eerste oefendressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xmaudieee

eerste oefendressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 13:49

hoi ! gisteren had ik mijn eerste oefendressuur, met mijn pony nounou. nounou is 4 jaar en ik 13. zelf ben ik helemaal niet van de wedstrijden, ik ben altijd doodzenuwachtig. maar deze oefendressuur was bij een stal, 5 minuten loop afstand van die van mij, dus was wel een mooie kans om het eens te proberen ! met inrijden liep ze echt super fijn, maar tijdens de proef zelf was ze meer een giraf. met het koppie lekker hoog dus ;p. de midden draf & stap was ook niet echt wat, maar wel ben ik heel blij dat ze ook de rechter galop goed aansprong, die vind ze erg moeilijk. al met al hebben we toch 176 punten bij elkaar gereden, waar ik voor een eerste keer heel tevreden mee ben. dit was ook mijn eerste wedstrijd op een niet manege pony, dus was even wennen na een pa jaar niet te hebben gedaan, hihi. nou hier komen de foto's !

1. die vind ik zelf het mooist ! zal ik hem laten uitvergroten op Canvas doek ? Afbeelding

2. helaas wazig. ze loopt wel mooi vind ik Afbeelding

3. middendraf doorzitten. echt jammer dat ik te ver naar achteren leun, want ze verruimt wel goed, toch ? Afbeelding

4. helaas staat m'n cap er half op.. Afbeelding

5. daar ging de grond iets naar beneden (: weer wazig.. Afbeelding

6. tijdens de proef, heel even naar beneden :D Afbeelding

7. lieeeeve pony !<3 Afbeelding

wat vinden jullie ervan ? hihi over de foto's, papa is niet zo'n beste fotograaf...

groetjes Maud !

josje4

Re: eerste oefendressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:56

Hi!
176 punten, hartstikke goed hoor!
Ga je ook officieel met haar starten?
Je zit er netjes op en de pony loopt ook leuk.
Probeer alleen niet te veel te hangen aan de teugels.
Daarom hang je ook naar achteren voor mijn gevoel (?)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:58

Mooi dier! :) gefeliciteerd met je punten :)

Wat mij erg opvalt is dat het net lijkt of je de hele tijd een berg af gaat; gewoon recht boven je paard zitten; oor, schouder, heup, hak op 1 rechte lijn.
En blijf vooruit kijken: dat paard onder je kont gaat echt nergens heen als je even niet kijkt :D

xmaudieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 14:15

hoi ! dank jullie wel ! ik hing eigenlijk niet echt aan de teugels, ze was best fris op dat onbekende terrein, dus bleef ik voornamelijk doorzitten. ze is net 2 weken beetje door de uitprobeer periode heen, en als ik doorzit kan ik haar automatisch makkelijker bij me houden. de slimmert springt of gaat er net vandoor als ik ga staan bij het lcihtrijden, hihi. ik moet dan ook ook inderdaad gewoon recht op blijven zitten, hebben jullie helemaal gelijk in ! vooruit kijken moet inderdaad ook erg op letten ! ik kijk veelste veel nog naar de oren haha (kan ik aan zien of ze gek gaat doen ;p)

ja, ik wil wel officieel gaan starten, eerst nog wat oefenwedstrijdjes. en uitzoeken hoe dat allemaal werkt met een startkaart ofzo ? ik heb er echt totaal geen verstand van.... en moet je dan ook een aantal keren per maand verplicht mee doen aan een wedstrijd ? hihi

bedankt voor de reacties allebei !

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 16:10

Heee maud! Ziet er goed uit hoor, had al wat foto´s voorbij zien komen. Nounou is echt een prachtig beestje :)
Zit je altijd door? Ik zou toch proberen om te oefenen met gewoon lichtrijden. Ook dan moet ze gewoon bij je blijven. Maar ga zo door, komt vast goed! :D

xmaudieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 16:36

yoo floor ! nee hoor normaal rij ik gewoon licht (: alleen als ze druk is begin ik met doorzitten & daarna lcihtrijden (geen foto's van (: ) en in de proef zelf natuurlijk ook licht gereden, ook al was ze druk hihi

dankje ! hoe is t met Eddie ? ga je hem ook starten ?(: xx

KimmieCherry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:31

Heeei Maud! :)
Super goed gedaan, hij ziet er wel ontspannen uit!
En zeker goed voor je eerste wedstrijd!
Well done. :D

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 19:35

wat en leuke en mooie pony ziet er goed uit

xmaudieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 22:28

dankje kimmm ! & @ _hoi ook bedankt !(:

TheMelgut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-13 17:46