Ik heb vandaag wedstrijd gehad dressuur en springen. Springen ging niet zo goed, maar wij proberen het gewoon telkens weer en proberen steeds beter te worden, wat ik leuker vind is dressuur. Ik had al 11 winstpunten en heb er vandaag nog 2 bij gehaald (had namelijk 194 en 188 punten en een 5de prijs) 11 mei ga ik mijn eerste L1 wedstrijd rijden. Over deze proef was ik trouwens wel aardig tevreden, puntjes waar ik aan moet werken zijn: -pianohandjes -rustiger been (zijn de zenuwen ook een beetje) -spanning/zenuwen
Nog even een klein paspoortje: Ik ben 15 en heb VIP sinds november, we rijden sinds februari wedstrijden. VIP is 18 jaartjes en ze komt uit belgië daar heeft ze L2 dressuur en L springen (bij de paarden) gelopen.
Ik hoop dat jullie goede tips en adviezen voor ons hebben en complimentjes mogen ook altijd natuurlijk!
Leuk paard heb je! proef ziet er ook netjes uit. Alleen lijk je je handen iets vast te zetten, je mag ze iets meer dragen. Verder zou ik zeggen, ga zo door!
Ik heb je filmpjes niet helemaal bekeken, de eerste ben ik gestopt omdat t beeld gedraaid wordt en ik dus mn hoofd of laptop scheef moest houden om te kijken. Tweede filmpje heb ik stukjes van gekeken en het valt me op dat je paard nogal onrustig is met zijn hoofd, hij loopt bijna de hele tijd (als ik het kan zien en jij dus vlak langs de camera rijdt) nee te schudden..dit komt door jouw hand die blijkbaar te onrustig is? Je benen wiebelen zoals je zelf al aangaf dus mijn tip is om vooral rust in je rijden te houden. Rustig met je hand, rustig met je benen... Succes in het L.
dressuur518
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-13 21:27
dankjulliewel klopt helemaal, loslaten vind ik vaak moeilijk daardoor ziet het er soms nog wat gespannen uit. ik zal er aan proberen te denken!
De hoeken afsnijden, al is dat het verkeerde woord, zodat het een cirkel wordt. Eigenlijk simpelweg op focussen en blijven oefenen en voor je uit de lijn zien die je wilt rijden. Je mag alleen op de 4 plekken aan weerskanten de hoefslag raken.