liespower94 schreef:Ziet er goed uit, misschien kun je nog wat meer achterbeengebruik van je paard vragen?
Dat is het enige wat me opviel

mooi paard hoor!
Dankje, op training gebruikt ze haar achterbeen goed maar op wedstrijd lukt het nog niet zo goed. Maar ik probeer er wel op te oefenen
xVioolx schreef:B2? leuk paard. vind het voor de B goed genoeg. mag nog wat meer bij elkaar gereden worden. hij valt wat op de voorhand. in je training kan je veel overgangen rijden pasje verruimen, pasje sluiten. zo maakje het achterbeen sterker en komt het onder de massa.
B2 is een klasse in dressuur bij de lrv. Dankje hier zijn we hard op aan het oefenen
xVioolx schreef:Irma_Maandag schreef:Achterbeengebruik komt wel. Eerst ontspanning in de ring.....
Dus voor jezelf: adem-in en adem-uit! Gaat je pony vanzelf meer ontspannen en kun jij eraan gaan rijden. Succes!
het gaat toch niet alleen voor op wedstrijd. ze kan toch aan verbeterpunten werken in de training thuis?
Ja in de ring komt er vaak spanning omdat ik mijn opspan en haar dan zenuwachtig maak.
Irma_Maandag schreef:Klopt, maar spanning in de ring (te zien aan de houding van zowel paard als ruiter) kun je thuis niet trainen. Ik zie meer activiteit bij de los-rij foto's dan bij de foto's in de ring. Dus lees ik uit de foto's dat dit een actueel doel kan zijn om aan te werken. Dùrven rijden tijdens de proef, niet afwachten. Zitten op je kont met een air alsof je Anky bent: schouders recht, been lang, je kruin in de wolken.
Bij het inrijden is er inderdaad minder spanning dan in de ring. En ik wacht inderdaad altijd af wat er gaat komen ipv durven te rijden.
zwieke schreef:Lol, ik reed in dezelfde ring!

Zelf proberen je groot te houden, en je hakken uit te drukken. De ontspanning in de ring komt wel door kilometers te maken!

Btw, welke club rij je? Ik kom je dan heel waarschijnlijk nog wel tegen

Haha meen je het
Ik rij bij de Romeinse Ridders in Rillaar.
En dankje