Ik fiets erg graag met mijn twee shetlanders. Alleen heb ik een probleem met 1 van de twee. Tijdens het draven of galopperen, stopt hij steeds heel abrupt. Omdat mijn reactie vermogen meestal nog wat tijd nodig heeft, net zoals mijn fiets remmen, sta ik niet op tijd stil en krijgt hij dus best een ruk aan zijn hoofd. Laatst was zijn hoofdstel hierdoor zelfs stuk gegaan! Omdat dit vrij vervelend is hoop ik dat hier mensen zijn die er een oplossing voor weten.
De reden dat hij stil gaat staan is vaak omdat hij gras wilt eten. Hoewel het hem (bijna) nooit lukt blijft hij wel proberen. Als hij stil staat moet ik eerst de druk van zijn hoofd afhalen. Vaak loopt hij dan gelijk weer door, soms gaat hij op z'n dooie gemakje even rustig om hem heen kijken en soms gaat hij schuin naar het gras toelopen omdat hij héél graag gras wilt. Het gebeurt zo'n 20+ keer tijdens een fiets tocht. Ik heb een zweepje mee, en soms kan ik hem nog op tijd een tikje geven en dan loopt hij toch weer door, maar vaak ben ik te laat. Het beste is denk ik als er iemand achter kan fietsen met een zweep, maar ik ben altijd alleen
. groeten Sharon