Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Linsey1998 schreef:Begin met een bassis. Zodra hij rond de 2,5 is en de bassis zit erin kan je beginnen met een bitje. Dat werk je rustig uit tot de longeren. Een basis grondwerk kan ook veel doen.

Joolien schreef:Maartje1990 schreef:Ik zou zelf niet eens op m'n paard gaan zitten tot ze minstens 5 à 6 jaar is. Groeischijven in de rug zijn pas 'dicht' op het 6e levensjaar.
Als ik jou was zou ik er gewoon nooit opstappen!!

feike11lucky schreef:Van de zomer, wil ik graag gaan beginnen met mijn 2 jarige hengstveulen. Hij wordt dan in februarie 3 jaar, maar zelf wil ik hem al in de hand stellen. (niet met rijden HAHA) meer aan de halster laten lopen.
Maar Heeft iemand tips met oefeningen die ik zou kunnen doen ?
Hij wordt wss wel een x gecastreerd, en zelf ga ik m niet inrijden, ben maar 14 jaar... dusja
iemand tips ?
Joolien schreef:Maartje1990 schreef:Ik zou zelf niet eens op m'n paard gaan zitten tot ze minstens 5 à 6 jaar is. Groeischijven in de rug zijn pas 'dicht' op het 6e levensjaar.
Als ik jou was zou ik er gewoon nooit opstappen!!
so hé, doe eens even rustig, waar is dit nou goed voor?chikohaa schreef:feike11lucky schreef:Van de zomer, wil ik graag gaan beginnen met mijn 2 jarige hengstveulen. Hij wordt dan in februarie 3 jaar, maar zelf wil ik hem al in de hand stellen. (niet met rijden HAHA) meer aan de halster laten lopen.
Hij wordt wss wel een x gecastreerd, en zelf ga ik m niet inrijden, ben maar 14 jaar... dusja
iemand tips ?
Van aan de hand werken en een band opbouwen worden ze vreselijk vervelend. Laten lopen en dan zadelmak maken. Niet knuffelen, band opbouwen of dat soort onzin. Gewoon oppakken en aan t werk. Krijg je de fijnste paarden van.

chikohaa schreef:feike11lucky schreef:Van de zomer, wil ik graag gaan beginnen met mijn 2 jarige hengstveulen. Hij wordt dan in februarie 3 jaar, maar zelf wil ik hem al in de hand stellen. (niet met rijden HAHA) meer aan de halster laten lopen.
iemand tips ?
Van aan de hand werken en een band opbouwen worden ze vreselijk vervelend. Laten lopen en dan zadelmak maken. Niet knuffelen, band opbouwen of dat soort onzin. Gewoon oppakken en aan t werk. Krijg je de fijnste paarden van.
heb je nergens last van.