eerste wedstrijd met Donna

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Evi_Ibisco

eerste wedstrijd met Donna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 14:08

Vorige week had ik mijn allereerste wedstrijd met mijn verzorgpaard. We hebben hier lang naar toe gewerkt.
Het was voor mijn en voor haar de eerste wedstrijd. Ze schrok dus nogal wat van de jury die daar zat en ze stond goed fris :)

Ondanks het iets wat slechtere resultaat (53,7%) ben ik toch wel trots op haar. Ik heb vooral punten verloren doordat ze niet op de hoefslag liep langs de jury. Ze liep ook vaak tegen mijn hand, wat ze thuis niet doet. Maar het was tenslotte haar eerste keer en er was veel te zien.

http://www.mijnalbum.nl/Album=U4S3J6V6

Frummels

Re: eerste wedstrijd met Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:06

Wat een leuk paard heb je daar :)
Probeer je handen wat meer te dragen en los te laten. Het lijkt nu alsof je je paard naar beneden wilt trekken. Als je haar wat meer van achteren naar voren rijdt en je handen 15 cm hoger doet (en bij elkaar houdt natuurlijk), dan denk ik dat die nageeflijkheid vanzelf wel komt :)
Succes verder samen!

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 16:29

Netjes , als ik de foto's zie dan snap ik je eind resultaat eigenlijk wel..

Maar gefeliciteerd ga lekker door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:23

Ik ga mee met Frummels, probeer wat meer los te laten op de voorkant en ga eens wat trotser zitten joh! Je zit echt alsof je je schaamt :D Borst vooruit, zitten op je billen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:28

Vind jou paard wel heel erg arm bespierd.

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 21:51

FriesWytske schreef:
Vind jou paard wel heel erg arm bespierd.

Dat komt omdat ze een tijde geleden plots was vermagerd. Het kwam doordat er op de wei te weinig gras op stond. Nu krijgt ze extra eten bij en is ze ook nog eens ontwormd. Nu is ze al goed verdikt.

Marielleeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 20:39

Een eerste wedstrijd hoeft niet perfect te gaan, toch? Veel kilometers maken, dan komt dat vast wel goed. De foto's geven wel wisselende beelden weer; de laatste foto loopt ie aan de lange teugel ontspannen door de ring en op andere foto's is ze erg kijkerig en loopt ze over haar tempo heen. Op die foto's (bijvoorbeeld foto 4 &7) zie je dat jij voorover zit en het lijkt alsof ze je uit het zadel trekt. Probeer op die momenten de tips van Frummels te gebruiken en op je billen te blijven zitten.
En wat maken die punten uit? Als je zelf maar met een goed gevoel naar huis gaat! :)

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 20:44

In stap loopt ze altijd goed aan de teugel zonder moeite. In draf begon ze naar alles te kijken en ik kreeg er zelf stress van omdat het niet lukte en ik kon omdat ik al mijn spieren opspande niet meer blijven zitten.

BonnieBalou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:20

Inderdaad trotser zitten! Schouders naar achter, been naar achter, handen meer bij mekaar en meer op je kont zitten. Ontspannen is eigenlijk niet te doen op commando en al helemaal niet op je eerste wedstrijd, maar ook dat zou erg helpen. Geniet er lekker van, paardrijden is leuk! De eerste wedstrijd hoeft niet goed te zijn, ervaring opdoen en tips krijgen is heel erg leerzaam. En de eerste wedstrijd is dit pas, er is nog tijd zat voor verbetering. Dat komt nog wel!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 22:22

Ik ga mee met bovenstaande tips! Lekker dooroefenen, dan komt
het allemaal vanzelf! :)

Evi_Ibisco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-13 11:23

Net na de wedstrijd was ik helemaal niet blij met de proef die ik had gereden maar mijn coach heeft gezegd dat dit best goed was voor de eerste keer. Ze zei dat het normaal is dat je paard niet loopt zoals het thuis loopt. En ik bekeek het nog eens opnieuw hoe ik had ervaren en nu moet ik zeggen dat ik best wel trots ben. Ik heb er lang naar toe gewerkt om op wedstrijd te gaan.
Ik ga zeker en vast nog eens op wedstrijd gaan. Ik heb de smaak goed te pakken!