Gisteren had ik wedstrijd, en het ging best goed!
De eerste proef was best onrustig maar toch 186 punten en een nette 8e plaats (er deden ong. 20-25 mensen mee). De 2e proef ging veel beter mede omdat ik mijn zweepje weg had gelaten. Hier kan Otje af en toe heftig op reageren.. Hier haalde we dan ook 197 punten (
) en een 2e plaats! Ik was natuurlijk supertrots omdat het nu mijn 3e wedstrijdje was!Na het dressuur hebben we ook voor het eerst een BB parcoursje (60 cm) gesprongen! Ik was heel zenuwachtig omdat ik nog nooit een echt parcoursje had gesprongen en Otje ook niet. Dus we hadden het gelukkig rustig kunnen rondrijden en we zijn zonder strafpunten 4e geworden

Dus dat was even een korte samenvatting van de dag, we eindigde met een trots baasje en een moe paard! Dat arme beestje had er ook al bijna 2 uur intensief rijden opzitten.
Even wat over ons in het algemeen, want dat moet nou eenmaal bij HAW
Ik rij nu 3,5 jaar op Otje, op haar heb ik ook echt leren rijden. We hebben 2x in de week dressuurles en nu 1x per maand springles. Ik zit er aan te denken om toch om de week mee te gaan rijden in de springlessen omdat Otje het zo leuk vind! En ik ook natuurlijk 
Met rijden gaat het nog echt een beetje met up's en downs, ze kan soms zo onrustig zijn in haar hoofdhouding dat ik mijn handen ook lastig stil kan gaan houden.. ze kan ook echt onder me uit gaan lopen, wat in de eerste proef al een beetje gebeurde. Gelukkig hebben we les en gaat het steeds beter, wat heel fijn is! Ik rij dan ook gewoon op B niveau en pak af en toe het wijken ook mee. Springen doen we nog niet zo lang echt intensief, nu spring ik wel ongeveer 1x - 2x per week omdat we het allebei leuk vinden! We springen ook wel eens rond de meter, dus dit was een laag parcoursje voor ons maar we moeten natuurlijk bij het begin beginnen!
Otje is een 13 jarige haflinger x groninger merrie van 1.47 hoog, en ik ben 16 jaar en 1.75.
Ik open hier niet zo vaak een topic omdat ik gewoon les krijg dus heel veel commentaar niet nodig is, maar misschien is het wel leuk om een paar tips te krijgen van jullie!
1. Losrijden, gewoon een rustig drafje

2. De eerste proef, knappe pony

3. Galopje, ze valt iets naar binnen.

4. Hier zit ik wel een beetje gespannen, maar verder wel netjes.

5. Een beetje stelling in de hoek, mooi actief maar ze mag wel ietsje ronder

6. Stap

7. De volgende proef, drafje

8. Wegrijden voor de middendraf
http://6.media.hyves-static.net/1534413 ... 13013.jpeg
9. Galop op de moeilijke hand, normaal wil ze hier alleen maar als een girafje huppelen dus dit vond ik best netjes!

10.

11. Galopje op de andere hand

12. Klaar voor het springen, blij paard!

13. De eerste hindernis

14. Van achter

http://7.media.hyves-static.net/1534413 ... 13350.jpeg
15. Wel netjes!

16. Halve foto, maar de oxer (die stond wel errug laag, otje dacht ik neem hem wel wat hoger)

17. En de laatste!

Bedankt voor het kijken!
Ik ga me weer inschrijven voor een B springparcoursje als ik het lef gevonden heb! 
Ik heb jullie topics lang gevolgd op HPS