Angel v. Wallenstein en ik weer aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Angel v. Wallenstein en ik weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 11:00

Hallo allemaal,

na mijn laatst geopende topic ben ik begonnen met het werken aan de tips die jullie mij gegeven hebben:

[RT-HAW] Angel v. Wallenstein aan het werk in de avond

Ik moest Angel meer ruimte geven aan de voorkant, ze moest veel ruimer gaan lopen (met name die achterhand die veel actiever moest) en ik moest op mijn holle rug letten.

Paar dagen terug is mijn beste vriendin foto's komen maken. Zoals jullie zien rijd ik idd met een spoortje. Was puur toeval eigenlijk want ik wou die dag gewoon eens proberen met een spoortje te rijden voor de hulpverfijning maar ze word er iets te heet van dus die laat ik de volgende keer gewoon af. Het zweepje was voor bij de galop om de achterhand nog actiever te krijgen.

Ik heb inderdaad geen cap op. Dit is eigen keus en dus eigen risico. Als ik val dan is dat mijn eigen domme schuld :) Het was trouwens ook vreselijk warm die dag, normaal heb ik hem wel gewoon op

Wat info:
Angel, 10 jaar, geen niveau, geen wedstrijden.

Afbeelding
instappen

Afbeelding
Achterhand mag nog steeds actiever

Afbeelding
Stukje halsstrekken in stap

Afbeelding
galopje, vind haar achterhand er mooi onder zitten !

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet dat er nog erg veel werk aan de winkel is :) Maar zien jullie vooruitgang tegenover mijn andere topic?

Tips zijn altijd welkom! maar houdt het lief want we doen erg ons best

:evaw:

muis_lover

Re: Angel v. Wallenstein en ik weer aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:32

Er zit zeker vooruitgang in! Verder nog wat tips:

Het is goed dat je haar meer ruimte geeft voor maar probeer wel je handen op hun plek te houden (je trekt ze nu een beetje naar je toe).

Probeer je tenen niet naar buiten te steken.

Verder ziet het er goed uit! Misschien kan je eens een filmpje maken zodat we een wat beter beeld krijgen!

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:32

Knappe Angel :D

Vind dat je goed bezig bent, let alleen wel op je binnenhand,deze vind ik op sommige foto's wat streng, maar dit kunnen ook momentopnamens zijn. Verder vind ik je houding echt goed vooruitgegaan +:)+

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 11:43

inderdaad de achterhand er wat meer onder, maar verder ziet het er super uit hoor.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 11:59

@muis_lover: Ja... die kapstokken van mij blijven een probleem :') ben benieuwd wanneer ik daar vanaf kom!
bedankt voor de tips

@Lauraaxx: Ja mn binnenhand is inderdaad op veel foto's streng. Is geen momentopname ben ik heel eerlijk in :)

@00peetje00: dankje :)

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:01

Ik moet zeggen dat ik je spoortjes liever niet zie, of in ieder geval een stuk lager.. Nu prik je haar elke keer aan wanneer je been geeft (tenminste dat lijkt zo), maar dan vind ik het niet gek dat ze hier heter door wordt.

Verder geef je het wel zelf aan, achterhand mag er meer onder, maar gewoon veel overgangen rijden, verruimen en terugrijden, balkjes draven ed en dan komt het wel goed :)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 12:07

Barbabientje schreef:
Ik moet zeggen dat ik je spoortjes liever niet zie, of in ieder geval een stuk lager.. Nu prik je haar elke keer aan wanneer je been geeft (tenminste dat lijkt zo), maar dan vind ik het niet gek dat ze hier heter door wordt.

Verder geef je het wel zelf aan, achterhand mag er meer onder, maar gewoon veel overgangen rijden, verruimen en terugrijden, balkjes draven ed en dan komt het wel goed :)

Spoortjes blijven ook af hoor :) wil er niet meer mee rijden. Op mn gewone benen is ze ook prima te rijden. En als je in mijn profiel kijkt en in al mijn andere topics zie je dat ik nooit met spoor rijd

bedankt voor de tips !

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 12:10

Had ik al gelezen, maar als tip voor wanneer je weer een keer met sporen wil rijden.. ;) Nu zitten ze precies op het stuk been waar je normaal ook been mee geeft, wanneer je je been wil versterken (preciezer wil maken) kun je beter je sporen wat lager doen, zodat het echt nieuw gebruik is en niet elke keer bij het geven van je been.. Hoop dat je mijn zinnen snapt :')

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 13:12

Ik snap het :) bedankt voor de tip !

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:27

Haha gelukkig kwam niet echt uit mijn woorden..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:30

Wat een lekker ding zeg! Jullie zijn een leuke combi!

Ik heb het idee dat je beugels wel wat langer kunnen. Je zit nu ver achter in het zadel. ls je beugels langer zijn, kom jij wat meer in het midden van het zadel terecht.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:32

Ziet er helemaal niet slecht uit, erg leuke pony ook! Inderdaad letten op je binnenhand, steek hem voor je gevoel een halve meter naar voren om het jezelf af te leren, maar je geeft zelf al aan dat je meer ruimte moet geven dus dat komt wel goed.
Even een opmerking mbt je houding. Je zegt zelf al iets over kapstokken, dat komt denk ik vooral omdat de lijn schouder-heup-hak bij jou niet recht is. Als je de lijn vanaf je oor-schouder-heup (die op de meeste foto's erg netjes is trouwens), doortrekt naar beneden zie je dat je onderbeen er voor ligt. Dat zie je vooral op de eerste draffoto goed. Dan zit je niet in balans vanuit je heup, en dat heeft als bijeffect dat je je teen niet goed naar binnen kan draaien. Dus ipv krampachtig je teen proberen te draaien waardoor er super veel spanning in je been zit, moet je je hele beenhouding veranderen vanuit je heupen. Je kan bijvoorbeeld in verlichte zit gaan zitten (in stilstand), en dan weer terug in je zadel komen maar laat je je onderbeen op dezelfde plaats liggen. Om te checken of je goed zit kan je de oefening 2 keer staan 1 keer zitten in draf doen. Met de houding die je nu hebt lukt dat waarschijnlijk niet, dan kom je achter de beweging of niet meer omhoog.
Had zelf altijd precies hetzelfde probleem, maar sinds ik met Centered Riding bezig ben en het dus op de bovenstaande manier oplos zit ik echt een stuk stabieler en mooier. Voelt ook fijner aan voor je paard, want je kan de beweging beter absorberen. Succes met dit leuke paardje :)

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 16:34

Jou laarzen! <3 Ziet er al een stuk beter uit dan het vorige topic :j

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 18:54

@zap: Ja ik zit inderdaad altijd heel erg ver in mijn zadel. Ik druk vanaf mijn beugels me gewoon op de lepel van het zadel. Mijn instructrice heeft me aangeraden mn beugels idd een gaatje langer te doen of zelfs een week zonder zadel te rijden

@xDreamerx: Bedankt voor die handige tips ! Daar ga ik zeker wat mee doen :D

@Skyliner: dankje! ja en die laarzen ben ik zelf ook echt verliefd op :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:22

Ziet er netjes uit Maureen! jullie boeken vooruit gang!

En die sporen ja dat had ik je kunnen vertellen, daar is angel echt niet van! :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 21:13

Haha ja he liek ! ochja, ze zijn er nu af. Morgen weer trainen sinds enkele dagen

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 10:36

hey wat een leuke haf! ziet er goed uit hoor je rijden je hebt hem mooi aan het lopen. mag ik vragen welk merk zadel je hebt?

groetjes

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 10:52

Dankje!

Mijn zadel is van het merk Bates en het model Dressage :)

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 11:16

oke bedankt. me wintec pro dressuur begint nu echt oud te worden en ben langzaam aan het kijken voor een nieuwe. vind deze erg gaaf! ziet er uit of hij lekker zit niet een te diepe zit maar je zit wel zeg maar (bij een wintec zit je er meer op dan in.) hoe bevalt hij jou?

1vlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 13:28

ik kwam toevallig hier terecht,ben normaal niet echt fan van de haflinger in het algemeen maar wat ziet dit beestje er toppie uit zeg!jullie zijn een mooie combinatie.probeer je sporen lager aan je laars te hangen .
ik zou zeggen hup de wedstrijdring in.tijd voor de eerste proefjes en punten

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 19:18

Bij dit zadel zit ik er echt in en niet op! Ik vind het een echte aanrader :) bates is overigens de leren versie van wintec dus je blijft het cair systeem en verwisselbaar kopijzer aanhouden !

ik zou idd graag wedstrijdjes gaan rijden. Maar zonder trailer en zonder auto die een trailer kan trekken kan ik niks beginnen helaas.