Queen Zaphira aan de slag!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Njoee

Queen Zaphira aan de slag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 17:55

Helleeeu mensjes!
Mijn vorige topic ving zo veel leuke en motiverende berichtjes + super veel leuke tips! Ik heb er zeker wat mee gedaan.
Van november 2012 tot januari 2013 heb ik stage gelopen bij een springstal. Er was daar ook een dressuurstal en daar heb ik na mijn stage nog even rondgehangen. Toen, in die maanden, is bij mij de knop omgegaan! Wat een super mooie gespierde paarden zijn dat! Dat wil ik ook dacht ik. Ik heb iedere week een les gehad met mijn instructrice en we gingen met reuze sprongen vooruit! Zaphira was een beetje een dik zwijntje geworden, maar nu wou ik er echt iets mee gaan doen haha!
Nu, na een paar maanden, is ze zo fijn te rijden. En het grootste nieuws is: we mogen gewoon gaan starten! *\o/*
Super vet natuurlijk! En mama heeft vandaag weer fotos gemaakt van mij een Zaphira.
Hier zijn mijn vorige topics voor de geïnteresseerden :): De eerste keer hier op HAW :'), en de tweede
Wat informatie over Zaph: Zaphira, merrie, bijjjjjnaaaaa 20, Mel Rintin x Azizza
Ik vind Zaphira heeeel moeilijk te rijden trouwens. Nu nogsteeds, omdat ze er zo knetterhard vandoor kan gaan soms en ook soms ineens tegen je hand in komt (met dr kop in de lucht, gestoord, en het zichzelf heel moeilijk maken. Dit is na 1/2 rondjes wel weer klaar maar toch). Cap is eigen keus! Ik had t heet :o
Zaphira was vandaag wel een beeeeetje stijf. Te hard getraind gisteren denk ik :+. Morgen komt een goede fotograaf ons fotograferen dus dan plaats ik er wel wat bij.

1. Stijve Truus xd. Ahoewel ze wel lekker los was in dr kaak, hals enz.!
Afbeelding

2. Ik heb mn ogen dicht, wauw xd.
Afbeelding

3. Wazig. Maar ik vind dat ze wel prima loopt :')
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Galop, ze ging vandaag echt knetterhard.
Afbeelding

7. Zoeff.
Afbeelding

Dat was t dan voor vandaag. (:

En, als special hahah: Zaphira is niet meer...... obese! Ze is echt zo mooi aan t worden door het trainen! Het harde bewijs ahaha xd:
Afbeelding

Doeeeeeeeix

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:07

Ziet er vriendelijk uit :j Ik ben niet zo van het commentaar op foto's,maar je hebt een leuke arabier en ze ziet er super uit voor haar leeftijd :)

xNoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 18:51

Netjes & mooi paardje! :j , één ding: op sommige foto's steken je tenen naar buiten. Houd ze naar binnen!

Anoniem

Re: Queen Zaphira aan de slag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:19

Ik zie toch wel een aantal verbeterpuntjes. Ten eerste heb ik te melden wat er hier boven mij al gezegd word, dat je tenen wel een stuk naar binnen mogen. Voor de rest snap ik niet zo goed waarom als je paardje zo hard gaat, je niet gewoon op je billen gaat zitten en je teugels gewoon strakker pakt ipv los laat hangen. Het lijkt mij dat je haar dan toch gaat begrenzen.

Oftewel, zitten op je billen, laat je niet uit je zadel werken, en teugels mogen wat korter.

Njoee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 12:20

Dankjullie voor de tips! :)

Marielleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:39

Ik ben het met Emmaa_ eens, je geeft inderdaad aan dat hij hard gaat. Op foto 6 kun je zien dat je teugels in een boogje hangen en je geeft duidelijk been. Teugels op maat maken, recht op zitten en alleen been geven als dit nodig is. Op foto 7 zie je ook dat je teugels te lang zijn. En als je het warm hebt, dan kun je ook je vest nog uit doen... :o
Succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 19:11

Ik vind jullie een leuke combinatie, meeste punten zijn al gezegd, maar neem je teugels in de galop eens een stuk korter zodat je met je buitenland kan begrenzen met de snelheid.
En op een van je foto's lijkt het alsof je linker stijgbeugel langer is als rechts.

Wanneer ga je starten?

Njoee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-13 21:07

Wauw, even niet in het topic gekeken en toch nog 2 reacties (:
Romy, ik was van plan om in deze maand mn 1e oefenwedstrijd te doen! (:

& bedankt voor de tips!

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-13 12:04

Hey , je rijdt echt kei mooi ga zo door. Alleen wrm doe je je cap niet op?

DaMarcus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:09

Wat een leukerdje!
Ziet er fijn uit hoor. :)
Let wel op je tenen/benen, je moet je knieën draaien zodat je tenen recht naar voren steken i.p.v. kapstokjes.
Je handen zet je af en toe vast, let daarop, ontspan je armen ook en haal een paar keer diep adem (dat helpt sowieso voor de algehele ontspanning). In de galop lijk je wat te wippen, zorg dat je goed in het zadel blijft zitten, druk jezelf het zadel in (maar blijf daarin wel ontspannen en toch voldoende druk houden).

En als laatste, blijf rechtuit kijken i.p.v. naar je paard, z'n hoofd valt er niet af. ;) Ook al doe je het niet heel opvallend, op elke foto kijk je naar je paard. ;)