[RIJ-ITP] Voor het eerst boomloos en met bbp met Vince!
Sinds die tijd is m'n houding in galop en met doorzitten enorm verbeterd. Ook ben ik op allerlei manieren bezig om van mn angst met rijden af te komen en dat zie ik terug in m'n rijden.
In m'n vorige les aandacht besteed aan het loslaten bij het vooruit rijden (had op mn protocol staan dat ik meer moest loslaten) en het rechtrichten. Alleen heb ik dat loslaten iets te overdreven genomen, waardoor hij wel beter op mn been is geworden maar zich er nu steeds uit drukt. Gevolg, 5jes voor de middendraf waar hij eigenlijk 8en zou moeten halen.
Zondag had ik weer les en voor de gein eens in witte set. Bewust gekozen om een spoortje om te doen zodat ik me beter kon focussen op andere aandachtspunten. Met spoor om loopt die dan ook fantastisch, maar ik wil ook (tevens om zelf te leren meer consequent te zijn) dat ik hem zonder spoor makkelijk kan rijden.
Ben zelf ook erg blij met zijn hoofd-hals houding, welke een stuk minder opgekropt is.
Het laatste stuk van de les tilde hij zijn achterbenen een halve meter op, zo actief! Kreeg een fijn compliment dat ze er wel potentie in zag.
Zaterdag toch nog onverwachts op concours (5e keer, B paarden), hoop dat ik z'n aandacht erbij kan houden en hem fijn aan het been kan krijgen...Thanks Denise (_Deniise_) voor het maken van de foto's!
1. Ruime stap blijft moeilijk, wel fijn de bocht door
2. Op een voorwaartse manier proberen om mn been te buigen, nagevelijkheid komt later
3. In het begin wil die vaak wat onregelmatig lopen in de bochten, hier probeer ik hem dan actief doorheen te rijden.
4. Eerst actief, dan ontspannen en dan nagevelijk. Vind ik een fijn beeld!
5. Lekker lang in z'n nek, ook blij met mijn houding (ondanks sta momentje)
6.Actief en ontspannen door de bocht
7. Mijn hand nog wat strak, maar wel fijn opwaarts
8. Stukjes wijken in galop, wordt die fanatiek van!
Wel er op letten dat ik op m'n been rij en mn binnenhand ontspan..9. Fijn!!
10. Ook fijn!
11. In z'n vooruit ook bij me houden
12.
13. Vanaf hier ging die sjouwen!
14. Mooi actief van achteren
15. En lekker uitdraven

Bedankt voor het kijken!
)
Verder ben ik het met je eens dat het belangrijk is dat je hem lekker voorwaarts hebt en het been er goed onder. Het diepere nagevelijk rijden komt dan vanzelf wel! Ik vind jullie leuk!