dressuur les met chardon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

karin1994

dressuur les met chardon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 09:37

hallo,

gister heb ik dressuur les gehad, en het ging heel erg goed!
heb nog nooit op een dressuurzadel gereden, maar heb er gister een gekocht en uitgeprobeerd!

chardon is een 6 jarig friesXkwpn en rij voor de hobby met hier en daar een wedstrijdje

hij loopt nog wel erg op de buitenhand weg op de linkerhand
en in de galop moet hij naar beneden en nog over de rug

ik rij nu zonder sporen op tip van bokt

daarom laat ik ook een filmpje zien van paar maanden terug
hoop dat jullie verbetering zien, en tips hebben

rijden paar maanden geleden

dressuurles

44Myrthe44

Re: dressuur les met chardon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 09:53

Ik vind jullie een leuke combinatie, het ziet er al netjes uit. Je hebt ook een nette houding!
Echter vind ik het paard veel te traag lopen, in alle gangen. Hij hoeft niet per se veel harder maar wel actiever! Ik heb ook het idee dat je hem zelf een beetje tegenhoud waardoor hij ook wel traag moet gaan.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-13 20:55

hee, 44myrthe44

bedankt voor je compliment :o

ja klopt idd, mis erg veel impuls, staat ook altijd op coupons!
op les en thuis zijn we hier mee bezig, ben een lange tijd veel te lief voor hem geweest
we zijn nu eigenlijk echt aan het werk gegaan
ja ben erg veel met voorkant bezig, heb er graag te veel controle over

bedankt voor je tip

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:10

Ik vind jullie ook een mooie combi! Ook een leuke kruising haha, mooi kleurtje heeft ie :)
Haha ik kan evengoed de post van 44Myrthe44 quoten :Y) Ik heb eigenlijk niet zoveel toe te voegen aan haar post.
Veel succes met dit knappe paardje en ga zo door :D

_makemyday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:13

Wat een leuk kleurtje <3. Een hele mooie combinatie. Ga zo door :)

Heike1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:20

Je zegt dat je vanvoor nogal veel controle wilt hebben, soms zelfs wat té veel. Misschien kan je proberen om eens met lange teugels te rijden? Gewoon zodat jij gewend wordt om vanvoor niet veel controle te hebben. Dan moet hij zelf op zijn benen staan en dan moet je wel meer op je zit rijden. Je kan het altijd eens proberen :D Ik doe dit ook regelmatig om even te controleren of ik wel genoeg met mijn zit rijdt en niet te veel alleen met mijn teugels. Mooi paard trouwens! :D

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 09:09

dank jullie voor de mooie reacties :)

@heike1998

ik rij al met redelijke lange teugels, maar zou kunnen proberen nog iets meer te laten vieren
voor m'n zit zou het idd wel beter zijn, bedankt voor de tip :)

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 17:34

De verbetering is duidelijk te zien als je de 2 filmpjes vergelijkt, maar ben het ook eens met de voorgaande commentaren. Wat mij vooral opvalt is dat je erg vast houdt aan je teugels. Lees ook dat je veel controle wilt hebben aan de voorkant en dat is ook te zien. Probeer wat meer te ontspannen, geef de teugels is een keer mee naar voren. Zodra jij de voorkant wat meer loslaat en dus ook meer ontspant zal het paard uit zichzelf ook meer ontspannen gaan lopen en dus ook beter vanuit achter gaan komen en mooi over zijn rug gaan lopen. Ga met een iets langere teugel voor een tijdje rijden, zodat jij minder controle hebt over de voorkant en dus meer met je zit moet gaan doen. Hij zal dan de teugel zelf op gaan zoeken en dan krijg je een veel fijnere aanleuning waar je ook beter vanuit kan werken omdat de basis dan stukken beter is. Keep up the good work, met fijne begeleiding ga je er vast komen. Zou je ook de tip willen geven om echt prive les te nemen als je goede progressie wilt maken, ik ergerde me altijd dood aan groepslessen. De momenten dat ik de instructeur nodig had was ze altijd met iemand anders bezig en als ik hem er eindelijk er zelf doorheen had kwam ze aan om hem op te pakken. Dat werkte voor mij totaal niet.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 18:00

ik zou je onderbenen misschien ook wat meer naar achter leggen, en inderdaad actiever maar dat is hierboven al gezegd ..

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 20:12

bedankt voor het commentaar, leuk en iets waar ik wat aan heb

@kirsten3110

prive les gaat hem denk ik helaas niet lukken, het is redelijk duur om zelf te betalen
ik heb daarvoor ook niet veel tijd met werk en school, bij ons zijn de groepslessen niet heel erg haha
onze instructrice helpt ons altijd heel erg fijn en de lessen zitten niet heel vol gelukkig
ik ga zeker proberen met langere teugels te rijden!!

zag trouwens dat je paraveterinair bent, waar ben je afgestudeerd? ik ben daarmee bezig op het groenhorst :)

@beauty1love

haha ja benen zijn een gevoelig punt, ik denk er altijd aan maar vergeet het en
denk er niet meer aan, heel vervelend want ik weet dat ze naar achteren moeten

kirsten3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 20:44

Ik ben afgestudeerd op de Prinsentuin College in Breda. Maar een baan vinden is een drama hier! Hoop dat jij meer kansen hebt zodra je je diploma hebt. Werk nu als verkoopmedewerker bij Epplejeck te Breda maar hoop dat ik altijd nog in een dierenartsenpraktijk terecht ga komen, tijd zal het leren haha ;)

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 20:56

haha okee iets heel anders dan groenhorst dus
volgend jaar is mn laatste jaar, en dan ga ik artikel 12 erbij doen

als ik dat heb, kan ik waarschijnlijk een baan krijgen, in proefdieren is veel werk betaald goed
en dat is gewoon verzorgen en injecties geven en bloed aftappen, ook erg interresant!

heb je via ab-oost al gekeken voor vacatures?

Vincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 09:13

Wat heb jij je benen mooi stil liggen zeg! Wauw! Wel druk je je onderbenen wat naar voren. Die mag je iets meer terug leggen en dan ook je tenen naar binnen proberen te draaien.
Jullie zijn een mooie combinatie. En de verbetering op de filmpjes is leuk om te zien! Wel zou ik idd ook wat actiever proberen te rijden, meer durven te rijden en minder vasthouden van voor.
Jammer dat je geen privé les kunt nemen, maar in ieder geval lekker dat je wel wat van de groepsles opsteekt. Persoonlijk vind ik privé les wel erg prettig, maar dat is ieder voor zich, ik begrijp je keuze, t moet ook maar kunnen idd.
Heel veel succes verder samen! :D

Jo85

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 19:48

Wat ook erg kan helpen om meer op je zit te leren rijden is een periode met een bitloos hoofdstel te rijden. Heb ik zelf veel van geleerd.

Lhoogste

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:11

hoi :) Het lijkt alsof hij in beide filmpjes zen rug helemaal weg drukt, hij loopt misschien wel in het krulletje maar het ziet er niet altijd even ontspannen uit vind ik. Wel een heel schoon beest. Probeer ook eens wat meer door te zitten, zo voel je veel sneller of ie al dan niet gespannen loopt en kan je daarop inpikken. Laat 'm vooraan wat meer zakken en dan goed vooruit houden! en ZITTEN :D hopelijk heb je hier iets aan!