Misschien herinneren een aantal van jullie ons vorig topic nog: http://bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1658797&view=unread#unread.
Inmiddels zijn we bijna een half jaar verder. En hebben afgelopen weekend voor het eerst internationaal gestart in Moorsele!
Een mega ervaring, waar we beide erg veel van geleerd hebben en natuurlijk een mooie eerste stap in onze hopelijk nog lang durende sportcarrière. Helemaal klaar waren we echter nog niet, of in ieder geval niet om bovenin mee te kunnen rijden en dit was dan ook niet de opzet. Ik wilde heel graag alvast de ervaring meepakken van een dergelijke (en zeker indrukwekkende) wedstrijd. Omdat ik het verhaal niet te lang wil houden, laat ik het verslag van de gehele wedstrijd even voor wat het is.
Even ter info: ik heb zoals je wellicht op de foto's kunt zien een aangeboren beperking aan mijn linkerhand. (geen pols/alleen een duim zonder kootjes en mijn arm is een stuk korter). Om beter te kunnen rijden rijdt ik al enige tijd met een lussenteugel en dit werkt perfect. Ik ben ingedeeld in Grade IV voor de geïnteresseerde.
Dit weekend waren onze voornamelijke doelen: genieten, en een goede basis laten zien (Niet alleen qua oefeningen e.d. maar ik wilde ook dat ik en Zazia als combinatie zouden groeien. Ze wil namelijk nogal graag eens op haar achterbenen gaan staan wanneer er spanning om de hoek komt kijken (of wanneer ze haar periode heeft hihi!)
Aan de basis hebben we dan ook de afgelopen maanden heel hard gewerkt. We beginnen steeds meer een combinatie te vormen en ik weet steeds beter in te schatten wat ik moet doen op bepaalde momenten. Tevens werd nu ook in de proeven bevestigd dat alle basis nu klopt, en tevens ook de oefeningen kloppen. Nu is het nog een kwestie van eraan kunnen gaan rijden, sterker worden, meer activiteit/verzameling laten zien. Hier gaan we dan ook hard mee aan het werk de komende tijd.
Desalniettemin hebben we toch nog 2 mooie scores neer kunnen zetten in ons internationale debuut van bijna 65 en iets meer dan 62 procent (deze proef was ook moeilijker dan de eerste). Ik kan dan ook met een zeer tevreden gevoel terugkijken op dit weekend, ben erg blij en trots op mijn paard. Dit alles was overigens nooit zo verlopen zonder de intensieve begeleiding van Miranka Schellekens, ben haar dan ook zeer dankbaar!
Nou inmiddels is het toch nog een langer verhaal geworden dan ik wilde dus respect als je het allemaal gelezen hebt en ik zou zeggen kijk en geniet van mijn knappe paard! Ik weet waar de verdere verbeterpunten liggen maar hoor het graag van jullie, want je kunt altijd wat leren van een ander

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

Dan nog een paar foto's waar je beter de voornaamste verbeterpunten uit kunt halen: Mijn houding zo nu en dan, en de verzameling.
12.

13.
(been en linkerhand al is dit laatste niet altijd mogelijk)
Mooie combi!
..
. Het zal nu nog niet in een keer honderd procent zijn, maar het scheelt mij al een hoop frustaties (want had er echt last van dat ik mijn beenhouding niet optimaal kreeg en daardoor op bepaalde momenten de draf ook niet meer uit kon zitten). Hoop dus dat het inderdaad zo is dat de beugels onder mijn zadel de belemmering gaven en dat het nu opgelost is, maar dat moet ik even aankijken.