Pony 'trekt' in de galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emma21Nobel

Pony 'trekt' in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 16:58

(ik weet niet of het hier goed staat)

Hoi,
Mijn D-pony trekt heel erg in de galop aan mijn teugels, wat echt zeer begint te doen. Hij doet
het altijd in galop, of we nu op buitenrit zijn of in de bak. Altijd. Ik had het aan mijn instructrice
gevraagt en zij zei dat ik mijn teugels heel kort moet pakken zodat hij het niet kan doen. 'Dan
zou het van zelf over gaan.' Maar mijn handen doen daar echt heel zeer van. Ik kan hem echt
niet houden. Ik weet eigenlijk niet of dat teugels kort pakken wel zo'n goed idee is, want het
helpt nog helemaal niet. In de draf en stap loopt hij al redelijk aan de teugel. Heeft iemand hier
ook problemen mee? Of gehad? Kan iemand mij helpen?
Ik zou blij zijn als iemand mij kan helpen. :')

groetjes Emma
Laatst bijgewerkt door Emma21Nobel op 25-04-13 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloulou

Re: Paard 'trekt' in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:00

Ik zou zeker niet het gevecht aan gaan en aan je teugels gaan terug trekken. Dat win je nooit... Misschien vindt je pony het lastig op eigen benen te galopperen? Ik zou vooral veel figuren gaan rijden, stelling vragen en veel overgangen gaan rijden. Maar ik ben geen expert, dus misschien krijg je van andere bokkers wel hele andere adviezen ;-)

Emma21Nobel

Re: Paard 'trekt' in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 17:02

Bedankt! Zal het morgen of overmorgen meteen gaan proberen! :)

Azmay

Re: Pony 'trekt' in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:04

Hoe trekt hij? Met rukken of vrij constant? Ik zou juist niets meer geven om aan te trekken. De kans is dat hij steun zoekt aan je handen, als hij ziet dat hij die niet krijgt zal hij niet meer trekken in dat geval.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 17:05

In rukken, bij elke galopsprong 1. Ja, inderdaad Galley! Ga ook dat proberen! :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:08

Zeker niet gaan ''touwtrekken'' met je paard dat win je toch niet :n dan kun je hem beter negeren en door rijden
Hoe is het met de rug van je paard en natuurlijk past het zadel

Ik zou hem/haar van achteren naar voren rijden waarschijnlijk zoekt hij steun in je handen rijd hem naar je hand toe van uit achteren
Idd veel figuren rijden geef hem geen aanleiding tot trekken geef hem werk zodat hij aan andere dingen moet denken.
Je paard moet op eigen benen gaan lopen zodat hij zn koppie zelf kan dragen jij bent er om hem te helpen maar niet dmv zn hoofd te dragen
Loopt het paard op de voorhand?
Balkjes draven en aan je eigen houding werken kan al veel doen
zo had ik ook een meisje in de les die is na 2 lessen in een wereld van verschil gaan rijden paard kon ineens wel op de achterhand lopen en zn koppie zelf dragen :j

Misschien opzoek gaan naar een andere instructrice echt goed advies is het niet wat ze je gaf
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 25-04-13 17:14, in het totaal 3 keer bewerkt

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:08

Lijkt op een pony wat op de voorhand loopt, en haar balans in jou handen zoekt. (balans probleem, voor hand lopen, niet recht gericht ;))

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:09

EEEUHHH andere instructrice zoeken misschien? Want teugels korter bij het trekken dan gaat het vanzelf over....tja????

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:09

Bij elke galopsprong? geef je dan wel genoeg mee met je handen?

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 17:10

Haha, bedankt voor alle reacties! :)
@Galley, Ja....

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:12

Heb je een filmpje voor ons TS?
Zo kunnen wij je misschien wel goed helpen :)

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:12

Dat lijkt op een balansprobleem.
Wat kun je het beste doen: de teugels loslaten, op eigen benen leren lopen en bezig gaan met rechtrichten.

Emma21Nobel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 17:14

Zal wel is een filmpje maken, weet alleen niet of dat heel zichtbaar zal zijn.
Ga echt proberen om met losse teugels te rijden. Hihi.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 17:19

Opzich moet dat zichtbaar zijn
Probeer zelf ook echt recht te gaan zitten en niet naar voren te vallen dan stimuleer je het om op de voorhand te gaan lopen

Kantel je heup naar voren zeg maar span je buikspieren aan en knijp je billen samen klinkt even heel raar zo vind ik het even het makkelijkste uitleggen van achter mijn computter
Vind het wel lastig zonder beeld matriaal