Haflinger Kyra aan het werk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NikkiLoves

Haflinger Kyra aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 18:41

Hallo allemaal! :D

Vandaag is mijn zusje mee geweest naar stal om foto's te maken. Ze heeft net een nieuwe camera en is dus nog aan het experimenteren.

Over Kyra:
Merrie
9 jaar
Haflinger (wat wel te zien is neem ik aan :j )

Mijn punten om aan te werken:
- niet te ver achterover leunen
- niet scheef zitten (ik werk er hard aan, het komt doordat mijn ene bovenbeenbot in een andere hoek in mijn heupkom staat als de andere, maar ik wil er toch graag aan werken)
- voor me kijken

1. Lief kijken met het opstappen :P
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. In draf
Afbeelding

4. Volte 10 meter
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Hier moet ik écht meer ontspannen :=
Afbeelding

7. Jammer van de vage benen
Afbeelding

8. Na afloop in haar paddock
Afbeelding

9. Met haar beste vriendinnetje
Afbeelding

Wij willen graag opbouwende kritiek :)
(Hou het wel een beetje lief :P )

Flevolander

Re: Haflinger Kyra aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:54

Leuke haf, en je hebt het dier netjes aan het lopen. Wil je alleen aanraden het zadel achter de schouder te leggen met opzadelen. Mocht deze onder het rijden naar voren schuiven zou ik adviseren contact op te nemen met je zadelmaker

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 18:58

Flevolander schreef:
Leuke haf, en je hebt het dier netjes aan het lopen. Wil je alleen aanraden het zadel achter de schouder te leggen met opzadelen. Mocht deze onder het rijden naar voren schuiven zou ik adviseren contact op te nemen met je zadelmaker

Heel erg bedankt :) Ik leg hem altijd achter de schouder, maar hij schuift inderdaad soms naar voren. De ene keer meer dan de andere keer. Ik denk dat het komt omdat ze geen/ heel weinig schoft heeft. Maar ik zal wel contact op nemen. :)

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:41

Ook op een paard met weinig schoft kan een zadel op zijn plek blijven liggen als het goed past.. Idd eventjes contact opnemen dus :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 19:42

Het ziet er fijn uit! :) Leuke haflinger ook. Haar hals heeft een mooie bespiering.
Bij foto 6 vind ik Kyra een beetje gespannen lijken, het lijkt namelijk wat opgekropt. Dit kan natuurlijk ook aan het moment liggen.
Ik vind haar manen trouwens echt prachtig!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:22

Ik vind haar vanaf de foto's wat hangerig lijken op jou hand. Ook mogen je teugels wel wat korter, iig je handen voor je zadel want die zitten bijna in je kruis, zo kun je geen kant op als je iets wil doen met je hand, enkel nog verder en dan stoot je tegen jezelf aan of op je been. Hoort ook niet, misschie nkomt het ook omdat het zadel naar voor schuift, dat je je hand daar niet aan aanpast? Probeer er iig op te letten, zal voor jou ook wel wat fijner zitten denk ik :))

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 13:50

Oei, even langs de zadelmaker want dit zadel ligt niet lekker! En als hij zo enorm schuift, misschien een staartriem proberen ofzo?

Leuk paardje! Loopt ook leuk. Foto 6 ziet er minder uit, denk eraan dat je je hakken niet optrekt als je aandrijft en blijf zelf rechtop zitten :)

Vincent_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 17:41

Hele leuke foto's zeg!

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 17:49

Carolaaxxxx schreef:
Ik vind haar vanaf de foto's wat hangerig lijken op jou hand. Ook mogen je teugels wel wat korter, iig je handen voor je zadel want die zitten bijna in je kruis, zo kun je geen kant op als je iets wil doen met je hand, enkel nog verder en dan stoot je tegen jezelf aan of op je been. Hoort ook niet, misschie nkomt het ook omdat het zadel naar voor schuift, dat je je hand daar niet aan aanpast? Probeer er iig op te letten, zal voor jou ook wel wat fijner zitten denk ik :))

Ze hangt inderdaad erg mn hand. Vooral in galop want ze loopt pas sinds kort nageeflijk in galop. Darom zijn op sommige foto's mijn teugels ook langer, omdat ze dan de teugels 'meetrekt'. Ze was de dag van de foto's ook een beetje sterk, vandaar dat ik soms nogal gespannen zit.
Maar bedankt voor de tips :)
Foto 6 probeerde ik te wijken, vandaar mijn been, maar dat is natuurlijk geen excuus om zo gespannen te rijden ;)

zusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 00:18

Viel mij inderdaad ook al op dat je handen bijna op je benen liggen ;) gewoon iets om mee te nemen in je rijden inderdaad! En ja je zadel moet je inderdaad even naar laten kijken ;) Is wel bekend probleem( tenminste bij de hafjes die ik ken schuift het zadel allemaal)

Edisons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 15:49

Mooie foto's en een mooi paardje heb je onder je kont! Het ziet er over het algemeen heel ontspannen uit, alleen foto 6 maar daar ben je je van bewust.
Je teugels mogen wel wat korter en je handen meer voor je dragen.
Lekker doortrainen zo! :j

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:02

Leuke haflinger en je hebt haar al leuk aan het lopen zeg. Beetje training en dan komt het wel goed.
Wat betreft je zadel, deze lijkt veéeel te smal te zijn als je kijkt naar de voorkant. Dit kan een goede reden zijn van schuiven (spreek uit ervaring helaas).

_hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:48

leuke haf!!
wat mijn opviel was inderdaad dat het zadel te ver naar voren licht en je handen bijna op je benen. bij foto 6 niet je hakken optrekken tijdens het drijven en wat mij ook opviel is dat hij een beetje ver achter de loodlijn loopt. verder vind ik het er goed uitzien :)

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 19:38

Sharonaa_ schreef:
Leuke haflinger en je hebt haar al leuk aan het lopen zeg. Beetje training en dan komt het wel goed.
Wat betreft je zadel, deze lijkt veéeel te smal te zijn als je kijkt naar de voorkant. Dit kan een goede reden zijn van schuiven (spreek uit ervaring helaas).

Oh dat is niet zo fijn. Ik heb hem nog niet zo lang en heb ook geen ervaring met zadels kopen, qua zadelboom. Ik heb een wintec, met nu zwarte boom. Welke zou dan beter passen denk je? Blauw, rood en dan wit komen na de zwarte als je breeder gaat kijken. Ik zal een grotere boom kopen om die te passen. Bedankt dat je het zei :)

Dayxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:05

Wat een leuke haflinger zeg, en wat een leuke meid ;) ziet er goed uit!!

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:32

Een hafferd <3 Knap paardje :)
Het lijkt alsof je zadel naar voren schuift, vooral op foto 7 had ik dat idee. Verder vind ik dat je haar netjes rijdt, ga zo door :D

fenyta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:34

wat een knappert <3 /3

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:36

Je haflinger loopt op bijna elke foto te diep.

Probeer eens wat meer mee te geven met je hand en laat je haflinger je hand volgen. Je lijkt zelf ook erg gespannen in je handen/armen waardoor je pony natuurlijk ook niet kan ontspannen. Probeer dus wat meer los te laten en met je been ernaar toe te rijden waardoor ze wat meer uitschuift ;)

jmvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 18:54

Leuke pony! Verbeterpunten zijn al genoemd :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:02

Laurahh schreef:
Je haflinger loopt op bijna elke foto te diep.

Probeer eens wat meer mee te geven met je hand en laat je haflinger je hand volgen. Je lijkt zelf ook erg gespannen in je handen/armen waardoor je pony natuurlijk ook niet kan ontspannen. Probeer dus wat meer los te laten en met je been ernaar toe te rijden waardoor ze wat meer uitschuift ;)

Dat is idd zo, ze mag minder rond.
Je kan dit ook afwisselen, ook voor jezelf heel goed om te leren ontspannen, zo leert ze niet op je handen te leunen.
Probeer haar tempo te bepalen met je zit, zodat je zonder teugels kunt remmen en ze dan niet naar voren duikt.
Heel veel tempowisselingen rijden en hou haar actief, (daarmee wordt ze lichter van voren) met wijken kakt ze helemaal in :P (jij houdt haar daar ook teveel tegen) dan rij je eerst een stukje naar voren in middendraf en dan wijk je weer een paar pasjes. (met middendraf niet tegenhouden van voor) ze moet wel beter reageren op je been.
De kleine volte buitenbeen naar achter zodat de achterhand ook wordt gebruikt en ze rond in haar lijf wordt.
Mooi beestje hoor!

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 12:07

mooie haflinger hoor.

Ik zie dat je met een thiedemannteugel rij, dit kan ook de reden zijn dat je haf op de voorhand loopt.
Probeer je paard eens een week of 2 niet rond te willen rijden.
Maar gewoon rijden met een teugel die alleen contact heeft met de mond.
Veel overgangen rijden. Wanneer ze te hard gaat op de volte zetten.
Hierdoor zal ze meer op de achterhand komen en meer in balans komen
Succes!

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-13 17:30

Ufurio4e schreef:
mooie haflinger hoor.

Ik zie dat je met een thiedemannteugel rij, dit kan ook de reden zijn dat je haf op de voorhand loopt.
Probeer je paard eens een week of 2 niet rond te willen rijden.
Maar gewoon rijden met een teugel die alleen contact heeft met de mond.
Veel overgangen rijden. Wanneer ze te hard gaat op de volte zetten.
Hierdoor zal ze meer op de achterhand komen en meer in balans komen
Succes!

Ik rij nooit met de thiedemanteugel eigenlijk. Vorige eigenaren gebruiken hem voor als ze op buitenrit gingen.
Maar wel goede tips, ga ik ook zeker iets mee doen! Dank je wel.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:48

de teugel met ringetjes is van de thiedemann

NikkiLoves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-13 13:47

Ufurio4e schreef:
de teugel met ringetjes is van de thiedemann

Dat weet ik, maar zoals ik zei; ik rij er nooit mee. De vorige eigenaren gebruikten hem vandaar die ringetjes op de teugels. Maar ik heb geen andere teugels gekocht, sinds we haar hebben. ;)

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:09

Duidelijk!:)