afgelopen vrijdag (03-05-13) mocht ik weer op Cicero rijden in de les. Ik vind Cicero echt een onwijs leuk paard, wel vind ik hem nog heel moeilijk maar daarin dus ook heel leuk, ik leer enorm veel van hem.
Even een paspoortje:
* Cicero
* 6 jaar
* Springgefokt en loopt ook jachten
* Manegepaard

Cicero is nog heel erg wiebelig, zijn bewegingen groot, soms wat té groot. Het is nog vrij moeilijk om hem goed bij elkaar te rijden en hierin wat korter te maken. Hij duikt nog best en neemt hierdoor soms best wat teugel van me mee.
Deze les was die een beetje vervelend. Rechtsom is normaal gesproken echt zijn beste kant maar dit keer kreeg ik hem ook rechtsom niet echt lekker voor elkaar. Waar ik bij Tango echt erg last heb van wiebelbenen (zie dit topic: [RT-HAW] B-debuut met manegepaard Tango) heb ik dit bij Cicero gelukkig niet.
Hij zit echt heel lekker alleen soms gooit die het gas even open en dan laat die me niet echt lekker meer zitten.
Goed, genoeg gepraat. Ik heb eerst een paar filmpjes en daarna wat foto's.
Eerste galop rechtsom. Tempo is nog te hoog. Dit doet die heel makkelijk en het is nog moeilijk om hem hierin goed bij me te houden.
Hierna heb ik hem dus even terug genomen en in draf wat meer terug gereden. Toen sprong ik weer in galop aan en toen parkeerde een lesgenootje zo haar paard voor mijn neus waardoor ik weer terug viel in draf en ik snel af moest wenden. Niet heel handig dus. Ik moest hem toen nogmaals even goed voor elkaar krijgen en daarna weer een galopje gedaan, dit keer in een wat rustiger tempo.
Stukje draf. Zoals je ziet is die nog heel wiebelig. Ik moet mijn handen stiller houden maar dat is toch vrij moeilijk met zo'n wiebelig paard onder je. Hij kan hier ook echt nog wat korter en je ziet ook dat hij het moeilijk vindt.
Stukje draf en galop linksom. Hierin was die een beetje vervelend. Linksom is sowieso al zijn moeilijke kant. Hij nam wat een aanloopje bij het aanspringen in galop en vervolgens is de galop weer wat te groot en niet goed door de kaak. Ik vind dit nog heel moeilijk om goed te krijgen.
Dit was aan het begin van de les, lekker instappen.

Net opgepakt in stap. Hij is hier nog te lang en niet actief genoeg.

Al iets beter los in de kaak.

Hier een typisch geval wat er vooral aan het begin van de les nog veel gebeurd. Hij vindt het moeilijk en gaat zijn hoofd kantelen om eronderuit te komen en neemt hierbij ook mijn teugel wat mee. Ik moet dus mijn teugel weer bijpakken en hem dan goed tussen 2 benen en 2 teugels houden en dan lost hij het vaak wel weer op.

Maar er zitten ook fijne stukjes tussen!

Linkergalop. Groot en niet goed door de kaak.

Aan het eind wilde ik standfoto maken maar meneer wilde echt niét stilstaan. Deze foto vind ik toch wel heel erg leuk! Hij zwiepert met zijn staart door die stomme vliegjes.

Lekker paard!

Ik houd van tips en commentaar maar hou het wel een beetje lief alsjeblieft! Ik leer nu net een beetje Cicero zijn knopjes kennen en we vinden het beide al moeilijk genoeg!

Liefs Linda