Gisteren heb ik na lange tijd weer een buitenrit gemaakt met mijn pony, alleen het ging niet zoals verwacht. Mijn vader ging mee op de fiets, en fiets dan rustig achter ons aan. Langs de weg loopt mijn pony gewoon rustig door. Maar als we op wat rustige terrein komen dan schrikt hij van elk ding en dan begint hij achteruit te lopen en steeds richting de sloot. Omdat ik al een keer met hem de sloot in ben gevallen, toen liep hij ook achteruit, ben ik nu heel erg bang dat het weer gebeurd, dus stap ik steeds af als hij bijna de sloot dreigt in te lopen. Als we langs de weg rijden hebben we nergens last van, dan loopt hij keurig door ! Maar in een rustige omgeving zonder auto's wil hij niet doorlopen en schrikt van alles.
Ik vraag me af of jullie misschien ideeën of tips hebben. Zelf dachten wij aan bijv. oogkleppen, zodat hij minder dingen ziet en dan hopelijk minder snel schrikt.
Ik hoop dat een duidelijk is.
en merrie schrok wil een pas opzij zetten.. We reden op brede zandbaan en de zijkanten liepen stukje omhoog en dan was je op gras.. Door dat ze het niet goed zag met haar oogkleppen en de schrik is ze daar vies gestruikeld en zijn we samen over de kop gegaan.. Voor mij dus geen oogkleppen meer!
, maar dan heb ik haar aandacht weer en hebben we iig geen gekloot meer met dat staken.