Appaloosa Sproet op wedstrijd! B proef 5 & 6

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_Sproet

Appaloosa Sproet op wedstrijd! B proef 5 & 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 10:38

Hoi Bokkers! :)
Vorige week hadden Sproet en ik weer is wedstrijd, we zijn een half jaar niet op wedstrijd geweest omdat de laatste wedstrijd heel slecht ging (169 & 172), door het weer en omdat ook het rijden zelf niet lekker ging.

Ten eerste was het vorige week super mooi weer, dus mijn dag kon al niet meer stuk. Lekker relaxed gewassen en gevlochten, ik moest pas om half 4 dus ik had heel de dag om lekker te tutten. Het rijden erheen ging ook allemaal goed en Sproet was in een vrolijke bui.
Mijn vriend had het gefilmd en dus wil ik na een lange tijd wil ik hier weer is wat plaatsen van sproet en mij. Ons laatste topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1663051

Naam: Sproet
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 7 jaar
ik heb hem nu bijna 3 jaar en we zijn 6 keer gestart in de B.
Het zijn B proef 5 & 6.

Eigen verbeterpuntjes:
- middendraf moet ruimer, meer op de achterhand. Soms heeft hij taktfoutjes. We zijn er hard mee aan het oefenen
- door mijn spanning houd ik teveel vast, en daardoor wordt Sproet ook gespannen
- sommige figuren mogen wat netter afgewerkt worden
- ik geef soms te veel been zonder reactie (dit komt ook omdat ik hem van voor te veel vasthoud op wedstrijd)
We werken thuis nog veel aan de basis, want ik denk dat een betere basis de oplossing is voor deze problemen
- naar voren kijken!!

Punten die ik wel goed vindt gaan:
- dit was vorige week de eerste keer dat hij nergens van schrok op wedstrijd, en dat er soms echt ontspannen stukken tussen zaten voor mijn gevoel, dus daar ben ik al erg blij mee!
- halsstrekken vind ik altijd wel goed gaan
-het halthouden. Beide keren vind ik hem netjes staan

Over het filmpje:
-de filmpjes zijn gedraaid waardoor het beeld wat kleiner is en wat minder scherp (als je hem op volledig scherm zet zie je het op zich wel)
-sorry voor het gepraat bij het 2e proefje.
-soms was mijn vriend me even kwijt omdat de felle zon precies in de camera scheen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en naar jullie tips, vooral ook omdat de jury bijna niks op het protocol heeft geschreven. Dit vond ik erg jammer, omdat ik het juist altijd leuk vind om verbeter tips te krijgen.
Misschien willen jullie ook zeggen wat jullie voor punten zouden hebben gegeven. Dan zal ik daarna de punten die ik heb gekregen vertellen. Niet dat ik het niet met de jury eens was, ik was super blij met mijn punten, maar ben gewoon ook benieuwd wat jullie denken. graag wel opbouwende tips.

Bedankt voor het lezen/kijken!

Groetjes Anne

proef 5

proef 6

DendroFleur

Re: Appaloosa Sproet op wedstrijd! B proef 5 & 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 10:47

Je spanning kan alleen minder worden door het veel te doen. Hierdoor zal ook je paard meer ontspannen. Maar dit ziet er al goed uit.
Weet je zijn afstamming en waar woon je in Nederland. Volgende maand is er in Friesland een appaloosadag en in november organiseert het stamboek een dag waar je ook voor punten dressuur kunt rijden.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:38

Jammer dat het zo klein is, ik kan er niet zo veel van zeggen eigenlijk, te ver weg.
Wat waren je punten?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 11:46

44Myrthe44 schreef:
Jammer dat het zo klein is, ik kan er niet zo veel van zeggen eigenlijk, te ver weg.
Wat waren je punten?

Vind het ook jammer dat het zo klein is. Ik kan hierdoor ook weinig zien en daarop commentaar geven.

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 16:54

Dendrofleur ja inderdaad we moeten gewoon kilometers maken, ik weet zijn afstamming niet alleen dat hij waars kwpn x appaloosa is.. Zon dag is wel leuk maar Friesland is voor mij helaas te ver weg.. Ik woon in zuid Holland

Myrthe & frieswytske ja inderdaad op de laptop kan je het wel goed zien maar ik denk dat jullie op je telefoon zitten? Ik zie hem op me telefoon inderdaad ook heel klein.. Kan hem niet groter maken omdat hij al gedraaid is dan word hij automatisch kleiner..

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 16:58

Ik zit op de laptop. Kan het niet op mijn telefoon bekijken.

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 17:11

O Is hij ook met volledig scherm zo klein?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:12

Bij mij is het dan nog te klein om te beoordelen.

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 17:14

O jammer, bij mij wordt hij dan wel groot.. nou in ieder geval bedankt voor je moeite!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:50

Ik vind de aanleuning nog erg onrustig maar ook je eigen zit vind ik nog niet fijn ogen, ietwat achterin het zadel en weinig actief gereden daarnaast ben je erg star in de hand.. Ik zou dit nog niet als winstpunt waardig bestempelen, rond 175/177 vind ik reëel

Opzich ben je al redelijk op weg maar probeer iets meer constant te rijden, succes!

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 15:23

Bedankt voor je commentaar, ben het wel met je eens over die onrustige aanleuning, op wedstrijd lukt het nog niet om helemaal te ontspannen.. Ik moet met mijn hand meer nageven dan zal hij dat ook doen

TheMelgut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:18

leuk :D

Anne_Sproet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-13 18:39

Dankje!

Eh marktplaats?