Hoi ImaniBieber,
nou vraag ik me af, wat precies dat wippen dan is...?
Meestal, als mensne meer in het zadel oeten gaan zitten, gaat het om een te holle rug.
Het eenvoudigste antwoord: kantel je bekken (richting bolle rug) door je navel naar binnen te trekken (= trucje, om je buikspiren, vooral je"bikinispier", dwars over je buik, ter hoogte van je onderbroekband, aan te spannen.)
Maar misschien bedoel je iets heel anders...?
En sowieso: als jij niet lekker kan zitten, is het eigenlijk geen doen, om nageelijkheid te vragen.
(Nagefelijkheid is in wezen ontspanning, tot en met in de kaken van het paard toe, dus in wezen een heel lichaam lekker ontspannen. Een kaakgewricht is namelijk een nogal apart gewricht, dus als er ergens in het lichaam spaninng optreedt, voel je dt al heel snel in de kaken. En om die reden vind ik allerlei "gehengel", "gezaag" alleen maar dom: alsof je het probleem in de mond kan oplossen, als die kaak te strak is, omdat het dier zich niet lekker voelt in de rug....)
2 dingen tegelijk doen is tot op zekere hoogte hartstikke lastig - de grote truc is, dat je het beste eerst het goede zitten "volautomatisch" te laten zijn.
En experiemnteer ondertussen, door laag te ademen, je voor te stellen dat je een tunneltje bent (en wat al niet) wanneer je paard gaat ontspannen.