ze lijkt wat meer de hand van de ruiter op te zoeken.
*Ze schakelt makkelijker( wat vooral fijn is het startvak in en uit, zodat ze niet de telgang in schiet) .
Tips horen we graag!

We hebben maar kort gereden, er kwam namelijk een enorme onweersbui aan, vandaar dat het helaas veel foto's van hetzelfde zijn. Buiten dat durven we nog steeds de galop niet met haar aan, omdat ze in het startvak zo rommelt. Daar kunnen we dus nog niks over laten zien