Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mafort schreef:Binnenkort maak ik mijn debuut in de L1 dressuur en heb hier ook veel zin in.
Het grote struikelblok (voor mij) is het doorzitten, kan hiervoor in mijn eigen lijf en leden geen ontspanning vinden.
Knollie loopt super de puper, beginnen lang en laag met veel buiging en stelling en na een half uurtjes (trage diesel) pak ik haar op en rij haar nog meer vanuit de achterhand. Op het moment van doorzitten (al tijdens schakelen) blokkeert bij mij mijn onderrug en kan de spreekwoordelijke rust in mijn lijf niet vinden.
Ben alleen maar bezig met: wanneer is dit vreselijke moment voorbij?
Hebben jullie misschien nog tips en trucs om de rust/ontspanning te vinden in mijn lijf?
mafort schreef:Hartelijk dank voor alle informatieve antwoorden, ik ga morgen zeker even het punt van verlengen en rijden zonder beugels proberen.
Aan mijn knollie ligt het niet, die loopt super de puper. Het probleem komt vanuit mij, en door mijn blokkade verzet knollie zich weer als antwoord. Mijn bijrijdster heeft nergens last van.
Ook zie ik meerdere malen het herhalen van kleine stukjes naar voren komen, bij mij moet alles vanaf het begin gelijk goed en het volledige onderdeel gereden worden. Het steunt me om te lezen dat meerderen met dit probleem te kampen hebben/hebben gehad en dit geeft me moed!
(zo praat mijn yogajuf
bij de ontspanningsoefening)