http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1700694& hier een topic van het inspringen
We hebben samen niet veel kunnen oefenen omdat het weer en bodem dat niet hebben toegelaten jammer genoeg. dus eigenlijk zijn we volledig groen een parcours in gegaan. de 27e hadden we dressuur en springen in Hoogeveen. dressuur ging eigenlijk top! 198 en 185 en mooi 2x prijs waar ik super blij mee was! we zijn in 4 wedstrijden al B+9 dus het gaat erg snel.
het springen zat ik erg tegenaan te hikken omdat ik bang was dat het weer zo'n flop zou zijn. Inspringen ging eigenlijk netjes bijna geen aarzeling dus begon een beetje moed te krijgen.
En dan richting de ring..... ik groeten en in een fikse galop richting de eerste hindernis. EN NAOMI TROK ZELF NAAR DE SPRONG! en hup erover heen. ik was helemaal verbaasd ze voelde als een pony die dit veel vaker had gedaan! direct beloond en het parcours super afgemaakt wel 3 balken maar daar ging het echt niet om. het was de bedoeling om met dit gevoel het parcours door te gaan en de teckniek komt dan daarna. wat was ik trots! tweede parcours was progessief maar ik heb niet voluit gereden daar zijn wij allebei veels te groen voor. wel een balkje maar net zo blij!
We moeten nog veel leren maar voor de tweede keer voor ons beide ben ik zeker tevreden!
in mijn vorige topic waren mijn verbeterpunten
-vooruit kijken
-tenen naar binnen
-meer meegeven
vooruit kijken gaat een stuk beter! is ook wel te zien op de foto's en mijn tenen hebben nog wat werk nodig!
het zou leuk zijn als je een berichtje achter laat, tips graag maar hou het een beetje onderbouwend ik heb geen zin om afgekraakt te worden
dit was de eerste van de dubbel, moest haar er wel echt tussen houden want ze wou bij de tweede er voorbij

tweede van de dubbel

mijn tenen

bedankt voor het kijken en hopelijk lezen!
ps. iemand nog tips voor mijn houding boven de sprong? ik ga veels te ver voor het zadel springen en het lukt mij maar niet om boven het zadel te blijven. Ik heb het gevoel dat ik haar daarmee in de weg zit.
.