Athleet (springer) aan de dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Athleet (springer) aan de dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:26

Athleet, van huis uit gefokte springer. Gelanterfant tot zijn 5e. Eenmaal aan het werk veel pech gehad en terecht gekomen bij een zacht ei :')

Dat is in het kort de voorhistorie ;-)

Inmiddels zijn we dit jaar tussendoor toch al wat dresuurwedstrijden gestart, ons eerste puntje springen is binnen (met knikkende knieën maar zo gaaf!). Met de dag krijg ik mee respect voor mijn dier, wat een prachtig paard is het toch en wat heeft hij me al zoveel geleerd. Dat is genieten elke dag!

Over athleet (v. padinus)
8 jaar, gelanterfant tot zijn 5 jaar met 1x per week een bosritje.
Gekocht op zijn 6e, met zijn 8e voor het eerst een wedstrijdje gestart.

Ikzelf een recreatieruiter, nooit verder dan wat B dressuurwedstrijdjes gekomen tot nog toe. Maar wel wensen om verder de basissport in te gaan. Maar ik ben dus dat zachte ei ;)

Ben wel heel benieuwd naar evt. commentaar en verbeterpunten! :j

Vanzelfsprekend veel van hand gewisseld, fotograaf stond alleen op een bepaalde positie ;)

Verbeterpunten zijn wel bekend, eer op de achterhand en zelf rechtop zitten/ vooruit kijken. Rechterhand leidt ook af en toe eigen leven Iemand die daar goede adviezen voor heeft om daaraan te werken, graag :j

Afbeelding

Onder toeziend oog..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die verrekte overactieve rechtehand...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O ja, rechtzitten!
Afbeelding

Allemaal basis waar we aan werken, maar ik ben er van overtuigd zodra dat goed gaat dat de rest als 'vanzelf' wel komt. En anders zit het er niet in :=

Vooralsnog oefenen we gewoon lekker verder, instructie ziet nog aardig wat potentie en ik hoop dat dat terecht is. ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Heleennn

Re: Athleet (springer) aan de dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:48

Knap paard en veel uitstraling! Op sommige foto's lijkt hij wat op de voorhand te vallen, voel je dit zelf? En zegt je instructrice hier wel eens iets van? Je hebt ook wat last van pianohandjes zie ik, het scheelt in afstand misschien maar twee of zelfs maar één cm, maar in contact is het een wereld van verschil als je je handen rechtop houdt :) Nog veel succes samen!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:05

Ik vind het er mooi ontspannen uit zien, Bien. Lekker zo doorgaan!

Marielleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 06:57

De verbeterpunten geef je zelf al aan;) de foto's geven een prettig beeld, lekker verder oefenen! :)

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 08:39

Mooi paard en het ziet er fijn uit! De verbeterpunten geef je zelf al aan, gaat helemaal goed komen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:58

Ik wou dat er meer topics op Bokt waren die zo'n beeld schetsten zeg. Ik zie een paard dat heerlijk ontspannen loopt, lekker lang en laag ingesteld. Fijne manier om beeld te geven over een training :j Verder lijkt hij inderdaad op sommige foto's wat op de voorhand te vallen, probeer hem dus in die ontspanning wel actief van achteren te houden. Maar ik moet zeggen, hier spreekt een mede zacht ei hoor :P

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:26

Eens met Emma :j Hij loopt echt heerlijk ontspannen!! Ziet er goed uit Bien :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:16

Ziet er goed uit! Probeer je hakken nog wel wat uit te drukken :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 21:55

Thanks allemaal!

Pianohandjes en hakken, ook die krijg ik in de les meermaals naar mijn hoofd geslingerd inderdaad O:)

Op de voorhand klopt ook wel. Zijn bouw helpt daar ook niet helemaal in mee denk ik, maar dat is geen excuus natuurlijk ;) In ieder geval wel bewust van, bedankt :)