Onze tweede keer op concours!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen97

Onze tweede keer op concours!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 12:07

Wat ben ik blij zeg om deze HAW te maken. Eerder had ik een topic gemaakt met Naomi en mij en Oenkerk waarvan ik absoluut niet tevreden was. Naomi was erg kijkerig en sterk wat het resultaat had van voor de hindernis stoppen en dan toch springen wat natuurlijk helemaal niet fijn was.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1700694& hier een topic van het inspringen

We hebben samen niet veel kunnen oefenen omdat het weer en bodem dat niet hebben toegelaten jammer genoeg. dus eigenlijk zijn we volledig groen een parcours in gegaan. de 27e hadden we dressuur en springen in Hoogeveen. dressuur ging eigenlijk top! 198 en 185 en mooi 2x prijs waar ik super blij mee was! we zijn in 4 wedstrijden al B+9 dus het gaat erg snel.

het springen zat ik erg tegenaan te hikken omdat ik bang was dat het weer zo'n flop zou zijn. Inspringen ging eigenlijk netjes bijna geen aarzeling dus begon een beetje moed te krijgen.

En dan richting de ring..... ik groeten en in een fikse galop richting de eerste hindernis. EN NAOMI TROK ZELF NAAR DE SPRONG! en hup erover heen. ik was helemaal verbaasd ze voelde als een pony die dit veel vaker had gedaan! direct beloond en het parcours super afgemaakt wel 3 balken maar daar ging het echt niet om. het was de bedoeling om met dit gevoel het parcours door te gaan en de teckniek komt dan daarna. wat was ik trots! tweede parcours was progessief maar ik heb niet voluit gereden daar zijn wij allebei veels te groen voor. wel een balkje maar net zo blij!

We moeten nog veel leren maar voor de tweede keer voor ons beide ben ik zeker tevreden!

in mijn vorige topic waren mijn verbeterpunten
-vooruit kijken
-tenen naar binnen
-meer meegeven

vooruit kijken gaat een stuk beter! is ook wel te zien op de foto's en mijn tenen hebben nog wat werk nodig!

het zou leuk zijn als je een berichtje achter laat, tips graag maar hou het een beetje onderbouwend ik heb geen zin om afgekraakt te worden

dit was de eerste van de dubbel, moest haar er wel echt tussen houden want ze wou bij de tweede er voorbij
Afbeelding

tweede van de dubbel
Afbeelding

Afbeelding
mijn tenen |(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bedankt voor het kijken en hopelijk lezen! :D

ps. iemand nog tips voor mijn houding boven de sprong? ik ga veels te ver voor het zadel springen en het lukt mij maar niet om boven het zadel te blijven. Ik heb het gevoel dat ik haar daarmee in de weg zit.

troi

Re: Onze tweede keer op concours!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 12:45

Enige tip die ik heb is de positie van je voeten icm je spoortje. Je steekt je tenen erg ver naar buiten en dan gaat automatisch je spoor richting je paard boven de sprong, dat is vast je bedoeling niet. Dus prober je tenen meer naar voren te houden of tijdelijk je spoortje af te doen.

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-13 13:00

klopt, ik ben me hiervan zeker bewust. Ik probeer mijn aandacht er aan te gaan besteden. Ik ben al bezig met mijn tenen zoveel mogelijk naar beneden te duwen (als je goed kijkt zitten ze soms ook van de buik af) maar zoals er in het topic staat is ze een heel kijkerig beestje en in zo'n parcour is ze dan zo onder de indruk dat ze helemaal niet meer reageerd op mijn been terwijl ze normaal heel goed aan het been is buiten parcours om, maar met een spoortje is ze wat meer bij mij qua aandacht. maar ik ga er zeker meer op letten!

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-13 17:33

Probeer iets meer achter je pony aan te springen, ik vindt nu dat je teveel gewicht op de voorhand brengt boven de sprong. Wanneer je een seconde langer blijft zitten en iets minder diep mee naar voren gaat ( dat is namelijk nu nog niet nodig in de B) Kan je pony aan de voorkant beter omhoog komen. Doordat jou gewicht dan iets langer op de achterhand blijft. Daardoor wordt de spong nog beter.

Maureen97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-13 18:46

dankjewel zal er aan gaan werken!

Angel2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 20:48

Probeer dat als je gaat springen eerst je paard te laten gaan zodra hij gaat ga jij in de verlichte zit.
Want daarlijk zit jij boven de sprong en je paard staat beneden te zwaaien ;(

Probeer het niet verkeerd op te vatten.

Hèèl hèèl veel succes met je leuk paardje!

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 22:38

Het ziet er al goed uit!
Ik denk dat je met springen beter boven het zadel kan blijven als je je beugels 2 gaten korter zou doen, nu steek je je benen naar achteren en ga je dus plat liggen omdat je beugels te lang zijn ;).

elss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:29

Wat een prachtig paard!!