Eigenpony voor pas 2 maanden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FennavanDam

Eigenpony voor pas 2 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 16:29

Heey!! :wave:

Ik kom net terug van stal en toen heb ik Noura gereden.
Pap heeft wat foto's gemaakt en ik zie gelijk al heel veel rij-foutjes.

Wat vinden jullie er van?

Let wel op:
- Ik heb haar nog geen 2 maanden
- Eerst kon ik haar nog niet eens normaal sturen
- We hebben een hele week geen les meer gehad
- Bijna heel de week heeft ze niet zo gelopen ( ivm licht singelwondje )

Wat ik zelf al heb gezien (waar ik liever geen commetaar meer op wil hebben :) )
- Benen minder naar achteren (op de meeste foto's)
- Teugels korter (dat had ik tijdens het rijden al door )
- Handen hoger
- Armen meer in een 'hoek'

1. Afbeelding
Handen hoger + teugels korter

2. Afbeelding
Voeten..

3. Afbeelding
Deze foto vind ik er echt vet uit zien :)

4. Afbeelding
Teugels korter + handen hoger

5. Afbeelding
Voeten..

Ook nog paar foto's binnen
6. Afbeelding
galop

7. Afbeelding

Suzie99

Re: Eigenpony voor pas 2 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:30

Leuk dat oranje! Staat goed :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:32

Ik heb het idee dat je jouw beugels een gaatje langer kan doen zodat je je been beter kunt afleggen. Verder ziet het er leuk uit hoor, mooie pony, en werk vooral aan de punten die je zelf aangeeft :)

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:34

Ziet er leuk uit! Wat ik heel erg herken, want dat doe ik zelf ook, is dat je je benen optrekt. Misschien kun je ze ook beter naar voren houden als je je hakken uitdrukt?
Ook lijkt het op sommige foto's alsof je erg met je sporen erin zit. Tenen naar buiten kun je niets aan doen, maar misschien even zonder sporen rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:37

Let op dat je niet teveel met je hand aan de teugel gaat rijden. Je bent soms best streng met je hand en drukt ze ook wat naar beneden. Een paard moet je van achter naar voren rijden, dus eerst achter de motor aanzetten door te drijven en met je zit op te vangen en pas als je pony goed aan je been is kunt aan de voorkant wat op gaan vangen en met nageeflijkheid aan de gang gaan, maar daarin moet je zacht blijven in je handen. Je mag begrenzen, dus je hand sluiten, maar niet terugwerken of je handen vastzetten. Je wilt in de aanleuning een licht contact houden.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:38

Wat een leuke pony!
Het rijden ziet er al goed uit. Ik heb wel het idee dat je zelf wat gespannen zit, bijvoorbeeld op foto 4. Probeer lekker te gaan zitten en ontspannen. Wat soms ook helpt is als je er net opzit even alles rustig bewegen, zodat je wat meer ontspant.
Ik heb ook het idee dat je pony niet heel erg voorwaarts is, of heb ik het fout? Mocht het zo zijn probeer dan echt consequent te blijven en geen reactie op been is een tikje met de zweep. Je paardje loopt nu wel rond aan de voorkant, maar de achterhand mag nog veel actiever. Als die actiever wordt zal ze vanzelf rondkomen.
Ik vind je armen overigens helemaal niet storend hoor, op de plak waar je ze nu hebt. Als dat voor jou het fijnste is zou ik ze niet heel veel meer verder omhoog doen.
Succes en nog heel veel plezier met je eigen pony!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:38

die beugels een gaatje langer zou inderdaad wel kunnen helpen om je been niet naar achter te steken. Je bent wel nogal lang, en je pony is niet echt rond, dus moet je je been wat optrekken om aan zijn buik te raken, dit kan ook wel de oorzaak zijn.

Je geeft overal aan dat je teugels korter moeten, dit zou ik dus absoluut niet doen (Op die eerste foto heb je al behoorlijk wat druk in de mond van je pony, want je bit wordt er half uitgetrokken), daarnaast loopt je pony op bijna alle foto's achter de teugel (als je de teugels nog korter maakt zal die nog meer achter de teugel gaan lopen)
Je handen hoger heb je wel gelijk in, als ze hoger zijn kun je ook niet gaan vastzetten op je teugels. Als je niet gaat vastzetten kun je een betere elastischere verbinding maken met de mond van je paard. Wat been erbij om hem actiever te maken, en dan kun je netjes het neusje eruit rijden.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:40

Wat een leuke pony!

Je geeft zelf al wat dingen aan, ik heb daar nog een aanvulling op; je knikt bij je polsen in. Niet alleen krijg je er op lange termijn waarschijnlijk last van, maar je zet ook je polsen vast, waardoor de verbinding stug kan zijn. Mijn advies is dan vooral je polsen (en benen ;) ) te ontspannen. Fijner voor jou en je pony.
Verder zit je er mooi op hoor +:)+

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:44

Duhelo schreef:
die beugels een gaatje langer zou inderdaad wel kunnen helpen om je been niet naar achter te steken. Je bent wel nogal lang, en je pony is niet echt rond, dus moet je je been wat optrekken om aan zijn buik te raken, dit kan ook wel de oorzaak zijn.

Je hoeft je benen niet op te trekken om te kunnen drijven oid hoor, júíst niet, met een beetje druk aan de kuit zou je al reactie moeten/kunnen krijgen.
Bij mij geldt hetzelfde, als ik me lang maak dan kom ik met mijn hakken niet meer bij mn pony haar buik. Zie bijv onderstaande foto. Als ik met een spoor rij moet ik dan inderdaad mijn been optrekken maar bij alle andere dingen die ik doe, werk ik met mijn kuit.

Voor de TS, voor zo ver ik bij jou zie kun je er makkelijk bij en zijn je benen niet eens zo heel lang. Probeer je benen inderdaad te ontspannen en jezelf lang te maken, je hoeft niet met je hakken te werken, met je kuit druk zetten is voldoende. :)

Link wegens grootte.
http://imageshack.us/a/img853/4779/daphnebeen.jpg

FennavanDam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 16:46

Dankjewel voor de tips!
Ik ga mij best doen om er aan te werken!

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:49

Rubber_Duck schreef:
Duhelo schreef:

Je hoeft je benen niet op te trekken om te kunnen drijven oid hoor, júíst niet, met een beetje druk aan de kuit zou je al reactie moeten/kunnen krijgen.
Bij mij geldt hetzelfde, als ik me lang maak dan kom ik met mijn hakken niet meer bij mn pony haar buik. Zie bijv onderstaande foto. Als ik met een spoor rij moet ik dan inderdaad mijn been optrekken maar bij alle andere dingen die ik doe, werk ik met mijn kuit.

Voor de TS, voor zo ver ik bij jou zie kun je er makkelijk bij en zijn je benen niet eens zo heel lang. Probeer je benen inderdaad te ontspannen en jezelf lang te maken, je hoeft niet met je hakken te werken, met je kuit druk zetten is voldoende. :)

Link wegens grootte.
http://imageshack.us/a/img853/4779/daphnebeen.jpg

je hebt gelijk, ik was het stukje over drijven met je kuit nog vergeten :D