Ameland NL en ik, eerste keer samen op bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadineh

Ameland NL en ik, eerste keer samen op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:27

Sinds januari ben ik in bezit van deze mooie BML Ameland NL :
ruin, 10'06'2005, 1.66, bruin, ustinov x zuidhorn, dressuur, springen.
Wij trainen dus nog maar ongeveer 4 maandjes en hebben 2 FNRS wedstrijdjes gereden met succes.
Wij trainen in de wekelijkse trainingen vooral aan de ontspanning en flexibiliteit in zijn lichaam, en zo'n 2 weken voor een aankomende wedstrijd richten wij ons ook meer op de figuren en uitvoeringen die we dan moeten laten zien.

Dit is onze eerste keer samen op bokt, kritiek mag, zelf ook kritiek gegeven, maar blijf aardig.

meet Ameland.

Afbeelding

1. paard mag iets ontspannender, en zelf naar voren kijken en been lang maken.

Afbeelding

2. paard mag iets meer loslaten, en zelf weer naar voren kijken.

Afbeelding

3. paard liep erg fijn hier, zelf been lang maken.

Afbeelding

4. paard mag achterhand iets meer meenemen en aan de voorkant iets loslaten, zelf weer benen lang maken, naar voren kijken en hand iets ontspannen.

Afbeelding

5. paard liep erg fijn hier, zelf hand iets meer ontspannen.

Afbeelding

6. erg fijn paard alleen hals iets minder buigen, zelf weer naar voor kijken.

Afbeelding

7. ik vind dit zelf erg fijn, paard ontspannen, zelf alleen been wat langer houden.

Afbeelding

Ik hoop op goede tips en goede kritiek van jullie !

Anoniem

Re: Ameland NL en ik, eerste keer samen op bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 18:34

Ik ben wel benieuwd wat je bedoeld op foto 2 dat je paard meer los mag laten? Ik zie namelijk een paard die fijn in de kaak is.
Wat ik wel zie is een paard die niet heel actief is, daardoor geeft hij wel na in de hals maar gebeurd er verder weinig in het lijf. Bedoel je dat, dat het paard meer in het lijf moet loslaten? Want dat kan ik wel begrijpen ;)
Je ziet het op foto 1 heel duidelijk, een paard die wat nageeft in de hals maar totaal niet actief is in het lijf, een stijf achterbeen, een weggedrukte(omhoog/ naar achteren) achterhand en een wat rechte hals.

Ga voordat je met die voorkant bezig gaat eerst je paard activeren. Goed aan je been, tempo wisselingen rijden en het lijf actief maken. En zo met die activiteit wat gaan begrenzen aan die voorkant, maar met been. Wordt het paard sterk in de hand, met been oplossen, is het paard er niet fijn doorheen, met been actief maken en zo weer het paard vragen los te laten.

Succes :)

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 18:56

Het paard is juist erg actief in de achterhand, op foto 1 klopt het wat jij zegt ja, daar is dit niet volledig het geval. Wat ik bij foto 2. bedoel is dat hij toen net iets vast pakte.
Het is een erg voorwaarts paard, erg aan het been en het paard is erg lekker los te rijden. alleen op sommige stukjes is die iets vast aan het pakken. Dat was wat ik meer bedoelde. maar bedankt voor het meedenken.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 07:38

Ik ben het eens met Joolien. Ik zie alleen op elke foto een stijve achterhand en een niet buigend ondergebrachte achterhand. Doordat het paard niet door het lijf loopt zal hij ook af en toe vast pakken wat jij bedoeld.
Voorwaarts betekend niet dat het paard aan het been is he?? Wat jou paard meer nodig heeft is impuls, maar dat komt bij jou vandaan en dat bedoeld Joolien denk ik ook dat je het paard aan het been moet houden zodat "hij" van jou word.
Verder heb je zelf al goed commentaar gegeven over je benen en het naar voren kijken. Ik vind jullie er erg leuk uit zien samen!! En qua rijden zie ik wel dat je op de goede weg bent en er ook zeker wel verstand van heb daarom denk ik dat je dit commentaar (hierboven) ook wel begrijpt.

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 07:58

Ik begrijp dit commentaar wel ja, maar het paard heeft juist erg veel impuls, en erg goed werk ik de achterhand, ja op foto 1 is dit niet echt te zien nee, dat geef ik toe. Maar het is een paard met een erg sterke achterhand, foto 1 laat dit niet echt zien nee daar hebben jullie gelijk in, toch bedankt voor jullie advies.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 13:16

Ik begrijp Joolien. Op foto 1 bijvoorbeeld, lijkt jouw paard korte passen te maken met zijn achterhand en lijkt hij een stuwende ipv dragende achterhand te hebben. Kan alleen wel een momentopname zijn, daarom kijk ik liever naar filmpjes. Mooi paard en leuke combinatie anders.

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 13:25

Bij foto 1 is het meer een moment op name ja wat jij zegt, filmpjes zijn makkelijker te beoordelen.

pattypat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 02:35

handen bij elkaar

BBBritt97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:45

gaaf die foto's genomen met de omheining.
Mooi dier heb je!

AmyxChanella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 08:45

Gaaf paard zeg ! suoer leuk setje, vind het er wel netjes uit zien misschien je handen iets dichter bij elkaar soms :) Verder vind ik het wel netjes !