HaflingerxGroninger Otje - B dressuur en BB springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

x_Heidi

HaflingerxGroninger Otje - B dressuur en BB springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 19:15

Hoi!

Gisteren had ik wedstrijd, en het ging best goed! :D De eerste proef was best onrustig maar toch 186 punten en een nette 8e plaats (er deden ong. 20-25 mensen mee). De 2e proef ging veel beter mede omdat ik mijn zweepje weg had gelaten. Hier kan Otje af en toe heftig op reageren.. Hier haalde we dan ook 197 punten ( :oo ) en een 2e plaats! Ik was natuurlijk supertrots omdat het nu mijn 3e wedstrijdje was!
Na het dressuur hebben we ook voor het eerst een BB parcoursje (60 cm) gesprongen! Ik was heel zenuwachtig omdat ik nog nooit een echt parcoursje had gesprongen en Otje ook niet. Dus we hadden het gelukkig rustig kunnen rondrijden en we zijn zonder strafpunten 4e geworden :)
Dus dat was even een korte samenvatting van de dag, we eindigde met een trots baasje en een moe paard! Dat arme beestje had er ook al bijna 2 uur intensief rijden opzitten.

Even wat over ons in het algemeen, want dat moet nou eenmaal bij HAW :+ Ik rij nu 3,5 jaar op Otje, op haar heb ik ook echt leren rijden. We hebben 2x in de week dressuurles en nu 1x per maand springles. Ik zit er aan te denken om toch om de week mee te gaan rijden in de springlessen omdat Otje het zo leuk vind! En ik ook natuurlijk :))
Met rijden gaat het nog echt een beetje met up's en downs, ze kan soms zo onrustig zijn in haar hoofdhouding dat ik mijn handen ook lastig stil kan gaan houden.. ze kan ook echt onder me uit gaan lopen, wat in de eerste proef al een beetje gebeurde. Gelukkig hebben we les en gaat het steeds beter, wat heel fijn is! Ik rij dan ook gewoon op B niveau en pak af en toe het wijken ook mee. Springen doen we nog niet zo lang echt intensief, nu spring ik wel ongeveer 1x - 2x per week omdat we het allebei leuk vinden! We springen ook wel eens rond de meter, dus dit was een laag parcoursje voor ons maar we moeten natuurlijk bij het begin beginnen!

Otje is een 13 jarige haflinger x groninger merrie van 1.47 hoog, en ik ben 16 jaar en 1.75.

Ik open hier niet zo vaak een topic omdat ik gewoon les krijg dus heel veel commentaar niet nodig is, maar misschien is het wel leuk om een paar tips te krijgen van jullie!

1. Losrijden, gewoon een rustig drafje
Afbeelding
2. De eerste proef, knappe pony *\o/*
Afbeelding
3. Galopje, ze valt iets naar binnen.
Afbeelding
4. Hier zit ik wel een beetje gespannen, maar verder wel netjes.
Afbeelding
5. Een beetje stelling in de hoek, mooi actief maar ze mag wel ietsje ronder
Afbeelding
6. Stap
Afbeelding
7. De volgende proef, drafje
Afbeelding
8. Wegrijden voor de middendraf
http://6.media.hyves-static.net/1534413 ... 13013.jpeg
9. Galop op de moeilijke hand, normaal wil ze hier alleen maar als een girafje huppelen dus dit vond ik best netjes!
Afbeelding
10.
Afbeelding
11. Galopje op de andere hand
Afbeelding
12. Klaar voor het springen, blij paard!
Afbeelding
13. De eerste hindernis
Afbeelding
14. Van achter :+
http://7.media.hyves-static.net/1534413 ... 13350.jpeg
15. Wel netjes! :)
Afbeelding
16. Halve foto, maar de oxer (die stond wel errug laag, otje dacht ik neem hem wel wat hoger)
Afbeelding
17. En de laatste!
Afbeelding

Bedankt voor het kijken! :D Ik ga me weer inschrijven voor een B springparcoursje als ik het lef gevonden heb! :+

:wave:

Noukie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:21

Was dat in Grave? Want daar was ik gisteren ook :) Ik was 2de bij impuls dressuur

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:35

Hey dat ziet er gezellig uit! Mijn tips voor jou zijn: Kijk eens ff goed je zadel na. Het schuift behoorlijk naar voren.
De eerste paar foto's kun je goed zien dat er spanning is. Probeer niet met het paard mee te doen maar blijf ontspannen op je billen zitten en hand voor je vouden ipv naar beneden vast te zetten. Ook even diep uitademen helpt om zelf ontspannen te blijven. De 2e proef ziet er idd beter uit. En wat springt ie leuk! Vooral mee doorgaan!

Def

Re: HaflingerxGroninger Otje - B dressuur en BB springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:43

He, wat leuk! Ziet er goed uit hoor!
Op naar nog een groninger x haflinger in het Z :D

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:46

Wat een gave kruising zeg!

Marian_lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:49

ik vind jou kruissing >haflnger x groninger wel erg leuk en bijzonder,en springen dat vind ze erg leuk zo te zien .lekker rijden met de dressuurles en de springles.de rest komt dan vanzelf wel.

Pitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:50

Netjes hoor, gefeliciteerd! :)

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 20:05

Bedankt! :D Ze was inderdaad in het begin best gespannen (net als ik haha, kwam vast door mij) en pas bij de tweede proef durfde ik haar echt los te laten wat dus eigenlijk veel beter uitpakte! :D dat weet ik nu dus ook voor de volgende keer!
Het zadel is pas nog helemaal gecheckt.. hij lag nog zo goed dat hij niet eens hoefde te worden opgevuld. Dusja.. beter aansingelen dan maar de volgende keer!

Def, Dankje! haha Otje in het Z, dat zal wel heel grappig worden! :+ Hoe gaat het met jou 'mede' kruising? Knap dat je bijrijdster ermee in het Z rijd! Hoe hoog is Donya eigenlijk?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:07

Het gaat goed hoor! Donya is 1.52 cm iets groter dat Otje dus! Donya's vader is ook ietsje groter meen ik!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 20:16

Def schreef:
Het gaat goed hoor! Donya is 1.52 cm iets groter dat Otje dus! Donya's vader is ook ietsje groter meen ik!

Oh mooi! :D Ja Otje is nog net een D (1.47) dus dan is ze inderdaad ietsje groter!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 22:24

Ziet er goed uit! Leuke combinatie zijn jullie. :) Wat me opvalt is dat je pianohandjes hebt, probeer je handen
rechtop te houden met je duim als hoogste punt!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:24

Daar is Otje weer <3 Ik heb jullie topics lang gevolgd op HPS :) Maar nadat ik daar niet meer zo actief ben, is t leuk om jullie hier weer terug te zien :D
Knappe Otje, jullie zijn echt een leuke combi en je poonie heeft echt een leuk kleurtje :)
Vind jou ook een knap meisje trouwens.

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 19:23

Ik zie ook nog teveel spanning in dedressuur foto's terug, veel km maken en probeer je pony in de hoofd hals houding er iets meer door te rijden.
Misschien een rare vraag/opmerking maar heb jij je chaps niet verkeerd om zitten?
Links-rechts en de rechter links? Ik zie zo'n extra bescherm stuk zitten die normaal aan de binnen kant zit :p

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 06:51

Bedankt xPaardjuH_ , wat lief! :D

Ja, ik werk eraan! Mijn chaps zitten gewoon goed haha, die horen zo te zitten. Het is niet echt een bescherm stuk ofzo, maar gewoon voor de mooi met elastische randen zodat ze nog lekkerder zitten :))