Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Miepie77 schreef:ik deed dit ook heel erg en kreeg kramp als ik ze naar binnen probeerde te draaien, tot iemand tegen me zei om mn hakken naar buiten te draaien voor mn gevoel, klinkt misschien gek maar dit lukt me wel, wellicht voor jou ook te proberen
Hobby schreef:Niet iedereen kan anatomisch gezien zijn tenen naar binnen draaien, zonder daarbij eveneens de heupen en knieën naar binnen te draaien. Ik vind een ontspannen been zonder overbelasting van de heup-, knie- en enkelgewrichten veel belangrijker dan tenen die naar binnen gedraaid zijn. Het naar binnen draaien vanuit de heupen zorgt voor een blokkade van het bekken, waardoor de bewegingen van het paard niet goed gevolgd kunnen worden. Daarnaast komen de onderbenen van het paard af te liggen en kan een dergelijke belasting van de gewrichten voor pijnklachten zorgen.
Sommige dingen moet je niet willen...
Hobby schreef:Als je jouw heupen naar binnen draait, zullen jouw kuiten verder van het paard af komen te staan en het paard dus niet raken. De binnenzijde van de kuit hoort inderdaad tegen het paard aan te liggen, maar dat bereik je niet door de tenen vanuit de heupen naar binnen te draaien. Bij een ontspannen been ligt de binnenzijde van de kuit tegen het paard, niet de achterzijde.
Ik kan me voorstellen dat het vanuit die houding voelt alsof je meer steun in je benen hebt, omdat je op die manier kan klemmen met je benen, maar vanuit mijn optiek is dat geen correcte of wenselijke houding.
.
, staat zo ongelooflijk waardeloos.

zijn je beugels niet te kort ofzo ??