Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
saskiakefie schreef:Je paard loopt scheef in de galop, die valt naar binnen het gevolg is dat je (onbewust) dit gaat compenseren door meer aan de buitenkant te zitten en daardoor wordt je beugel ineens een stuk langer waardoor je er niet meer in kan blijven. Zorg ervoor dat je niet te kleine volte maakt en blijft inderdaad op je binnenzitbeenknobbel zitten en zorg ervoor dat je je benen lang en ontspannen naar beneden houd. Je binnenbeen duw je tegen het paard aan waarbij je zorg voor voor stelling en buiging, op die manier gaat je paard beter ondertreden met het binnenachterbeen wat zich uit in dat hij meer rechterop kan galopperen en jij ook weer stabieler kan zitten.
CrazyIris schreef:Ik heb een probleempje, het begint al bij doorzitten in draf. Zonder beugels lukt dat doorzitten super, maar vanaf ik dan mijn voeten in de beugels moet houden, wordt het al moeilijk. Het is al veer gebeterd. In draf 'klingelen' mijn voeten in de beugels, maar ze blijven er nog wel in en in galop verlies ik enkel de binnenste beugel, de buitenste blijft wel zitten, ik heb erop proberen te letten vandaag maar het lukt echt niet zo goed.
Heeft iemand nog tips die misschien kunnen helpen?
saskiakefie schreef:Ja dat gaat over beide beugels, niet over de binnenbeugel.![]()
En het doorzitten in draf staat los van de galop, want tijdens het draven zoekt ts geen steun in de beugels en trekt ze misschien juist iets op.
Bizzybijtje schreef:saskiakefie schreef:Ja dat gaat over beide beugels, niet over de binnenbeugel.![]()
En het doorzitten in draf staat los van de galop, want tijdens het draven zoekt ts geen steun in de beugels en trekt ze misschien juist iets op.
En het komt niet bij je op dat bijvoorbeeld het aanspannen vóór het galopperen nog wel eens met het verliezen van de beugel in galop te maken zou kunnen hebben? En dat het feit dat ze bij het doorzitten ook haar beugels verliest? Of dat zij misschien gewoon scheef zit zonder dat het paard uberhaupt scheef loopt? Ik kan ook gewoon scheef zitten op een recht paard hoor, geen probleem. Als je zoiets eenmaal aangeleerd hebt leer je dat moeilijk af. Wat wel een gevolg kan zijn is dat het paard daardoor iets scheef wordt, maar nu kijken we naar de ruiter. Ik vermoed dat de TS gewoon nog niet en hele goede balans heeft ontwikkeld en daardoor teveel steun gaat zoeken op de buitenbeugel (want dat is ivm de gang makkelijker) waardoor ze haar binnenste beugel verliest.