Hartelijk bedankt voor jullie fijne, opbouwende commentaar! En voor de complimentjes ook natuurlijk!
Wat mijn houding betreft, komen we echt van heel ver hoor. Ik zat ontzettend voorover geduikeld met een enorm holle rug en extreme pianohandjes. Ik ben dus al heel blij met dit beeld!
Dit heeft er inderdaad ook toe geleid dat Marido soms de neiging heeft om op de voorhand te vallen en in mijn handen te gaan 'hangen'.
Hier werken we hard aan.
Het feit dat jullie hem soms te ontspannen vinden, is best wel ironisch eigenlijk. Marido was een pony die (vooral in stresssituaties) niets liever deed dan heel erg boven zijn tempo te gaan lopen en echt onder me vandaan te racen. Voor mijn gevoel loopt hij nu dus veel fijner dan vroeger, aangezien we erg naar die ontspanning hebben toegewerkt.
Wat de voltes betreft heb je helemaal gelijk hoor. Het probleem is alleen dat we deze proeven oefenen in een 20x60 piste waardoor ik de bogen van de voltes niet zo mooi kan verdelen. Daarom dat die bij E en B waarschijnlijk mooier zijn voor het oog.
Ik heb eigenlijk nog nooit opmerkingen gekregen over mijn zadel. Is net een jaar oud en past hem prima. Is qua zitting een 17'5 dus voor mijn maatje 36 wel groot genoeg denk ik zo.
Er is geen specifieke reden waarom hij zonder bit wordt gereden. 'Vroegah' waren we echte boshobbelruiters en trokken we met een touwhalstertje het bos in. Sinds zijn rugproblemen zijn we hem dan toch meer beginnen gymnastiseren en hebben we de dressuurmicrobe ook te pakken.