een poosje geleden had ik een topic geplaatst dat mijn paard niet achterwaarts wil stappen. nu gaat dat wel beter maar nog niet helemaal goed. vandaag was iemand op stal en heb ik het laten filmen. nu blijkt dus dat hij eerst achter weg stapt en dan snel voor bij krabbeld.
iemand een idee om het op te lossen zodat hij voor en achter tegelijk weg stapt...?
joolien, ja dom van mezelf, ik zit nu op me werk en ik ben me camera vergeten. hij stapt dus eerst achterwaarts met 2 benen dus komt in ''spreidstand'' en krabbeld dan snel bij en gaat dan wel diagonaal verder.
fuego, ja geen probleem. dat gaat gewoon goed. wat me wel opviel is dat hij dit voor de kar dus ook zo doet (ik ben niet degene die met hem ment!)
halthouden, nageeflijkhouden, benen naar achteren en iets druk op teugels. zodra hij achterwaarts gaat druk van de teugels en benen naar achteren houden. vind ik het genoeg, benen los en meteen weer aandrijven en weg
vandaag les gehad, vertelde me instructrice wat hij deed dus wij een paar keer oefenen en niks aan het handje :S