Pieter v.amethist dressuur training 5-05-2013

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

koko163

Pieter v.amethist dressuur training 5-05-2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 22:54

hey bokkers! ;)

ik heb afgelopen zondag foto's gemaakt van het trainen met m'n topper!
en daar heeft Linsey foto's van gemaakt (Liins).
Pieter liep erg fijn alleen mocht die soms nog wat meer loslaten.
we rijden momenteel B dressuur tussen de paarden en hebben nog maar 2 wedstrijden gereden.
1 dressuurproef binnen wat 181 punt opleverde en 2 dressuurproeven buiten waar we 182 en 183 punt hebben gehaalt.
al met al tevreden voor de 1e keer indoor en 1e keer outdoor. *\o/*
wel zijn er nog wat dingen die te verbeteren vallen maar daar werken we hardt aan.
ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie nog tips hebben.

graag opbouwend commetaar, want we doen erg ons best! :))

mijn eigen opmerkingen:
- handen op gelijke hoogte houden
- voor me uitkijken
- tenen naar binnen
- polsen naar binnen

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding

4.Afbeelding

5. en nog een foto van het halthouden in de proef
Afbeelding

iemand nog opmerkingen dan hoor ik het graag van je, daar kunnen we dan weer aan werken! :D
groetjes Kim.

Amber27

Re: Pieter v.amethist dressuur training 5-05-2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:59

Ik vind je nogal sterk met je hand. Probeer iets meer te ontspannen. Verder rijd je netjes vind ik :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:04

Ziet er goed uit Kim! Ik denk ook dat je iets meer moet/mag ontspannen, zo aan de foto's te zien.
Ga zo door! :)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:11

Polsen naar binnen? Nee, dat klopt niet, je pols is juist niet naar binnen, maar iets naar buiten gebogen. Als je een gesloten vuist hebt, en je de duimmuis en de vingers van beide handen tegen elkaar aan legt, zijn je polsen naar binnen. Buig dan je polsen zover naar buiten dat alleen de middelste knokkels van je handen elkaar nog raken, dan heb je je polsen als het goed is correct. Aan de buitenkant van je pols is dan een lichte bolling.

Probeer zelf vanuit je schouders te ontspannen. Loslaten in schouder en arm, en vooral recht blijven zitten. Vooral op foto 3 is goed te zien dat je helemaal naar buiten gaat zitten. je trekt je binnenbeen op, draait je binnenschouder te ver naar achteren en komt helemaal op de buitenkant te zitten. Probeer je binnenbeen lang te houden en je gewicht op je binnen zitbeenknobbel te houden in een volte!

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 23:30

kleinvosje schreef:
Polsen naar binnen? Nee, dat klopt niet, je pols is juist niet naar binnen, maar iets naar buiten gebogen. Als je een gesloten vuist hebt, en je de duimmuis en de vingers van beide handen tegen elkaar aan legt, zijn je polsen naar binnen. Buig dan je polsen zover naar buiten dat alleen de middelste knokkels van je handen elkaar nog raken, dan heb je je polsen als het goed is correct. Aan de buitenkant van je pols is dan een lichte bolling.

Probeer zelf vanuit je schouders te ontspannen. Loslaten in schouder en arm, en vooral recht blijven zitten. Vooral op foto 3 is goed te zien dat je helemaal naar buiten gaat zitten. je trekt je binnenbeen op, draait je binnenschouder te ver naar achteren en komt helemaal op de buitenkant te zitten. Probeer je binnenbeen lang te houden en je gewicht op je binnen zitbeenknobbel te houden in een volte!

heel erg bedankt voor je goede uitleg!
ik heb namelijk met doorzitten erg last van mijn schouders en rug, dit omdat ik probeer zo rechtop te zitten dat ik alles aanspan..
foto 3 ben ik het inderdaad mee eens nu je het zegt ja ik zit veels te ver naar buiten daar!
bedankt voor je uitleg en tips hier heb ik zeker wat aan!! :j

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:34

Prachtig paard zeg! Het ziet er al erg netjes uit, maar wat me nog opvalt is dat je echt meer op kont mag gaan zitten, net als op foto 4. Succes!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:36

Klinkt raar, maar ga eens een liedje zingen als je op je paard zit. Je gaat dan onbewust ontspannen op inje lichaam!

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 23:37

kleinvosje schreef:
Klinkt raar, maar ga eens een liedje zingen als je op je paard zit. Je gaat dan onbewust ontspannen op inje lichaam!

ga ik morgen dan direct proberen!! klinkt niet raar hoor heb het altijd gedaan onder springpacoursen :+ ! wil het soms zo graag goed doen dat ik alles aan span en dus zo zit...

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:57

kleinvosje schreef:

Die tip ga ik ook eens toepassen bij mezelf :j

koko163

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 15:27

Verder nog iemand opmerkingen ? :-)